2020-03-27, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stek32
Jag har fått höra av en smittskyddsläkare att det i eftermiddag kommer komma nya restriktioner om folksamlingar i Sverige. Den nya gränsen kommer vara 50 personer.

Roligt troll. Dessutom befinner sig smittskyddsläkare så långt ned på totempålen när det kommer till rikstäckande restriktioner att hen ändå inte skulle sitta på sådan information.
Citera
2020-03-27, 11:24
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanMachine69
Hörde idag på radion att det inte finns några respiratorer i hela Gävleborg, utan endast enkla ventilatorer
Ska det som vanligt vara vi norr om Dalälven som sätts på undantag eller...??

Hur länge har man vetat att vi har denna bristsituation och vad har Landstinget gjort hittills för att lösa den? Sannolikt ingenting!
Vi måste kräva bättre sjukvårdsutrustning i form av fler respiratorer i vårt land/län.

Är svenska folket medvetna om att nästan all inhemsk produktion av respiratorer går på export och vad gör Landstinget i detta nödläge? Sannolikt ingenting!

VI MÅSTE KRÄVA ATT LANDSTINGET OCH ANDRA ANSVARIGA MYDIGHETER GÖR NÅGONTING OMGÅENDE ÅT DENNA TOTALA BRIST PÅ ADEKVAT UTRUSTNING I VÅRT LAND. BÅDE FÖR DOM SOM JOBBAR I VÅRDEN OCH DOM SOK HAMNAR DÄR!!!
Respirator == ventilator.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Då borde du veta att jag inte är någon ”förnekare” också, eftersom jag varit aktiv här länge. Men du ljuger, överdriver och driver en agenda. Att du får hållas tillskriver jag endast svag moderering. Och att du postar tillräckligt mycket som inte rapporteras för att kunna sprida ditt nonsens. Fem miljoner döda i Wuhan har du bl a sagt. Ständigt hyllandes Putin och Ryssland och diverse andra utländska intressen. Direkt från fabriken tycks det.

Du är en av dom största förnekarna i hela tråden! Du vill inte ens inse faran med viruset, du vill offra människoliv för pengar!

Du leder svenskar och deras familjer in i graven när dom läser er förnekares inlägg och ser att "barn smittar inte", "viruset är ofarligt för unga", "alla ska smittas och få flockimmunitet (alla ska med), "viruset är som en förkylning", "man smittar inte utan symptom", "lita på tegnell".

Begriper du inte att vissa utan medicinska kunskaper tror på ert skitsnack och blir svårt sjuka alternavt till och med dör, din jävla idiot!

Sen är du ju paranoid, säger att jag har en agenda. Ja det kanske jag har och den är att försöka varna om stundande fara och rädda så många liv som möjligt!

Man ser att ni sprider disinformation för att skydda era ekonomiska intressen!

Jag kommer aldrig sluta kämpa för rädda ett land vars folk hjälpt mig mer än du kan ana, även om eran regering är ett skämt!

En dag kommer ni tacka mig.

Mvh
Dr. Jeff
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Haha ekonomin kraschar lika mycket med båda alternativen. Eller du tycker det går bra i Sverige nu? Fortsätta så några år låter hållbart?

Den kraschar så klart mer om man stänger ner allt.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Fast återstående biologiska livslängd måste vara annorlunda för en från pöbeln eller en politiker, kändis eller kungen?

En kändis har precis dött i USA dock, Mark Blum från Law and Order har dött av Corona.

Citat:
Veteran character actor Mark Blum — a union activist best known for the movies "Desperately Seeking Susan" and "Crocodile Dundee," as well as television work on "Law & Order," "Us" and "Succession" — died of complications from COVID-19, the disease associated with the coronavirus, his friends said Thursday.

He was 69.

https://www.nbcnews.com/news/us-news/mark-blum-actor-law-order-succession-dies-coronavirus-n1169986?cid=sm_npd_nn_fb_ma&fbclid=IwAR3pQxiJfnX8 xE7PHGdFRAqZs9xLw7PQ_QjMf3BK2MVYwVsrMzWHuTCMGqI

Så viruset struntar i vem du är, 16 åring utan underliggande sjukdomar eller 69 årig skådespelare, det spelar ingen roll.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag undrar om tonläget kommer att ändras efter detta eller om Tegnel fortfarande kör på sitt spår?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MR8ALM/franska-julie-16-har-dott-av-coronaviruset?fbclid=IwAR3VlHETt3zH-IDw-yJmPS26FkcvToIXZ_-d2cHwZnXDkkbS t2EknYi8fpc

Varför skulle tonläget ändras bara för att en 16-åring av miljarder individer avlider?

Hon hade antagligen ett mindre bra immunförsvar, levde kanske på energidryck och vetelängder, eventuellt också någon genetisk defekt.

Tragiskt för de anhöriga, dock ointressant ur ett globalt perspektiv.
Citera
Medlem
Den köpta experten från Imperial, som användes för att utöva påtryckningar mot den brittiska regeringen för att få dem att gå över till nedstängning, har nu reviderat ner sitt uppmålade skräckscenario samt sagt att 2/3 av de som dör antagligen hade dött inom ett år ändå.

Citera
2020-03-27, 11:25
Medlem
Fredag! Solen skiner! Tar ett djupt andetag och loggar in i domedagstråden. Härligt! Balanserade personer utan affektivt agerande på rädslor, vill ni berätta, vem kan bli dagens domedagsprofet?

Det går självklart att motivera dagens domedagsprofet i denna tråden:
(FB) Dagens domedagsprofet! Här hurrar vi fram dagens vinnare!

Ta hand om er, oavsett om ni är domedagsprofeter eller balanserade personer!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Står enligt de källor jag ser att hon inte hade några bakomliggande sjukdomar. Hon fick slem och andningssvårigheter. Kort efter att hon kopplats in i respirator så kollapsade hennes lungor. Hon är helt klart en outlier, men får en att undra då hon inte hade några sjukdomar sedan innan.
Jag går bara på vad som sades här i tråden, där sa man ”lätt astma”, vilket inte behöver stämma, och det är oavsett ingen allvarlig sjukdom.

Vi kommer oavsett att se flera outliers. Det är att förvänta.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det där är collateral damage. Vi visste att några ungdomar kommer dö av detta. Det är ofrånkomligt.

Fysiskt friska ungdomar och alla äldre skall offras eller?

Vilka ska vara kvar sen, tioåringar och några trettioåringar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Trodde du att det är Corona som gör att vi ramlar ihop? Förra gången vi höll på att ramla ihop så löste vi inte problemet utan vi bara skuffade problemet till framtiden. Idag är vi här. Corona har gjort så att vi kastas in i extrem lågkonjunktur istället för att sakta rulla in i den, men på inget sätt kommer vi runt problemet med 2008-krisen och hur vi löste den. Nu får vi istället käka upp den.

Oavsett vad du gör så kommer ekonomin åka i slasken, så varför inte försöka rädda folk på köpet.

Tack någon som har koll. Den här kraschen hade kommit i vilket fall, Corona är bara nålen som punkterade bubblan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavydutybody
Inte om du gör så här (lockdown bara 3-7 veckor för att få ner R0):

https://medium.com/@jacob.stedman/coronaviruset-hammaren-och-dansen-3ce2383ed4b3

Nice. Kommer inte politikerna här göra. Det är inte arbete som smittar, människor kommer träffas ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in