2020-03-27, 07:52
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RespeckTheName
? Nu står Lockdown länderna där och har ingen aning om vad de ska göra annat än förlänga de dumma karantäntiderna. Under tiden har alfa djuret Tegnell sett till att svenskarna samlat immunitetspoäng av bara helvete. U mad????
Immunitetspoäng ?? Tror du på allt gubben säger ? Vi är bara i början. Snart kommer vi ha siffror värre än Italien per capita.
Citera
2020-03-27, 07:52
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Undra om det kommer att bli aktuellt med helikopterpengar om några månader.
Typ 10K vilket skulle kosta staten 100 miljarder.

Extremt tveksamt.
Spontant känns det ju som en bra sett att få folk att konsumera vilket ger tillbaka till staten, men har det inverkan på inflation? Kommer folk lägga helikopterpengarna i byrålådan för framtiden?
Nån som är insatt?
Citera
2020-03-27, 07:54
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
I Belgien hittade de 10% patienter (5 av 50) med covid-19 infektion genom att CT-skanna patienter utan covid-19 symptom.

Hur smittsamma är asymptomatiska personer? Är de ett stort hot mot vården om det kommer in asymmetriska patienter i sjukvården som inte upptäcks?

https://www.reddit.com/r/China_Flu/comments/fprpwp/brussels_hospital_does_lung_ct_scan_at_entrance/?sort=confidence

I Italien märkte man i en stad att 75% var asymptomatiska, och att dessa drev smittan ända tills man testade alla i hela staden och isolerade dessa. Först då kunde man få bort viruset.

https://www.repubblica.it/salute/medicina-e-ricerca/2020/03/16/news/coronavirus_studio_il_50-75_dei_casi_a_vo_sono_asintomatici_e_molto_contagi osi-251474302/
Citera
2020-03-27, 07:54
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Enligt denna är det 78

https://c19.se/

Men i TV sa de 66. Jag vet inte. Jag tycker också det spretar hit och dit. Snart vet de nog inte själva.

Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Ja, och här är det 77 https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Så vad gäller? Skall jag ta det som typ ett 30-tal nya dödsfall igår?

En del media redovisar bara siffror när Folkhälsomyndigheten lägger fram nya siffror kl 14 varje dag.

Annan media plussar på FMH:s uppgifter med de uppgifter som under dagen kommit in från andra regioner. Därav att vissa säger 66 och andra siffror nämner siffror över 70.
Citera
2020-03-27, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Ja, och här är det 77 https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Så vad gäller? Skall jag ta det som typ ett 30-tal nya dödsfall igår?
Tror att det var 16, tidigare 62, senast 78.
Citera
2020-03-27, 07:57
Medlem
Litar ni verkligen på siffrorna över döda som rapporteras? Jag tror vi redan är uppe i över 700.
Citera
2020-03-27, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
vad är ett coronaoffer?? Avliden Eller smittad? Vad är antalen?

Vad är källan? Utan källa är dina uppgifter värda lika mycket Eller lite mer än anders Lindbergs tweets inget mer
Ett offer är en avliden.

Siffran anger den procentuella andelen avlidna under gårdagen enligt worldometers statistik.
Citera
2020-03-27, 07:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Tror att det var 16, tidigare 62, senast 78.

79 döda totalt enligt denna https://c19.se/
Citera
2020-03-27, 07:59
Medlem
Antalet döda per dag under onsdagen och torsdagen jämfört med de fem föregående dagarna:

+219% Sverige
+171% Kanada
+143% Belgien
+139% Österrike
+135% Tyskland
+133% Portugal
+129% Rumänien
+123% USA
+122% Schweiz
+105% Frankrike
+99% Brasilien
+98% Holland
+94% Turkiet
+59% Spanien
+42% UK
+25% Grekland
+15% Iran
+11% Japan
+-0 Norge
-22% Kina
Citera
2020-03-27, 07:59
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffe
Någon annan som lagt märke till att de som är mest aktiva i tråden är foliehattarna från konspirations forumet?

Lugna ner er gott folk, inget blir bättre av att gapa och skrika att folk kommer dö.

Ingen vet hur hårt detta kommer slå.
Det ni kan göra är att isolera er själva så gott det går och hålla kontakten och god ton till era släktingar och vänner.

Sen får vi se

Ptja, folk kommer dö, hur många är svårt att få ett grepp kring, naturligtvis. Däremot måste jag säga att jag uppskattar mer att människor försöker klargöra och påpeka att detta är allvarligt. Naturligtvis hjälper det inte att ha panik men motsatsen är heller inte speciellt hjälpsam. Det är en pandemi liksom, vi har inte sett ett liknande utbrott på kanske 100 år. Att inte se det och fortfarande hålla sig till attityden av att ta det lugnt, det är ingen fara känna - i mina ögon - kontraproduktivt.
Citera
2020-03-27, 08:00
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk for svar! Mener du da at det kan hende at så mange døde fordi de ikke visste at de var syk av coronavirusinfeksjon og at de derfor eventuelt ikke kontaktet lege?

Så kan det absolut vara men det kan vara så att de varit på sjukhus länge och de inte haft möjlighet att testa personer förrän ganska nyligen. Det är omöjligt att svara på men ser man på andra länder så är det samma utveckling, har man många döda men inte så många testade så har man troligen en stor spridning. Dvs ett stort mörkertal
Citera
2020-03-27, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Synd blev väldigt nyfiken. Undrar om det finns en risk med Norges strategi. Att det helt enkelt går för långsamt och någon gång måste man lätta på restriktionerna och då ökar det explosionsartat?

Går för långsamt?

De kommer väl lätta på restriktionerna när antalet som insjuknar minskar. Sen när de öppnar gränsen mot Sverige återstår att se - 2021 någon?
Senast redigerad av har 2020-03-27 kl. 08:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in