2020-03-27, 11:35
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Borde finnas någon uppskattning på ungefär hur många i Stockholm respektive Göteborg som går omkring och är smittade av Corona? Smittbärare alltså, såväl sjuka som symptomfria.

Någon som sitter på några siffror?

Ta siffran vi hade den 12:e och öka med 30% varje dag. Där har du det närmaste vi kan komma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Så ifall deras beslut orsakar den värsta depressionen någonsin i svensk historia, med massiva uppsägningar av vårdpersonal, avskaffad äldreomsorg, en medelklass ruinerad i massarbetslöshet. Och den mycket högre dödlighet som följer av det. Då "bedöms" FHM därefter, men hur folket röstar KAN inte påverka dem, för att man kan bara välja politiker, från vilka alltså dessa sovjetbyråkrater är "oberoende". FHM som en stat i staten.
Vilken konstruktion är bättre, menar du?

Om man får välja mellan en ”oberoende” folkhälsomyndighet, en kommunistregim som i Kina, eller ett privatiserat vilda västern som i USA, vad tycker du är bäst?
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Hur kommer det sig att Indien har så få fall? Indierna lever ju som packade sillar och har en väldigt hög befolkningsmängd.

Hur vet du att Indien har få fall ?

Är du 100% säker på att alla fall de har hittas och rapporteras ?

Naturligtvis inte..Siffrorna vi ser på nätet är väldigt osäkra siffror och oerhört nedskrivna av olika anledningar.

För Indiens del så är det nog bristen på att folk testas. få ut tester ut i byar och avlägsna städer. Indien är ett gigantiskt land och de har ingen aning om hur många innevånare de har ens. De uppskattar antalet innevånare och höftar till det. Det är inte som i Sverige att alla har ett personnummer och är räknade.

Ingen bryr sig speciellt om några hundra fattiga i slummen dör bort i lunginflammation orsakad av Corona..Det finns betydligt värre saker i dessa länder att bekymmra sig om..Så corona är bara ett av alla problem som finns i länder som Indien.

De som ev. räknas är överklassen eller på sin höjd rikare medelklass.
Citera
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Right. Om alla gav fan i och rösta på högerpartier skulle vi ha en bättre rustad sjukvård här också. Men M, KD, L och C och deras lydiga idiotsvans i SD har sett till att allt sålts ut till underpriser.

Hur tänker du nu? Sjukvård som bedrivs i privat regi brukar ju rent generellt vara långt bättre rustad än motsvarande som drivs av regioner som tvingats ta till sparåtgärder eftersom staten vägrat betala ut ekonomiskt stöd efter flyktingkrisen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Vad får du allt ifrån? Jag frågade om det gick att nämna en person i tråden som på allvar sagt att viruset endast finns i Sverige och att det skulle vara Tegnells fel.

Du får det till att jag kallar stadsepidemiologer för landsförrädare och att de bör avrättas.

Håll dig till ämnet och nämn en person i tråden som påstått att viruset endast finns i Sverige och att det skulle vara Tegnells fel.
Förslagsvis alla som vill avrätta Tegnell för att för att han tydligen är den enda statsepidemiolog i världen som inte har stoppat viruset.
Citera
2020-03-27, 11:36
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Du är en av dom största förnekarna i hela tråden! Du vill inte ens inse faran med viruset, du vill offra människoliv för pengar!

Du leder svenskar och deras familjer in i graven när dom läser er förnekares inlägg och ser att "barn smittar inte", "viruset är ofarligt för unga", "alla ska smittas och få flockimmunitet (alla ska med), "viruset är som en förkylning", "man smittar inte utan symptom", "lita på tegnell".

Begriper du inte att vissa utan medicinska kunskaper tror på ert skitsnack och blir svårt sjuka alternavt till och med dör, din jävla idiot!

Sen är du ju paranoid, säger att jag har en agenda. Ja det kanske jag har och den är att försöka varna om stundande fara och rädda så många liv som möjligt!

Man ser att ni sprider disinformation för att skydda era ekonomiska intressen!

Jag kommer aldrig sluta kämpa för rädda ett land vars folk hjälpt mig mer än du kan ana, även om eran regering är ett skämt!

En dag kommer ni tacka mig.

Mvh
Dr. Jeff

Du är ju helt efterbliven. Kolla min posthistorik istället för att sprida lögner och trams. Jag tar viruset på allra största allvar och har gjort det sen dag ett. Aldrig yppat ett ord om att barn inte smittar, aldrig ens antytt att det skulle vara ofarligt för unga osv. Tvärtom varit oerhört kritisk mot FHM, mot bristande beredskap, mot saktfärdigheten osv i Sverige.

