2020-03-26, 22:01
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Måste säga att jag är imponerad av Japans siffror. Min vän är Japan o bor utanför Tokyo. Han berättade på chat att de gjort ungefär som i Sverige vad gäller testning av folket. Endast de mycket sjuka testas etc. Men där tog man tidigt beslut om skolnedstängningar.

Dessutom bär man ofta mask till vardags, och hälsar inte genom att skaka hand.

Jag har fått info om att de inte bryr sig så mycket. Dvs att folk går till jobbet som vanligt och det är också en vän som bor i Japan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
En glad nyhet iallafall. Jag blev så imponerad av de som nu går kurs hos sjukvården för att kunna hjälpa till vid intensiven och vid respiratorer. De ger så mycket hopp. Idag på SR P1 studio 1.

https://sverigesradio.se/studioett

Det finns så sjukt fina och hjälpsamma människor i vårt land! Myndigheter och politiker jobbar så sjukt mycket för våra skull, jag är så förbannat tacksam. Däremot finns det mycket mycket mer vi kan göra!

Jag skulle vilja veta hur viruset smittar? När man vet det så skall man ta fram ett fullgott skydd till alla! skitsamma om handlar om att dra på sig en 125l sopsäck och diverse kaffefilter på munnen, hitta på vad som helst, men vinn kampen nu! Det skall väl inte vara så svårt att lista ut?!
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
DR Tengele säger att för mycket skydd är dåligt Vilket psykopat uttalande är det i ordningen?
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/12534966
Citera
2020-03-26, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Epiucentret lär flyttas till USA lagom till påsk, speciellt om Trump fortfarande är fast besluten om att öppna upp USA igen.

Tja, han har ju en Dr Fauci som toppexpert och han ser inte möjligheten till det utan tar saken dag för dag, och möjligen på lantsorten eller ställen där smittan inte är stor kan komma igång igen. Så ingen lyssnar på Trump utan på Dr Fauci . US har största siffran av smittade just nu. 81.896 det är + 13685 + 140 nya dödsfall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Men hur förklarar du då Spanien, där 10% av alla smittade är just sjukvårdspersonal som tvingats arbeta utan munskydd? Alltså 10% av 3100 smittade är sjukvårdspersonal. Det riskerar att slå ut sjukvården.

Kan inte förklara hur alla smittor skett men långt ifrån alla i sjukvården har "rymdräktsskydd". Det blir ett problem eftersom smitta letar sig in på sjukhusen på andra sätt. Man kanske inte låter en person med två brutna ben och någon liten mild snuva som inte först märks triageras för Covid-19 och läggas in på infektion, åtminstone inte i början på epidemin. Vips så har du en spridning bland personal och andra patienter.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Min farfar var sjuk för ca 1 vecka sedan med torrhosta och feber men blev sedan frisk.

Nu är han sjuk igen hög feber och har åkt in på Lasarett. De vet inte vad de är men jag själv misstänker Corona! Han är i riskzonen ca 60 år, har en ganska stor mage och är ju man. Så jävla irriterande att de inte testar, speciellt de i riskgrupp.

Någon som vet om det här viruset har dessa symptom? Att de kan ta en paus i några dagar för att sedan slå till igen?

Tyvärr verkar det så Covid-19 kan bete sig man blir sjuk sen oftast bättre ett tag tills det slår till igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Vi har fortfarande 750 000 gasmasker som nekas vården.........
Gav dom inte okej till det till slut? Hörde bara om att man inte ska få böter om man använde nåt visst material som inte var CE märkt. Tröga myndighetssverige luckras upp lite. Ni Arbetsmiljöverket får lite gillande av mig nu för påskyndandet av detta.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor

Idioti att man sitter på 750 000 gasmasker och nekar vården dem

Landsförräderi
Jag tycker nog att det är ett betydligt värre förräderi att det inte finns några beredskapslager, inga reserver, ingen buffert.
Citera
2020-03-26, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Fast dom är väl inte epidemiologer?

Tegnell & co går inte bara emot WHOs rekommendationer, utan hela jävla världen.

Det är helt vansinnigt att en liten myndighet i lilla Sverige har så mycket att säga till om, en regering som har sånt odödligt förtroende för dem och ett helt land som går i motsatt riktning till vad resten av världen gör.

Sverige kommer att bli det nya skräckexemplet. Det råder snart ingen tvivel om det längre.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Det finns så sjukt fina och hjälpsamma människor i vårt land! Myndigheter och politiker jobbar så sjukt mycket för våra skull, jag är så förbannat tacksam. Däremot finns det mycket mycket mer vi kan göra!

Jag skulle vilja veta hur viruset smittar? När man vet det så skall man ta fram ett fullgott skydd till alla! skitsamma om handlar om att dra på sig en 125l sopsäck och diverse kaffefilter på munnen, hitta på vad som helst, men vinn kampen nu! Det skall väl inte vara så svårt att lista ut?!

Kaffefilter?! Den var fan ny. Undra om några Melitta över käften skulle vara fullgott skydd.
Citera
Medlem
Angående att Tegnell trollar bort fakta igen på sitt alldeles egna lilla vis.

Från SVT
Citat:
Trots att ECDC inte sett några bevis för att viruset inte klarar värme utan tvärtom klarat sig bra i länder med tropisk värme och hög luftfuktighet vidhåller Anders Tegnell vid sitt tidigare uttalande att vi kommer att se en effekt under den svenska sommaren.
- Det enda man har tittat på som en variabel här är luftfuktigheten. Det vet vi att det är väldigt mycket mer som skiljer vintern från sommaren i Sverige. Alla experter på coronavirus och luftvägsvirus är inne på att vi kommer att se en effekt under sommaren.
- ECDC tittar på en väldigt liten del av förklaringen till varför det blir skillnader och jämför delar av världen som inte har samma årstidsvariationer som vi har i Sverige. Därför kan man inte dra slutsatser för Sverige utifrån det underlaget

Att Italien och Spanien har väder nu som svensk sommar, det fattar ju alla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Såg ni Aktuellt med Skarpnäcksskolan.

Jag kanske är för gråtmild, men blir gråtfärdig av att se barn utsättas av att vara i skolan i detta läge.

Ta med sig plastförvaring hemifrån hålla avstånd i kön äta i klassrummet tvätta händerna minst 30 sek.

De ska inte vara i skolan i en global pandemi med 40% av befolkningen i karantän.

Det är inte gulligt eller fint att de tar med plastbunkar hemifrån och dirigeras av FHO.

Låt barnen vara hemma.

MSB har en utförlig plan där det ordnas omsorg för yrken som bibehålls i en karantän/stängd skola.

Gör det nu Sverige.

Experimentera gärna med vuxna men ge fan i att utbilda barnen i nån sorts hopkok av smittskyddstänk i en härdsmälta av aerosoler.

Hålla avstånd i kön....

Barn leker. Barn rör på sig.

Om skolan implementerar massa experimentella smittskyddsregler och orkestrerar barnen att utföra dessa bör skolan stängas / barnen vara hemma.

Hemskt Sverige.

Klart står att barn smittar/smittas med milda symtom, oklart vilken grad de för smittan vidare.

Märkligt.
Känner inte igen det där från skolorna eller förskolorna i vår kommun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in