Citat:
Ursprungligen postat av
299792458
Jag har varit intresserad av detta ett tag och kan bekräfta att det är något konstigt runt detta, men vet inte varför? Även här i tråden är reaktionerna aggressiva och panikartade, när ämnet tas upp. Det är som om något blockerar när man börjar analysera saken, ett slags motstånd. Så att jag inte är förvånad över polisen, de har förmodligen upplevt samma motstånd.
För min del så ser jag i hur "man" tolkar förhör och uppgifter kring Skandiamannen och VG på liknande sätt. De blir också möjliga gärningsmän då. (Kanske finns fler exempel.)
Det finns konstigheter kring alla (som personer och deras uppgifter), som givetvis används att peka mot dem.
För mig finns det i vilket fall inget övertygande i din teori mer än spekulationer och att det till viss del skulle kunna vara som du säger.
Vi vet för lite kort och gott.
Flertalet av de som har "en fast teori" har också svårt att ens tillstå att det finns svagheter i dessa.
Om det beror på att man blivit blind och inte ens kan se dessa, eller om det beror på att man inte vill eller något annat vet jag inte.
Varför är NF gärningsman och inte Skandiamannen för dig?