2020-03-26, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Har fått rapporter om att skyddsutrustning är slut på de större sjukhusen i Sthlm...

Inte så viktigt med skyddsutrustning anser FHM och sänker kraven. Det tycker inte vården.

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/12534966
Citera
2020-03-26, 21:46
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja troligt, lågt odds på det. Han vill inte förlora så mycket på börsen.
Trump är gammal säljare, affärsman. Dessa är vana att ta och hantera risker och låter sig inte stoppas av en sketen influensaepidemi som i sämsta fall dödar en halv procent och då inte ens potentiella kunder...
Citera
2020-03-26, 21:47
Medlem
stone_sleepers avatar
Ingen minskning i sikte någonstans, oavsett vilken taktik man valt för att bekämpa viruset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Vilka fall, vad yrar du nu om?
Antal smittade i länderna.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ja det censurerades där, fick kolla på min andra stremingtjänst. Vad händer, vad var det som de tog bort?

Hela sändningen minus 2.35min
https://www.svtplay.se/aktuellt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vi kan rösta var fjärde år.

Experter har uttalat sig i media och varit kritiska och det hjälper inte.

Förmodligen kommer åtgärder när det börja dö hundratals varje dag. Eller så kanske det inte gör det? Jag har ingen aning om vad dessa självgoda sossar är kapabla till. Det kanske är värt att offra 10-50 tusen i deras ögon. Det hade inte varit första gången vänstern massmördar. Det är ju deras specialitet.

Han är tillsatt 2013 under alliansregeringen.

Och som många här påpekar är alla "inte lika värda" i en marknadsliberal värld oavsett om det är alliansen eller sossar som styr.

Är du gammal och sjuk är du en utgift.
Citera
2020-03-26, 21:48
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Talar mkt. för att viruset likt HIV sätter sig i cellerna så man inte blir av med skiten?

Det är möjligt men man lever ju i princip lika länge som en som inte har HIV. Nu är jag inte expert men jag lyssnade på vetenskapsradion där experter på virus och vaccin(både svensk och utländsk) så att vaccinet inte kommer vara till för den stora massan utan det är mer troligt att det kommer bli något läkemedel eller att viruset muterar och blir mildare.
Citera
Medlem
FOLIEHATT PÅ

Aktuellt 21:00 berättar de att Region Stockholm har ändrat riktlinjer så att vårdpersonal inte längre behöver ha munskydd när vårdar coronapatienter

SVT play ”har problem att lägga upp kvällens sändning”

Aftonbladet har inte besvarat en enda fråga sedan aktuellt sändes

SVT som är samma som aktuellt har inte publicerat nyheten

Hmmm
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nu säger han det igen.

Vi är rätt övertygad om att vi gör rätt. Jag tycker det är viktigt att vi fortsätter att arbeta med FOLKHÄLSA(O)ARBETET.

Folkhälsomyndigheten arbetar med folkhälsa när de gör sina beräkningar, det innebär att i deras arbete med covid19, så tar de hänsyn till att barnen ska fortsätta spela fotboll, folk ska promenera och regelbundet träna.

Jag tror faktiskt inte de har smittskydd som prioritet, utan de har folkhälsan som 1:a prio.

Du slår in öppna dörrar och försöker uppfinna hjulet en gång till Sherlock.

Ja, Folkhälsomyndigheten har folkhälsan i stort som prioritet ett, att göra något åt epidemin som ger 100 krycklingar ett år extra i livet på bekostnad av att 28000 andra individer får en sämre hälsa alla aspekter, är inte vad man strävar efter, ingen nyhet.
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
USA har gått om Italien och imorgon är man bäst i världen på Corona.... det gick snabbt där!
Ska vi börja kalla det Amerikanska sjukan, The American Flu?
Citera
2020-03-26, 21:49
Medlem
sannes avatar
En glad nyhet iallafall. Jag blev så imponerad av de som nu går kurs hos sjukvården för att kunna hjälpa till vid intensiven och vid respiratorer. De ger så mycket hopp. Idag på SR P1 studio 1.

https://sverigesradio.se/studioett
Citera
2020-03-26, 21:49
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Ingen minskning i sikte någonstans, oavsett vilken taktik man valt för att bekämpa viruset.

Hörde att Nordkorea har en rejäl minskning. Och andra dylika stater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in