2020-03-26, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Det är verkligen sinnessjukt att det finns föräldrar som chansar och skickar sina barn till skolan. Vissa har inget val och de känner jag sorg för, men alla andra...idioter.
Vad tycker du föräldrar med förskolebarn/dagisbarn borde göra? Hålla en 4a åring hemma så den inte kan träffa sina kompisar i 9 månader minst? Det vore idioti.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
I det här läget lyssnar jag inte på, eller lyder för den delen, på någon enskild "expert" framskickad av FHM eller regeringen.

Jag inhämtar åsikter från en mängd källor på nätet, bl a klippen med Dr John Campbell, jag observerar vad som händer i andra länder, kollar statistiken och åtgärder som vidtas. Sedan "filtrerar" jag allt detta genom det sunda förnuft och kunskaper som jag förvärvat genom livet.

Detta säger mig att vara väldigt försiktig och undvika folksamlingar samt hålla händerna rena och borta från slemhinnor. Better safe than sorry.

I det här läget är det Every Man For Himself. Anders Tegnell är en ensam politruk som har sina direktiv, och bestämmer inte över mig.

Vi är många kontorsråttor som redan gått in i denna form av egenkarantän. Vi jobbar hemifrån, och vi trixar och fixar så våra företag får in sina cash.

Annars är man ju själv arbetslös å det skulle ju inte vara nån hit att bli arbetslös nu. Ursäkta jobbsökande skall det väl heta.

Men vi behöver få våra kära WT att bryta sina pundarmönster och inse allvaret, för en gångs skull.
Senast redigerad av antisocial666 2020-03-26 kl. 22:07.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Det är verkligen sinnessjukt att det finns föräldrar som chansar och skickar sina barn till skolan. Vissa har inget val och de känner jag sorg för, men alla andra...idioter.
Nja det är nog snarare du som är idiot om du inte fattar varför de lämnar sina barn till skola/förskola för att jobba.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Tja, han har ju en Dr Fauci som toppexpert och han ser inte möjligheten till det utan tar saken dag för dag, och möjligen på lantsorten eller ställen där smittan inte är stor kan komma igång igen. Så ingen lyssnar på Trump utan på Dr Fauci . US har största siffran av smittade just nu. 81.896 det är + 13685 + 140 nya dödsfall.

Fauci har väl inte fått vara med de senaste dagarna, så jag tror inte Trump bryr sig om vad Fauci har att säga.

Jag gissar för övrigt på att USA går förbi Frankrike i antalet döda antingen i morgon eller lagom till måndag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Inte de som lever länge...

Nej jag rekommenderar inte det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Jag är också imponerad. (Jag har ett kusinbarn som studerat i Japan. Om jag får tro henne, så är det egentligen inte är så stora skillnader mellan vår kultur och deras - bortsett från att de är mycket mera hierarkiska. Problemet är att svenskar inte fått vägledning. Plus, givetvis, 20% invandrare.)

"Plus"? Uttryck dig korrekt tack! Minus tack!
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Vad var det för förklaring om alla flygningar på flightradar för några dagar sedan. Någon användare skrev om det några sidor bakåt men när jag uppdaterade verkar det vara borta?
Det jag såg handlade om ambulanshelikoptrar i Sverige och hemflygning av turister till Europa.
Men det är möjligt att du såg något annat, som handlade om den lede Fi!
Citera
2020-03-26, 22:05
Medlem
Citat:
Vilket också förklarar varför i stort sett inga regeringar inför drakoniska utegångsförbud som du tänker på. Wuhan är ett specialfall, eftersom Hubei är en relativt liten del av Kina. Det fanns gott om andra kineser som kunde komma till undsättning.

Det är dock de åtgärder som många i den här tråden förespråkar och kallar tegnell för folkmördare för att han inte infört.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
De skall vara glada att de har en militärläkare på infektion i uppsala
som sett till att de köpt Sundström halvmasker själva.............

I NY klär sig sjuksköterskor i soppåsar i brist på utrustning.

https://nypost.com/2020/03/25/worker-at-nyc-hospital-where-nurses-wear-trash-bags-as-protection-dies-from-coronavirus/?utm_campaign=iosapp&utm_source=pasteboard_app
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Ja men nu sa han när det skulle vara klart, du underutvecklade.

Nej han sa nästa vecka precis som förr, sneöga.
Citera
Medlem
Citat:
Jag tycker nog att det är ett betydligt värre förräderi att det inte finns några beredskapslager, inga reserver, ingen buffert.

Det ena utesluter väl inte det andra? lr?
Citera
Medlem
selusts avatar
Citat:
Och då såg du inte betydligt brantare grafer?
Spaniens, exempelvis?

Jo grattis den är också brant. Well spotted.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in