Citat:
Jävlar. Det där var nog det dummaste skiten jag läst på länge.
Ja, hon kanske hade Parkinson. Eller cancer i hela kroppen. En hjärntumör. Eller en finne i nyllet.
Inga underliggande sjukdomar. Om du tar reda på den fakta du försöker bortförklara så hade du sparat ungefär 1 och en halv minut av ditt liv, som jag nu får slösa för att lära dig det.
Ja, hon kanske hade Parkinson. Eller cancer i hela kroppen. En hjärntumör. Eller en finne i nyllet.
Inga underliggande sjukdomar. Om du tar reda på den fakta du försöker bortförklara så hade du sparat ungefär 1 och en halv minut av ditt liv, som jag nu får slösa för att lära dig det.
Har du sett denna 16-åringens sekretessklassade obduktionsrapport?
Att man genom utlandet från hennes omgivning uppger att hon ”inte hade” några underliggande sjukdomar - som man kände till - betyder inte att det inte fanns några.
Se dessa friska fotbollskillar som plötsligt dött. Ofta har obduktionen visat på att det trots allt fanns okända sjukdomar/missbildningar.
Väldigt många ex medfödda hjärtmissbildningar förblir helt oupptäckta tills hjärtat plötsligt ger upp vid extrem belastning i form av idrott eller febersjukdom. Detsamma gäller många andra sjukdomar, immunbriståkommor, leukemi under uppsegling etc.
Helt klart är att denna covid-19 infektion innebär en stor belastning för kroppen hos den som blir smittad. Är kroppen redan försvagad av annat blir motståndskraften därefter.
Men till skillnad från andra epidemier ex spanska sjukan, polio etc drabbas i allmänhet inte friska starka individer av så kraftiga sjukdomssymptom. Så vitt vi sett idag behöver viruset för att kunna döda en person drabba någon med redan nedsatt kroppslig motståndskraft.
När vi så småningom kommer kunna se en samlad statistik på antal sjuka och döda kommer vi sannolikt kunna konstatera att det varit väldigt ovanligt att helt friska unga individer dött.