2020-03-26, 20:25
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abo142
Dödssiffran i Italien justeras upp
Tidigare på torsdagen rapporterade civilförsvaret att 662 personer avlidit i Italien det senaste dygnet. Men i den lägesrapporten saknades antalet avlidna i regionen Piedmont, där 50 personer har avlidit sedan gårdagen.
Den korrekta siffran för antalet dödsfall det senaste dygnet är därmed 712 personer. Det är fler än under onsdagen då 683 personer rapporterades ha avlidit under en 24-timmarsperiod

DN
Det har hänt att vissa uppgifter kommit in för sent, men att de då ingår i de som kommer dagen efter. Detta upplyser man om.

Sen så beror det på vilka uppgifter ”tidigare på torsdagen” som åsyftas. Italien rapporterar officiellt sina siffror ca kl 18:00, sen kan det komma ut regionals uppgifter innan det.
Citera
2020-03-26, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Det värsta är ju att ingen vågar ställa kritiska frågor till honom eftersom han är socialdemokratiskt tillsatt precis som galningen Dan Eliasson.

Han tillsattes 2013 under Reinfeldt.
Citera
2020-03-26, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Precis! Du vet inte, bra!
Något som förändras massor av gånger är jävligt svårt att hitta ett vaccin till. Bra att du fattar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Läste du ens rubriken på artikeln?

Man känner inte andra genom sig själv, läs nu hela artikeln du också. Sen kan du fortsätta med denna, förväntar inte höra från dig på en timme nu!
https://www.nature.com/articles/s41591-020-0819-2
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
<klipp>Nu kommer verkligheten att göra det för dom.

Ja sannerligen. Kom precis från jobb, och här i Stockholm satt många på cafeér och fikade och på krogen såg jag att de stod vid baren och hängde för att kunna beställa.

Det här viruset kommer man inte undan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Jag hörde det med. Samma person tyckte man skulle låsa ner Stockholm. Nu.
Tegnell fick frågan om man inte kunde isolera Gotland så inte smittan skulle spridas dit.
Han svarade att det inte går. OK.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Det har snackats en del om flockimmunitet, men om man haft covid -19 . Hur länge är du immun?

Det varierar från person till person
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Världens erkänt bästa forskare Dr. Fauci blir intervjuvad av CNN på bästa sändningstid.

MYCKET VIKTIGT ATT SE OM VI SKA KUNNA HÅLLA EN BRA NIVÅ SAMTSLEN

Det här är en riktig forskare. Världens bästa.

https://youtu.be/xkyO1DTqoWQ
Citera
2020-03-26, 20:27
Medlem
Christopher.s avatar
Har någon koll när testningen blir allmän. Jag har haft flera av symptomen för corona och har frågat vården vid 2 tillfällen om jag får testat mig men blivit nekad. Jag vill inte vara orsaken till att döda andra människor.
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det har ingen effekt på smittspridningen. Eller väldigt marginell effekt. Efter 4 veckor skulle vi troligen börja om hela skiten igen. När folk tar in det i Sverige igen. Flockimmunitet och vaccin är det enda. Om vi inte vill låsa gränserna helt till ett vaccin finns. Sverige skulle gå under med fler döda av lösningen än av viruset.

Vaccin ligger massvis med år fram i tiden.

Karantän är historiskt sätt bästa sättet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Är det rimligt att kommunen ska stå för de mat tillfällen som gymnasie elever går miste om, nu när skolor är stängda.

Tanken är att pengarna ska gå från kommunen till restauranger som i sin tur erbjuder studenterna "gratis" mat.

Alltså är det kommunen som finansierar gratis mat, har de befogenhet för sådant.

Varifrån får kommunen sina pengar hur sker fördelningen?

För många elever är detta det enda målet för dagen, så ja dom skall stå för det tycker jag.
Du vet väl att det finns extremt fattiga människor i Sverige va? Inget snack om saken och pengar är inte viktigt då det handlar om liv och död.

Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Vaccin ligger massvis med år fram i tiden.

Karantän är historiskt sätt bästa sättet.

Nej, vaccin kommer inte ta massivt med år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det har ingen effekt på smittspridningen. Eller väldigt marginell effekt. Efter 4 veckor skulle vi troligen börja om hela skiten igen. När folk tar in det i Sverige igen. Flockimmunitet och vaccin är det enda. Om vi inte vill låsa gränserna helt till ett vaccin finns. Sverige skulle gå under med fler döda av lösningen än av viruset.
De flesta andra länder tycker att det är en bra idé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in