Snarare kom jag väl för nära sanningen så du måste attackera med allt du har och hoppas jag tar betet. Så att det som de flesta redan fattat inte upprepas för mycket. Nämligen att du är ett jävla troll som med ditt myckna postande försöker skapa trovärdighet, för att sen sticka in dina lögner om miljoner döda i Wuhan, sticka kniven i svenska myndigheter så fort du har chansen, slå på stora trumman ang dödsfall.

Jag har f ö noll ekonomiska intressen också. Jag föreslår att du kollar min historik innan du gör bort dig ännu mer nu, ”doktorn”.
Citera
Medlem
Citat:
DÖDSFALL I SVERIGE:
Hittills har 80 personer dött av coronaviruset i Sverige.

Stockholm: 43
Södermanland: 12
Östergötland: 5
Skåne: 3
Uppsala: 3
Jönköping: 2
Västra Götaland: 1
Dalarna: 4
Halland: 2
Värmland: 1
Norrbotten: 1
Gävleborg: 1
Blekinge: 1
Kalmar: 1
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/trump-i-natt-ska-jag-prata-med-kinas-ledare/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Borde finnas någon uppskattning på ungefär hur många i Stockholm respektive Göteborg som går omkring och är smittade av Corona? Smittbärare alltså, såväl sjuka som symptomfria.

Någon som sitter på några siffror?
Skulle uppskatta runt 20000-100000 i sthlm, men det är en grov uppskattning.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Aha, Du tror alla unga kommer utrotas. Intressant vinkel att ta när en har dött i Frankrike. Eventuellt en handfull över hela världen sett.

Nej, jag svarade på kommentaren om att gamla och unga som dör ska ses som "collateral damage"
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Du är en av dom största förnekarna i hela tråden! Du vill inte ens inse faran med viruset, du vill offra människoliv för pengar!

Du leder svenskar och deras familjer in i graven när dom läser er förnekares inlägg och ser att "barn smittar inte", "viruset är ofarligt för unga", "alla ska smittas och få flockimmunitet (alla ska med), "viruset är som en förkylning", "man smittar inte utan symptom", "lita på tegnell".

Begriper du inte att vissa utan medicinska kunskaper tror på ert skitsnack och blir svårt sjuka alternavt till och med dör, din jävla idiot!

Sen är du ju paranoid, säger att jag har en agenda. Ja det kanske jag har och den är att försöka varna om stundande fara och rädda så många liv som möjligt!

Man ser att ni sprider disinformation för att skydda era ekonomiska intressen!

Jag kommer aldrig sluta kämpa för rädda ett land vars folk hjälpt mig mer än du kan ana, även om eran regering är ett skämt!

En dag kommer ni tacka mig.

Mvh
Dr. Jeff

Nu är du inte saklig, finns ingen korrelation mellan mitt inlägg och ditt svar.

Jag väntar kommentar på filmen Fact or Fear, har du något som motsäger informationen i filmen?

Våran regeringen kan du diskutera i tråden Corona - politik - inrikes, det är sannolikt OT här.
Citera
2020-03-27, 11:37
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apropos
Den köpta experten från Imperial, som användes för att utöva påtryckningar mot den brittiska regeringen för att få dem att gå över till nedstängning, har nu reviderat ner sitt uppmålade skräckscenario samt sagt att 2/3 av de som dör antagligen hade dött inom ett år ändå.

Vem hade köpt honon?
Ryska oligarker?
CPC?
Citera
2020-03-27, 11:37
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Hur vet du att Indien har få fall ?

Är du 100% säker på att alla fall de har hittas och rapporteras ?

Naturligtvis inte..Siffrorna vi ser på nätet är väldigt osäkra siffror och oerhört nedskrivna av olika anledningar.

För Indiens del så är det nog bristen på att folk testas. få ut tester ut i byar och avlägsna städer. Indien är ett gigantiskt land och de har ingen aning om hur många innevånare de har ens. De uppskattar antalet innevånare och höftar till det. Det är inte som i Sverige att alla har ett personnummer och är räknade.

Ingen bryr sig speciellt om några hundra fattiga i slummen dör bort i lunginflammation orsakad av Corona..Det finns betydligt värre saker i dessa länder att bekymmra sig om..Så corona är bara ett av alla problem som finns i länder som Indien.

De som ev. räknas är överklassen eller på sin höjd rikare medelklass.

När det sprider sig i slummen runt Dehli och Bombay, godnatt Indien.

70% av alla Indier röker, lägg till all smog på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in