2020-03-27, 10:19
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Vi fick in smittan från Kina, Iran, Italien, Österrike .. och gud vet varifrån annars. Redan när vi började smittspårningen så var det för sent. Restriktioner mellan länder är inte hållbart. Och stängda länder och egenförsörjning är en utopi i längden. Frakt och handel fortsätter. Så helt stängda länder kommer vi aldrig att se. Det här är inte som på film.
Visst fick vi det, med spårning och karantän från Kina. Följden blev att smittan inte kom in i landet från Kina. Inte direkt raketforskning.

Handeln lär förstås komma igång när väl västländer själva ombesörjt det deras befolkningar behöver. Egenförsörjning och stängda gränser är inte detsamma som 0 handel. Att ha bevakade gränser är inte detsamma som att handel upphör.
Rörligheten behöver dock begränsas mycket kraftigt mot smitthärdar av de länder som smittbekämpar, givetvis.

Vi ser redan allt detta hända. Vad du och jag debatterar om saken är helt oviktigt, det har spelat ut sin roll.

Ps: det är nu visst arbetskraftsbrist inom jordbruket.
Citera
2020-03-27, 10:19
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Om den inside informationen jag fått stämmer så måste Tegnell avgå idag, annars är det
en ännu större skandal.

Får jag fråga varför? Egentligen är Sveriges strategi inte hans beslut, utan myndighetens, så det är frågan vad han personligen har gjort för fel. Sen kan man ha åsikter såklart om Sveriges hantering av detta.
Citera
2020-03-27, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Så om vi får en explosion av svårt sjuka som överbelastar vården pga att Anders Mengele är en autistisk idiot så är det något vi får leva med?

Det får vi leva med, inte skäl att lägga sig ner å dö.

Sjukvården i alla länder kommer bli överbelastad.
Sjukvården är redan sen tidigare överbelastad i Sverige.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Får jag fråga varför? Egentligen är Sveriges strategi inte hans beslut, utan myndighetens, så det är frågan vad han personligen har gjort för fel. Sen kan man ha åsikter såklart om Sveriges hantering av detta.

Alla som har ens lite inside info vet att Tegnell styr FHM med järnhand!
Senast redigerad av JeffreyEpstein 2020-03-27 kl. 10:26.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Globalist javisst! Betänk att den stora rörligheten tar död på mänskligheten vid nästa värsting pandemi.
Inget samhälle är längre helt isolerat som Butan, Shikim och Nepal har varit i omgångar men inte längre. Nu är det bara öar i Stilla havet med ringa eller ingen turism dit dödsviruset aldrig kommer.
ja denna ständiga resandet! Det var bättre när länderna begransade rörligheten med passkontrollen,tullar och restriktioner! Förbannade globalister som gör det ty de tjänar pengar på det!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Om du läser vad jag svarade på inser du att det handlade om mörkertal i äldre som dör hemma.

Nej. Det kommer inte att vara ”stora mörkertal” hos människor som ligger och dör hemma. Precis lika lite mörkertal som det är idag. Folk ligger helt enkelt sällan hemma och dör i Sverige utan att någon enda person vet om det.

Okej, trodde du menade överlag då det lär dö en del på sjukhuset.

Men då förstår jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Vad pratar du om? Man tar konsekvent ansvar för sina beslut, även i motvind.

Det är snarare andra länder som styrs av sillmjölkar, som ger vika för kändisar och gaphalsar på Internet, så att de själva ska slippa komma i den obekväma situationen att man måste fatta ett beslut som man sen kan behöva stå för.

Tvärtom försöker man ju retoriskt ansvarsbefria Regeringen Löfven.
Detta är såklart trams, men istället för att i all oändlighet argumentera mot det är "regimen" en perfekt kompromiss.

Löfven har ju förövrigt konsekvent undvikit att stiga fram under annat än de mest kontrollerade former, det är i sig självt ett sätt att försöka undfly ansvar.
Senast redigerad av Stockholmslivet 2020-03-27 kl. 10:23.
Citera
2020-03-27, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Dette er et veldig godt tiltak

Det märker vi först om det hjälper.
Citera
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Hur många 16-åriga friska tjejer tycker du är värt att offra för "flockinmubitet" som inte ens bevisat fungerar?

Julie, 16 frisk ung tjej, blev i måndags inlagd på ett sjukhus i Paris på grund av andningsbesvär.

På natten mot onsdagen dog hon.
Alla kan drabbas och alla människor med sjukdomar är inte identifierade eller fastställda. Jag vet inte vad jag åkt på för förkylning men däremot att jag fick problem med medicinen och andningsproblem igår (har extremt mycket slem känsla) och skillnaden var att jag inte åt som jag brukar + tog en massa receptfria mediciner och även Voxra. Kan åkt på korsreaktion och jag är extremt känslig för dåligt blodsocker och har alltid varit. Tjejen kanske inte åt som hon skulle men verkade frisk och stark. Hon kanske var sjuk utan att inse det själv. Idag tog jag en halv diazepam i förebyggande syfte och kokar en gryta i storlek 6.7 l, med enbart potatis, morötter och lök samt vitpeppar och buljong som jag tänker hälla chiliflingor över. Tar inte chansen med blodsockret först slemmet försvunnit då jag inte vet med säkerhet att det inte är coronan utan bara vanlig förkylning och läkemedelsallergi.

Det jag undrat tidigare över är vilka länder som är av germanska ursprung och varför det ser ut som om vi har särskilt låg dödlighet. Jag vet att alla säger att det handlar om hur man umgås men jag har aldrig varit fullt övertygad. Försöker googla men är osäker. Någon som vet?
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
Det är perfekta tider nu för statsledare att sitta vid makten tycks det som..
Trump har fått ökat förtroende i USA trots sina motståndare..
Här i Sverige har MP mupparna och socialdemokraterna ökat vid senaste mätningen.

Så bli inte förvånad om Trump, Putin och Kinas XI Jinping kommer vara de mäktigaste ledarna i världen efter att epedemin lagt sig och här i Sverige kommer Löfven få fortsätta sitt experiment med det svenska folket..

Putin är den som klarat detta bäst, även om Xi och Kina oxå gjort ett superarbete sedan de slutade mörka. Trump var sen på bollen, och förtjänar inte lika mycket beröm, men har ändå gjort det bättre än Löfvén såklart sedan han vaknade till.

Löfvén kommer dock skylla allt på Tegnell när katastrofen är ett faktum, så även han har en plan.
Citera
Medlem
Citat:
Alla som har ens lite inside info vet att Tegnell stur FHM med järnhand!

Japp han är chef där.
Citera
Medlem
Tendens till att Sverige nu drar ifrån de nordiska grannländerna. Antal döda per miljon invånare:

Sverige 8
Danmark 7
Island 6
Norge 3
Finland 0,9

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Effekterna av Tengils folkmordspolitik blir förmodligen allt tydligare framöver.

Mer nyheter från det svenska dårhuset:

Citat:
Nattåg till fjällen körs som vanligt i påsk – trots coronaviruset
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tag-till-fjallen-kors-som-vanligt-under-pasklovet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in