2020-03-26, 22:49
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Är det sant att New york med 18 miljoner invånare räknar med att de har 30.000 för lite intensivvårdsplatser. Vi är 10 miljoner och har väll inte ens 3.000? :/

Men Sverige räknar lite annorlunda... det gör vi alltid. Spelar ingen roll om det är virus eller invandring eller vad det än är. Sverige tål alltid mer än alla andra länder.

Tål alla andra 1% asylflyktingar, så tål Sverige 50%.

Behöver alla andra länder akutvårdplatser till minst 5% av befolkningen, så klarar sig Sverige med en tiondels promille

Vi är bäst!
Citera
2020-03-26, 22:50
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cseh
Verkar finnas frågetecken kring ett dödsfall på ett äldreboende i Falkenberg. En av de boende avled nyligen efter feber och andningsbesvär. Och nu i efterhand har det visat sig att flera andra är smittade. Beklämmande att patienter med så tydliga symptom inte testas och det innebär en ökad smittrisk för övriga boende. Äldreboendet drivs av Vardaga.

Detta kommer vi nog se mycket mer av de kommande veckorna, det tar bara lite längre tid för smittan att komma in på hemmen när de måste ta omvägen via vårdpersonalen istället för direkt ifrån barnen. Men in kommer den såklart förr eller senare, och en enda smittad personal eller pensionär kommer se till att samtliga blir smittade inom kort.
Citera
Medlem
Jimmy Åkessons tal till nationen: https://www.youtube.com/watch?v=d1ZqwLzRBQk&fbclid=IwAR0ygKH0Y2AiPcZMlLtxw 839UPyl_DKt8ehRyKIFzJMc31kjaemjQXnz8OA

"I’m a Doctor on the Frontlines of COVID-19. Ask Me Anything": https://www.youtube.com/watch?v=6ZWkPEzgtn8
Citera
Medlem
milofos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Är det sant att New york med 18 miljoner invånare räknar med att de har 30.000 för lite intensivvårdsplatser. Vi är 10 miljoner och har väll inte ens 3.000? :/

Stämmer. Dom sa det på presskonferensen häromdan.

Vi har cirka 600. Lås in morsan och farsan och håll dig borta från butikerna.
Citera
Medlem
sannes avatar
Standardsvaret, till försvar om så många som testades smittade idag.
Det beror på att vi testar mer.
Och Kinas siffror , de kan man inte lita på.
Citera
2020-03-26, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Oh fy fan, verkligen skrämmande

Usa tillhör ett av de länder som testar mest sedan snart en vecka tillbaka. Denna explosion i antal smittade var väntad.
Citera
2020-03-26, 22:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
De hade sagt åt honom att om de blir sämre med andningen ska han ringa 112.

Att det inte testar är bedrövligt. Frågan är, om de visste att han hade Corona hade man kunnat göra något förebyggande för att underlätta för kroppen inför ett eventuellt värre läge?

Det är så jävla jobbigt för min farfar är fortfarande väldigt pigg i huvudet och känns som han har minst 10-15 år kvar vid livet med mig och alla andra nära och kära.

Hoppas det verkligen inte är det och om det är det att han får en mild variant.

Jag hoppas han kryar på sig, du ska inte måla fan på väggen än. Jag tycker också man ska testa.
Citera
Medlem
Har lyssnat på Trump i 2 minuter. "We gotta go back to work" 11 gånger har han sagt det
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Det är ju i princip som Outbreak, bara utan blod. De som blir sjuka, smittar, blir allvarligt sjuka och dör. Någon mer liknande liknelse finns väl inte!

Nu är ju coronaviruset inte riktigt lika allvarligt som Motabaviruset i Outbreak, och heller inte lika allvarligt som viruset i Contagion.

Men för riskgruppen så är det så klart såpass allvarligt tyvärr.

Fast det skiter ju vår regering i. Vi måste ju spara pengar!!!! Ekonomin är ju viktigare än allt annat (förutom invandring då förstås, för det kommer faktiskt före allt annat, ekonomin #2).
Citera
Medlem
Börjar bli mer och mer uppenbart att Sverige är det enda landet som valt den rätta vägen. Lockdown länderna har inte en aning om vad de ska göra nu. Satan vilken kung Tegnell är ändå
Citera
2020-03-26, 22:53
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Det var helt klart den bästa hittills. Han ställde många av de frågor jag själv hade ställt om jag hade fått chansen. En enda fråga missade han och det var när Tegnell babblade om ”att inget land har facit ” så hade den naturliga följdfrågan varit att om vi nu seglar på helt okänt vatten, varför, varför, varför då välja den mest riskfyllda strategin. Undrar vad ha hade svarat på den frågan.
Precis. Saknar också den givna frågan.
Om vi vet att man kan ha smittan (och smitta andra) utan att det märks och att det tar 2-4 veckor innan effekterna av smitta kan ses. Samtidigt som vi inte har en aning om hur stor smittspridningen är.
Varför tar man inte det säkra före det osäkra?

Jag hoppas att han har rätt, men inget tyder tyvärr på det.
Citera
2020-03-26, 22:53
Medlem
Nu: 77 döda i Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här