2020-03-26, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Italien har 712 döda idag enligt worlometer.

Hiskeliga siffror.

Det dör runt 500-800 personligen dagligen nu. Det har gjort det senaste dagarna. Helt otroligt att det bara fortsätter. Undrar vilka åtgärder landet tar till sig nu.
Citera
2020-03-26, 20:44
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Palmemordet och Sjöfartsverkets helikoptrar som inte kan användas vid skogsbränder och utförsäljningen av det svenska försvaret, Vattenfalls utförsäjning av det polska kolet tillhör också svenska statens megaskandaler. Kompletera gärna listan.
Förtjänar en egen tråd.
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Episka citat från kultfiguren Anders Tegnell:
Kan du inte lägga in dem i Tegnell-tråden så kan andra fylla på?

Citat:
Ursprungligen postat av MasterCharlie
Hej!
Jag har inhandlat en riktigt kraftfull UV-C lysrör med passande armatur för
att steralisera mina ytterkläder och andra saker i mitt hem pga. COVID-19.
Det var en elektriker som hjälpte mig att fixa denna typ och han sade att
den är "the real deal" så att säga. Jag vet hur lysröret fungerar och att dess
faror det medför MEN jag undrar hur det påverkar mina plantor jag har hemma
och min elektronik som exempelvis TV och andra saker jag har i rummet. Jag
har också ett akvarium med fiskar (som jag enkelt kan täcka med en filt).

Vad exakt bör jag tänka på förutom min egen säkerhet? Det är en djungel ute
på google.

Tack.
Kolla in tråden här;
(FB) Lampa som oskadliggör SARS-CoV-2?

Citat:
Ursprungligen postat av heavydutybody
Tack. Skall kolla upp det närmare.
Här är ett par artiklar jag läste tidigare om samma;

https://www.forbes.com/sites/victoriaforster/2020/03/03/there-is-a-drug-already-used-in-japan-which-may-treat-covid-19-says-new-study/amp/

https://www.contagionlive.com/news/could-a-japanese-encephalitis-drug-prevent-covid19

https://blogs.sciencemag.org/pipeline/archives/2020/03/06/covid-19-small-molecule-therapies-reviewed
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Du vet alltså inte vad antikroppar är? Nej, jag ger upp, ni blev bevisligen tappade i farstun, huvudet studsade!
Godnatt!

IDIOT. man har antikroppar mot herpes och HIV ochså..........
Så fort du blir sjuk så får du antikroppar....

Säger inte skit huruvida du blir immun eller inte......
Citera
Medlem
Nyligen dog det ju en tjej på 21 år i England. Det sägs att hon inte hade några sjukdomar alls. Så visst kan även friska unga dö av viruset.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Hm va? Vi har i princip redan stängd gräns, vad menar du?
Skogsplanterarna från öststaterna har börjat anlända till Sverige sedan förra veckan. Kommer komma tusentals skogsarbete inom de närmaste veckorna/månaden. Och efter dem kommer arbetarna inom jord-/trädgårdsnäringarna. Så nej.. gränserna är inte stängda.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
En halvering av antal döda jämfört med igår och man kan verkligen känna besvikelsen i denna tråden. Jävla svin är ni som hoppas på höga dödssiffror. Ni villså gärna att samhället ska kollapsa så att ni får en chans att klättra i den sociala stegen era patetiska jävlar.

Vem har sagt så....själv ber jag till Jesusbarnet varje dag att Italien skall klättra under 400.

Jag har en helvetes massa vildsvinsjakt som skall hinnas med till hösten. Så nu får det vara nog med Corona.
Citera
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Om dina inlägg är korrekta, så tog det relativt lång tid för viruset att bli "farligt" om man säger så. Då blir det vi upplever nu toppen. Men det betyder också att det inte kan likställas med vanlig influensa, då det inte belastar sjukvården så här eller drabbar så många på det sättet som är under 50.

Kan viruset ha muterat kraftigt längs vägen i de tidigt smittade och blivit dödligare redan?

Tror jag inte, men de (fam) jag känner till har väldigt litet privat umgänge.
Citera
2020-03-26, 20:45
Medlem
Tegnell: Det är inte aktuellt att sätta enskilda områden i karantän, inte just nu vi får se hur det utvecklar sig.

2 dagar passerar

Tegnell: Det är inte längre lönt att att sätta några områden i karantän för det har redan spridit sig.
Citera
Medlem
Tittade på SVTs grafer. Verkar vara en manssjukdom. Hade det varit mest kvinnor då hade det blivit jätterubriker. Alltså då kan Tegnell tycka att det inte är så noga med skyddsutrustning i kvinnodominerade vårdsektorn för de blir inte så sjuka. Fast han inte säger det rakt ut. Men det som är viktigt är att män ska skydda sig eftersom de ligger risigt till om de får corona. Så alla gubbar isolera er.

Kolla här längs ned.

https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/
Citera
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Inte visste jag att dom hade VM i forskning. Finns det klipp på hur det kan se ut i finalerna?

Ja, det är jävligt spännande faktiskt. 100 meter metaanalys och djurförsöksstafett är mina favoritgrenar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genos
Det dör runt 500-800 personligen dagligen nu. Det har gjort det senaste dagarna. Helt otroligt att det bara fortsätter. Undrar vilka åtgärder landet tar till sig nu.
Jag tror att deras lockdown är effektiv, de måste bara vänta in lite.
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genos

Nja, dödssiffrorna i Italien är ju rätt så stabila den senaste veckan. Kan ju tyda på att de hårda åtgärderna kanske har haft viss effekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in