2020-03-27, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.google.se/amp/s/www.vox.com/platform/amp/2020/3/25/21193805/poll-national-lockdown-coronavirus-trump-easter

Vi kan nog räkna med att Trump kommer stänga ner landet om det är så många amerikaner som ropar efter att få deras frihet berövad.

74% vill ha hårda åtgärder dvs någon form av nedstängning
19% vill inte det

Tror ni Trump inte kommer vara populist här? Den här uppgången känns väldigt konstigt och fake, verkligen besynnerligt.

Det är väl en reaktion på stimulanser får jag anta, även om jag är överraskad av hur stark den verka vara. Återstår och se om finansvärlden kommer gå åt motsatt håll som den riktiga ekonomin lär göra.

Fiat pengar finns det oändligt med, så de kan stimulera tills vi får hyperinflation, men då det sker så är vi körda. Aktierna går kanske upp då dock.
Citera
2020-03-27, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
I nuvarande läge är det mest känslorna som styr. I slutändan kommer de ekonomiska följdverkningarna av Corona och om inte redan börsen dippat rejält så lär det ske då.

Livsfarligt läge att gå in nu. Räkna med att botten sker från hösten 2020 till våren 2022.

Tack!
Jag delar din mening men flesta verkar tro att det är över och köper in sig nu och röstar upp för en ljus framtid.
Citera
2020-03-27, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
I morgon dyker vi igen. Ingen vill ligga lång över helgen med den utveckling som coronan har i USA just nu.
Mao kan vi gissa att typ Essity, getinge, ICA, de trygga hamnarna ökar? Samma aktier som knappt rört sig under börsuppgången i början av veckan (förutom igår som essity och getinge började gå upp en del, essity är nästan uppe på 1 års högsta!).
Citera
2020-03-27, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stahlhelm1916
enligt media är det katastrofläge. kinesen har fått tillbaka sitt virus.
det är röda siffror i australien idag så sverige kommer öppna rött.

-5%

Det enda media bryr sig om är att casha in på människors rädsla.
Citera
2020-03-27, 08:53
Medlem
stahlhelm1916s avatar
japp. det kommer sjunka lite idag
Citera
2020-03-27, 08:59
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
japp. det kommer sjunka lite idag

Premarket tyder på att vi åtminstone öppnar neråt. Vändningar kan ske under dagen men det är fredag och många traders likviderar nog en del inför helgen, eller rättare sagt öppningen på måndag.

EDIT:

Situationen på måndag är nog som väntat - många fler corona-fall. Ha i åtanke att 1,4 miljarder människor smittades med svininfluensan. Det är bara en halv miljon smittade i covid-19 än så länge...
Citera
2020-03-27, 09:12
Medlem
Citat:
enligt media är det katastrofläge. kinesen har fått tillbaka sitt virus.
det är röda siffror i australien idag så sverige kommer öppna rött.

-5%

Australien ??

Jag köper mer 👍
Citera
2020-03-27, 09:18
Medlem
stahlhelm1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Australien ??

Jag köper mer 👍

och vad köper du för roligt?

det är intressant att se vilka företag som for upp som raketer de tre senaste dagarna.
nu när det går ner lite så kanske man ska investera mer i dem
Citera
2020-03-27, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubi
Tack!
Jag delar din mening men flesta verkar tro att det är över och köper in sig nu och röstar upp för en ljus framtid.

Knappast de flesta. Däremot är det klart att dessa varit högljudda i veckan då vi haft sanslösa uppgångar, även om det nu är en rekyl upp.
Citera
2020-03-27, 10:18
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Min fru tror att det kommer krascha nu igen! På grund av att det sprids fort i USA. Har hon rätt?
Citera
2020-03-27, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Min fru tror att det kommer krascha nu igen! På grund av att det sprids fort i USA. Har hon rätt?

Kvinnlig intuition ska man inte underskatta

Jag är beredd med mera pengar💰
Citera
2020-03-27, 11:42
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Kvinnlig intuition ska man inte underskatta

Mycket riktigt. Inte manlig magkänsla heller!

Citat:
Jag är beredd med mera pengar💰

Precis, jag med. Jag ser faktiskt hellre en nedgång så att jag kan pytsa in sista slantarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in