2020-03-26, 23:07
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Det ÄR en influensa.

Största hotet i modern tid.
Covid-19
Citera
2020-03-26, 23:08
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Så mysigt. Rapporterade vårdtillfällen av corona ökar nästan exakt femfaldigt varje vecka.
Det betyder att vi bör ha runt 650 fall i slutet av veckan sen söndag kväll, och ca 3250 fall veckan därpå.
Och 16.250 veckan därefter. Och så vidare.

Sen dör ju några stackare hela tiden så platser frigörs, men jag misstänker att alla platser redan är maxade vid sådär 3000 inlagda, så resten är ju helt enkelt bara totalt körda och kan likväl gå och lägga sig på kyrkogården, istället för att sitta i en jävla kö på akuten för att ändå få ett nej.

Mer lämpligt vore kanske att börja tillverka kistor där patienterna kan lägga sig direkt, så slipper det bli för mycket hantering av eländet när döden väl inträffar.
Allt efter Tegnells och Löfvens önskemål. Sedan kan de skratta sig lyckliga för att ha frigjort lite pensionspengar...

Rätt smart egentligen, för vår idiotbefolkning fattar ingenting ändå, så dessa kära gärningsmän kommer inte bara att gå fria, utan dessutom bli belönade för väl utfört arbete!
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Det ÄR en influensa.

Nej, det är det inte. Tycker jag sett ditt namn här förr. Hur kan du ha missat att det inte ens är ett influensavirus?
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Jag reagerade på det där med. Jag hoppas innerligt att uttalandet mest är ett sätt att visa politisk handlingskraft eller roffa åt sig federalt stöd. För om det är det verkliga behovet i NY så kommer det blir otroligt extremt jävla överjävligt i Sverige, även om vi plattar ut kurvan rejält jämfört med NY.

Det är väl underbyggt. De går ut med alla detaljer helt öppet där i USA jämfört med här i Sverige.

https://youtu.be/k2khIjJuLHI?t=870
Citera
Medlem
NateGreys avatar
Ännu en artikel om hur Sverige inte testar, mycket på grund av att vi inte har testmaterial/reagenser såklart, personal et cetera men det är ju inte riktigt det FHM vill lyfta fram. De säger ju bara om och om igen att det är dumt att testa.. Ger inget osv.

https://www.svd.se/darfor-har-tyskland-lyckats-battre-an-sverige
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja jag måste också säga att Anders Holmberg i Aktuellt var mycket bra. Saklig, och är direkt vass i sina instick av frågor, när Anders hakar sig. Mycket bra!
Tror inte Anders Tegnell vill bli intervjuad av honom igen, iof tror jag att alla journalister börjar bli lite räddare och ser allvaret i den här pandemin.

Kan inte hitta inslaget på aktuellt. Kan ni?
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Jag litar inte på någon.
Däremot litar jag mer på Tegnell än Flashback...

Titta då på inslaget från TV4 nedan. Fråga dig sedan om du litar mer på
infektionsläkaren på akademiska el. Tegnell

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/12534966
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Tyskland gör 500 000 tester i veckan, vilket de själva menar är orsaken till den extremt låga dödligheten som vi ser i landet.

I princip samma recept som vi sett tillämpas i Singapore med stor framgång.

https://www.welt.de/politik/deutschland/article206815279/Corona-Drosten-mit-Erklaerungen-zu-niedrigen-Todeszahlen-in-Deutschland.html
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Desto snabbare Sverige går i LOCKDOWN, desto snabbare blir Sverige kvitt viruset.

Du skrev ju nyss själv hur det gick med Japan när dom släppte på lockdown.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Största hotet i modern tid.
Covid-19

Forskare hävdar ju att klimatfrågan är fet.
Litar du inte på internationella forskare?
Citera
2020-03-26, 23:09
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Det är en influensa.
Brukar influensa göra så att man inte kan andas, få sepsis, organsvikt?
Citera
2020-03-26, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oljeflacken
Cuomo sa i sitt tal att deras worst case scenario så behöver NY 140k sängar och 40k IV platser.
Idag har dom 80-90K bäddar och 3K IV platser.

Wow...så illa. Har lite Securitas fortfarande på börsen, säljer allt nu.

USA kommer aldrig klara detta, världens finansiella stormakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in