Citat:
Ursprungligen postat av
Imnsho
I det här läget lyssnar jag inte på, eller lyder för den delen, på någon enskild "expert" framskickad av FHM eller regeringen.
Jag inhämtar åsikter från en mängd källor på nätet, bl a klippen med Dr John Campbell, jag observerar vad som händer i andra länder, kollar statistiken och åtgärder som vidtas. Sedan "filtrerar" jag allt detta genom det sunda förnuft och kunskaper som jag förvärvat genom livet.
Detta säger mig att vara väldigt försiktig och undvika folksamlingar samt hålla händerna rena och borta från slemhinnor. Better safe than sorry.
I det här läget är det Every Man For Himself. Anders Tegnell är en ensam politruk som har sina direktiv, och bestämmer inte över mig.
Vi är många kontorsråttor som redan gått in i denna form av egenkarantän. Vi jobbar hemifrån, och vi trixar och fixar så våra företag får in sina cash.
Annars är man ju själv arbetslös å det skulle ju inte vara nån hit att bli arbetslös nu. Ursäkta jobbsökande skall det väl heta.
Men vi behöver få våra kära WT att bryta sina pundarmönster och inse allvaret, för en gångs skull.