2020-03-26, 20:54
Medlem
JontenZs avatar
Var inne i centrala Göteborg idag, såg ingen bära skyddsmask förutom mig själv. Inte heller på spårvagn och buss såg jag nån som brydde sig. Det känns verkligen nu som om vårt land kan riskera hamna i samma situation som t.ex. Spanien gjorde inom kort tid.
Citera
2020-03-26, 20:54
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Horse? Du får inte heroin på sjukhuset. De ger dig morfin samt sederande medel vilket påverkar din andning. Du dör utan plågor.

Låter bra faktiskt, hur kan du veta det? Är du läkare, jobbar inom sjukvården?
Citera
2020-03-26, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
Vad förstår du inte.....Dödligheten totalt i italien har enligt ditt sätt att se det då ökat med 50% på dags basis.

Jo det är inte bra men det är inte nagasaki 45 då dödligheten steg med 1000000% på en dag.
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Men snart kommer det att börja fungera. Precis som i Wuhan. Ganska självklart att det gör det efter ett tag. Men oj vad detta kommer att ta på ekonomin.

Ja, men efter att viruset brunnit igenom befolkning och tillräckligt många smittats.
Vilket bör vara i någon gång i juli i Sverige.

Det dog miljoner människor i Wuhan enligt de kineser jag talat med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Kan Tegnell-anhängarna här förklara följande för mig:

1. Ingen vet hur många som är smittade idag, inte ens Tegnell.
2. Tegnell är införstådd med att spridningen är igång ordentligt och att det finns ett mörkertal, han vet inte exakt hur stort mörkertalet är.
3. Resultatet om antal döda av de som smittas IDAG, ser vi om ca. en månad.
4. Sjukvården går redan på knäna, det är redan materialbrist på vissa ställen och materialet tar slut om någon dag på andra.

Kan någon vänlig Tegnell-anhängar-själ förklara för mig hur det inte skulle vara att spela med svenska människoliv, när man inte redan idag begränsar spridningen till ett absolut minimum?

Just med tanke på att inte en jävel, varken Tegnell eller någon annan, har en endaste jävla aning om hur många döda vi har om en månad. Heller har ingen en aning om hur många intensivvårdplatser som krävs om 2, 3, eller 5 veckor. Och man kan inte ens projicera för något av detta eftersom man ju inte har några siffror att gå på-

SAMTIDIGT, när man väl VET det (när man väl står där i skiten om 1 månad), så spelar det absolut inte någon roll vilka åtgärder man tar DÅ, för vad man än gör, så kommer situationen bara att förvärras i ytterligare 1 månads tid, innan det eventuellt kan börja dala igen.

Så vad har ni för kommentar till detta?

Bra frågor som blottlägger att staten spelar med människoliv. Nog har det gjorts ekonomiska avvägningar även om inte Tegnell tillstår detta.
Citera
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genos
Någon som vet varför de tar 1-2 år att ta fram ett vaccin? De har ju gjort vaccin nu som de redan testar? Ifall den skulle visa sig funka så kan man börja ge ut det redan inom 1 månad?

För att om det finns allvarliga långsiktiga problem med vaccinet så kan det göra mer skada än nytta att spruta n det i miljarder människor. Kanske om det vore högre dödlighet så skulle man chansa. Det är ju väldigt olyckligt om viruset skadar och tar kol på mer folk än själva sjukdomen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Nej,
Det har inte ens börjat. Om ca 3 veckor är det totalt kaoz i Sverige.
Maj och juni kommer tusentals och åter tusentals svenskar dö.
Så är det bara.

Sverige har väl alla gett upp. Jag surrar om Cremonese/Bergamo och Milanos norra förorter.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Min farfar var sjuk för ca 1 vecka sedan med torrhosta och feber men blev sedan frisk.

Nu är han sjuk igen hög feber och har åkt in på Lasarett. De vet inte vad de är men jag själv misstänker Corona! Han är i riskzonen ca 60 år, har en ganska stor mage och är ju man. Så jävla irriterande att de inte testar, speciellt de i riskgrupp.

Någon som vet om det här viruset har dessa symptom? Att de kan ta en paus i några dagar för att sedan slå till igen?
Ja det är ganska typiskt tyvärr
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genos
Nyligen dog det ju en tjej på 21 år i England. Det sägs att hon inte hade några sjukdomar alls. Så visst kan även friska unga dö av viruset.
Givetvis kan 21-åringar dö. Vad har fått dig att tro något annat?
Däremot är sannolikheten för 21-åringar att bli svårt sjuka och dö i Covid-19 betydligt mindre än sannolikheten för 81-åringar.
Senast redigerad av defenseur 2020-03-26 kl. 20:58.
Citera
2020-03-26, 20:56
Medlem
joh80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jpegs
Vad menar du med att vi ska se Tegnell kl nio? Kl 21 eller kl 9?
Han ska vara med på Aktuellt kl 21
Citera
2020-03-26, 20:56
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Du är ju seriöst störd.
Vi har en pandemi som bör hanteras seriöst och tas på allvar, och du vräker av dig morbidt dravel.

Jag talar bara sanning. Det som kommer snart är det värsta som Sverige någonsin upplevt.
Du kan välja att se sanningen för var den är eller ignorera den som du gör nu.
Citera
2020-03-26, 20:57
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jag syftade på utbrottet i mitten av 1300-talet, det som den jag svarade på hänvisade till. Utbrotten av pest brann ut av sig själva. Och den är ju inte borta än. Det dör folk av pesten varje år fortfarande

Kina har det också och USA och jag tror Madagaskar. Men på bakterier funkar ju antibiotika än så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in