Citat:
Ursprungligen postat av
tdlefnierregus
Så kan det absolut vara men det kan vara så att de varit på sjukhus länge och de inte haft möjlighet att testa personer förrän ganska nyligen. Det är omöjligt att svara på men ser man på andra länder så är det samma utveckling, har man många döda men inte så många testade så har man troligen en stor spridning. Dvs ett stort mörkertal
Jeg forstår. Takk for svar!
Citat:
Ursprungligen postat av
defenseur
Det är ju trevligt att Expressen i alla fall undviker att invagga oss medborgare i en falsk tillförsikt.
Jeg håper at Sverige
straks setter i gang tiltak for å forhindre å risikere at vården må velge bort pasienter som har gode utsikter til å klare seg. Jeg håper at flest mulig av befolkningen gjør mye for å forhindre smittespredning.
Kanskje flere mennesker (som eventuelt tidligere ikke har forstått alvoret) som leste den informasjonen i Expressen, nå forstår viktigheten av å gjøre det de kan for å unngå smittespredning.
Men jeg synes at det er fryktelig galt at politikere som kunne ha innført mange tiltak for å begrense smittespredningen, valgte å ikke innføre slike tiltak - noe som har ført til at det
eventuelt kan bli slik som Lars Sandman sa:
"Vården kan behöva välja bort även patienter som har goda utsikter att klara sig om coronaviruskrisen förvärras, säger Lars Sandman, professor i hälso- och sjukvårdsetik vid Linköpings universitet".
Politikerne burde ikke ha satt befolkningen i en slik situasjon! Jeg tenker at mange er bekymret og har angst p.g.a. denne situasjonen. Jeg er trist p.g.a. dette.