2020-03-27, 12:51
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteMuhammed
Det tror jag eftersom i genomsnitt 46 personer varje dag dör av "vanlig" influensa i Italien.

Fast det är ju klarlagt att Italiens siffror är bruttosiffror, inte nettosiffror, dvs de anger inte att själva dödsorsaken behöver vara viruset.
Citera
2020-03-27, 12:52
Medlem
aina08s avatar
Missade pressträffen med Näringsminister Ibrahim Baylan och arbetsmarknadsminister Eva Nordmark.
Vad ville dom säga?
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Källa

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/boris-johnson-smittad-av-coronaviruset
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Du tror alltså 5 millar i Sverige är smittade? Nej du, den siffran är det nog tveksamt att ens Italien uppnått IMO.

Sjukdomen är dold
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Jag tror att majoriteten i Sverige har smittats.

Men alla blir intw allvalrigt sjuka.

10-12% blir allvarligt sjuka, 5% kritiskt sjuka. Det skulle innebära att låt säga 5 miljoner svenskar är smittade så skulle vi komma behöva (inom dom närmaste veckorna?) ca; 250 000 intensivvårdplatser.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Statsminister Stefan Löfven har kallat till pressträff tillsammans med bland andra rikspolischef Anders Thornberg och Folkhälsomyndigheten.
Pressträffen sker 13:30.

Vad kan komma ur detta?

Jag tror man kan komma att låta äldre besikta sina bilar senare.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
När och vart?
Bör va här också https://www.regeringen.se/
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
- Stanna hemma om du är sjuk
- Tvätta händerna
- Ta hand om våra äldre äldre

Karantän? "Där är vi inte idag".
När är denna PK?
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Ja

Låter högst troligt, vart fan är de 600.000 som söker läkarvård, i telefonen just nu till 1177?
Citera
2020-03-27, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja, inrapporteringen till intensivvårdsregistret laggar/släpar. Kom igen nu... Följ mina inlägg bakåt. Klicka på pilen. Läs. Tänk. Kolla diagrammet på länkad sida. Du kan förstå vad jag menar. You can do it :-)
Kan vara så att jag missuppfattar dig totalt. Men om du vet om att inrapporteringen laggar innebär ju detta att du vet om regionernas faktiska beläggning på IVA och sedan kan jämföra detta med statistiken vi har tillgänglig online?
Citera
2020-03-27, 12:53
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-front
Undrar hur svensken ska ta sig ur det här sen?
Hur kommer vi må?

Ställer mig den frågan då de sa på nyheterna att systembolaget har ökat i sin försäljning, online spelbolagen ökar sin omsättning, folk shoppar online som aldrig förr. Hälften av er verkar även ha bunkrat en del chips.

Men tanke på att vi redan har 1 miljon recept på antidepressiva i Sverige så är nedförsbacken brant.

Ska vi sluta som ett psykiskt nedbruten folk med 4 valkar på vardera sidor, med både alkohol och spelproblem, då har detta landet ingen framtid. Jo just, vi har nyadeln som kan sköta allt framöver.

Jag åkte förbi några Byggmax i Fredags bland annat i Motala och Örebro på en inköpsresa.

Det var förvånansvärt mångasom var där och handlade virke och annat till sina byggen.

Så Företag som Byggmax lär överleva och frodas misstänker jag. Folk har ju tid nu att förbättra ute i stugorna--
Citera
2020-03-27, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Källa/fakta på det innan vi fortsätter, tack på förhand.

Vi behöver absolut inte fortsätta, oavsett källa och fakta jag postar så skulle det inte räcka för dig p.ga din hjärnas psykologiska försvarsmekanism när allt du tror på och står för inte riktigt går ihop/faller isär. Du behöver själv ändra paradigm helt och hållet, på egen hand, för att ens kunna bli mottaglig för källor och fakta.

Det finns absolut ingenting som jag säger här som kan få dig att ändra åsikt eller ståndpunkt, och vice versa, så varför vill du att vi fortsätter? tycker du om att slösa på tid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in