2020-03-26, 21:23
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
För mig är det obegripligt att inte alla förstår var han i verkligheten var? Han var inte längst bort, han var närmast.
Jag är benägen att hålla med dig. Att polisen inte kunde slå hål på hans s.k. "vittnesmål" är ju isf symptomatiskt med hela utredningen och det är därför vi fortfarande skriver om detta mord.

Man kan ju fråga sig varför/hur det här vittnesmålet slank igenom?
Citera
2020-03-26, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Är smugglarlennart svensk? Vet du när han greps i Köpenhamn?
Ja han är svensk. Anér och hans medhjälpare Dahlström kände hans namn och har flera
gånger talat med honom. Han hade gripits av polisen i Köpenhamn den 6 mars för någon
typ av smuggling och fördes till Sthlm p g a sin likhet med fantombilden.
Citera
2020-03-26, 21:47
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Ja han är svensk. Anér och hans medhjälpare Dahlström kände hans namn och har flera
gånger talat med honom. Han hade gripits av polisen i Köpenhamn den 6 mars för någon

De båda juggarna Mirjuskovic och Biric greps i Helsingör den sjätte mars. Duon utreddes i samband med MOP. Nu är Helsingörsfärjan inte Köpenhamn men det är en rätt stor slump att flera misstänkta till MOP grips på Själland samma dag. Vore intressant att få fram namnet på smugglar-Lennart.
Citera
2020-03-26, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
De båda juggarna Mirjuskovic och Biric greps i Helsingör den sjätte mars. Duon utreddes i samband med MOP. Nu är Helsingörsfärjan inte Köpenhamn men det är en rätt stor slump att flera misstänkta till MOP grips på Själland samma dag. Vore intressant att få fram namnet på smugglar-Lennart.

Det är inte den "Lennart" som författaren till "Jag ska upp och skjuta den djäveln" trodde var
mördaren?
Citera
2020-03-26, 22:18
Medlem
p.norths avatar
Så smugglar Lennart är inte B. P som det ryktades om på nätet?
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Citera
2020-03-26, 22:20
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Jag är benägen att hålla med dig. Att polisen inte kunde slå hål på hans s.k. "vittnesmål" är ju isf symptomatiskt med hela utredningen och det är därför vi fortfarande skriver om detta mord.

Man kan ju fråga sig varför/hur det här vittnesmålet slank igenom?
Jag har varit intresserad av detta ett tag och kan bekräfta att det är något konstigt runt detta, men vet inte varför? Även här i tråden är reaktionerna aggressiva och panikartade, när ämnet tas upp. Det är som om något blockerar när man börjar analysera saken, ett slags motstånd. Så att jag inte är förvånad över polisen, de har förmodligen upplevt samma motstånd.
Citera
2020-03-26, 22:26
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtlasMountain
Moderna ljuddämpare till grovkalibriga vapen drar ner ljudet med storleksordningen 30db. Fortfarande en rejäl smäll, icke att förknippa med filmernas fjuttande ljud. En sådan dämpare är ca 25 cm lång, vilket gör totallängden på vapnet bortåt halvmetern.

Vilka dämpare som var tillgängliga -86 låter jag någon annan svara på. Hemgjorda varianter kan såklart tänkas, men för att ge tydlig effekt utan att inverka negativt på revolverns slagkraft krävs det något alldeles extra. Varianter av tjock textil kan vi glömma, de tar eld direkt av mynningsflamman.

Vidare, börjar vi tala seriösa ljuddämpare kan vi nog ganska snabbt börja fundera på en betydligt mer avancerad organisation och planering än ”Hey, titta, Palme, jag går och hämtar min puffra”.

Just saying.
Revolvern hade ingen ljuddämpare, ljudet dämpades på ett annat sätt.
Citera
2020-03-26, 22:28
Medlem
Citat:
Revolvern hade ingen ljuddämpare, ljudet dämpades på ett annat sätt.
På vilket sätt skulle det vara?
Citera
2020-03-26, 22:31
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shabrak
Det är inte den "Lennart" som författaren till "Jag ska upp och skjuta den djäveln" trodde var
mördaren?

Nej, nej, nej. Han har ju bara en arm!
Citera
2020-03-26, 22:34
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Så smugglar Lennart är inte B. P som det ryktades om på nätet?

Menar du Bror Perä? Nej han skickades aldrig upp till Stockholm. PG Näss lät flyga ner ett vittne från Alva Myrdals vårdhem till Malmö för en konfrontation med BP. Vittnet kände inte igen honom.
Citera
2020-03-26, 22:37
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Jag har varit intresserad av detta ett tag och kan bekräfta att det är något konstigt runt detta, men vet inte varför? Även här i tråden är reaktionerna aggressiva och panikartade, när ämnet tas upp. Det är som om något blockerar när man börjar analysera saken, ett slags motstånd. Så att jag inte är förvånad över polisen, de har förmodligen upplevt samma motstånd.

Du kan passa på och släppa på ditt motstånd mot att säga om Nicola Fauzzi någon gång kunnat kopplas till ett vapen.
Citera
2020-03-26, 22:43
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Jaså. Är det så? Är det så mycket att uppröras över och varför?
Jag tycker iaf att det är intressant. Vet inte hur mycket det har skrivits om denna NF här. Upptäckte den bara förra veckan eller så.
Sen många år har jag varit övertygad om att alla som var på Sveavägen den där kvällen, inte har gåtts igenom. Dels för att utesluta samt att nagelfara en andra gång vad dom säger och jämföra med andra personer i den mån de hänvisar att dom såg den personen osv.

NF har drag lite som en pyroman som står och "beundrar/går igång" av sin gärning. Söker uppmärksamhet därmed också i likhet med SE.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in