2020-03-26, 21:44
Medlem
severustheemperors avatar
Vi har fortfarande 750 000 gasmasker som nekas vården.........
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Intressant. I Kina avgör de om folk har blivit friska genom att mäta om man har virus i utandningsluften...

Vilket bör vara det korrekta eftersom det kan hänga i luften i tre timmar, s k aerosol spridning.
Men nu sa Tegnell att dom fått nån ny fakta som stödjer att folk som inte har närkontakt som vid intubering inte behöver så mycket skydd. Undrar var han hittar sin fakta.
Citera
Medlem
Imnshos avatar
I det här läget lyssnar jag inte på, eller lyder för den delen, på någon enskild "expert" framskickad av FHM eller regeringen.

Jag inhämtar åsikter från en mängd källor på nätet, bl a klippen med Dr John Campbell, jag observerar vad som händer i andra länder, kollar statistiken och åtgärder som vidtas. Sedan "filtrerar" jag allt detta genom det sunda förnuft och kunskaper som jag förvärvat genom livet.

Detta säger mig att vara väldigt försiktig och undvika folksamlingar samt hålla händerna rena och borta från slemhinnor. Better safe than sorry.

I det här läget är det Every Man For Himself. Anders Tegnell är en ensam politruk som har sina direktiv, och bestämmer inte över mig.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Man stoppar inte bara smittan utan allt annat i samhället genom för kraftiga åtgärder.

Under en period ja men vi pratar inte om flera år här. Vi snackar om 2-3 månader för många men inte alla
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Fel.
Danmark 2023 fall
Sverige 2840 fall
Vilka fall, vad yrar du nu om?
Citera
2020-03-26, 21:45
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Vad säger du själv?

Att karantäner till höger och vänster inte nödvändigtvis påverkar dödligheten i positiv bemärkelse
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Så då gick USA upp i topp på fallen.

Dom verkar testa så in i helvete. Vi borde kolla på hur dom lyckas testa så många och så fort.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
De har plockat bort det från SVT play.... at work.............

Ja det censurerades där, fick kolla på min andra stremingtjänst. Vad händer, vad var det som de tog bort?
Citera
Medlem
tjallepetters avatar
USA gick precis förbi Kina på antalet smittade.
Ännu en gång tar "Home of the brave and land of the free" facklan som alltid.

USA på första plats...återigen
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Jaha gör såhär som ett exempel.
Ta ett paket makaroner och fundera på hur många yrkesgrupper och olika insatsvaror som krävs för att du ska ha det hemma.
Det är ruskigt många en bonder, åkare, raffinaderier, skogshuggare, massabruk, gruvarbetare administratörer mjölnare elektriker osv.
Fundera sen på hur mycket som krävs för mer komplicerade ting.
En kort tid kan stora delar av samhället stängas ner och fortfarande hjälpligt fungera men. Det är få yrkesgrupper som vi klarar att hålla hemma ett par månader utan att påverka alla andra ordentligt negativt och hämma alla försök till hålla igång vården.
Det innebär som du förstår att så många människor måste vara ute och röra på sig och jobba att smittspridningen inte kan stoppas eller knappt ens bromsas.
Vilket också förklarar varför i stort sett inga regeringar inför drakoniska utegångsförbud som du tänker på. Wuhan är ett specialfall, eftersom Hubei är en relativt liten del av Kina. Det fanns gott om andra kineser som kunde komma till undsättning.
Citera
Medlem
FairStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Värsta Sverige upplevt? Värre än 1800 talets misär? Polioepidemin på 1950-talet?

tror inte det.

Om Du överlever så får du väl se!

Att inte folk, läkare, FHM, Stefan Löven, Usa m.m insett hur sjukt fort och lätt SARS-Cov-2 verkligen

smittar är en av de värsta felkalkylerna som någonsin gjorts!

Dessutom kan Du lägga till att dödligheten och hälsopåverkan på de som överlever också är totalt

felräknad och som jag tror långt värre.

De verkliga siffrorna i KINA VET NOG INGEN, men om ett LAND är beredda att fängsla de som

upptäcker faran och hotar dom istället för att inse vad det är och då stoppa den !!!

Så skulle i alla fall jag dra öronen åt mig.

Usch och fy

/
Citera
2020-03-26, 21:46
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Man gör sitt egen val men samhället är inte längre homogent utan ytterst inhomogen med 3 miljoner invandrare. Hur mycket vill vi offra oss för någon som skiter i oss och bara tänker på sitt eget stjäl ur ambulansen krossar sjuksköterskans bilfönster och tar paketen med engångshandskar.

Hände här i går vid besök hos en äldre farbror som behöver daglig vård. Hon har skyddskläder i passagerarsätet. Sådan kan inte ligga öppet för några är det redan full anarki hjälp dig själv ta vad du vill ha.

Samtidigt är det många som påstår att den importerade arbetskraftsreserven inte är informerade angående smittan och utifrån detta skyller sina dödsfall på majoritetssamhällets ointresse att informera dem.

Dessutom med en underton om att majoritetssamhället agerar utifrån rasism.

Hur ska ni ha det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in