2020-03-26, 20:17
Medlem
Haloumis avatar
Alltså två tredjedelar (2/3) av folk över 70 som hamnar i respirator klarar inte sig. Oavsett anledning till att dom ligger i respirator. Alltså även innan coronautbrottet.

Det bör man ha med sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Jävla skitsnack, sluta sprid lögner. Den absoluta majoriteten av världens virologer, forskare och andra experter inom ämnet är totalt emot vad Sverige gör. Det är i princip endast vår FHM som fortfarande resonerar i dessa banor.

Jaha, de vill införa en kraftig kortvarig åtgärd precis i början istället för när det behövs som mest så den effektivt hindrar förberedelsearbetet?
Joråsåatt..
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joh80
Tegnell skulle vidare nu till att vara med i Aktuellt sändningen.

Ska bli intressant att se. Gillar Aktuellt, de ställer faktiskt ganska tuffa frågor. Hoppas han får möta Rocklöv.
Citera
Medlem
selusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Hur kom du fram till det?

Genom att kolla och jämföra ländernas olika grafer.
Citera
Medlem
abo142s avatar
Dödssiffran i Italien justeras upp
Tidigare på torsdagen rapporterade civilförsvaret att 662 personer avlidit i Italien det senaste dygnet. Men i den lägesrapporten saknades antalet avlidna i regionen Piedmont, där 50 personer har avlidit sedan gårdagen.
Den korrekta siffran för antalet dödsfall det senaste dygnet är därmed 712 personer. Det är fler än under onsdagen då 683 personer rapporterades ha avlidit under en 24-timmarsperiod

DN
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Borde vara samma i Stockholm!
Rubrikerna i nån tidning här basunerade ut om svenskar som är livrädda för elaka indiska poliser ... ... ungefär som att indiska poliser är ociviliserade (men däremot inte svenskarna som bryter mot restriktionerna).
Citera
2020-03-26, 20:18
Medlem
Från Twitter. Tar inte med namnet.
Min gravida sambo vaknar var 20:e minut om nätterna för att hon inte får luft pga Corona.

Så alla ni som tycker att er semesterresa, after ski och utekväll är värt att sprida lite virus kan vänligen gå och dö.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Var håller vår handlingsförlamade statsminister till om dagarna? Han har varnat flera gånger att han inte tvekar att sätta in åtgärder, men vilka åtgärder har han satt in egentligen inga alls.

Jag börjar bli riktigt förbannad på det här nu. Spelar ingen roll om det enbart skulle vara 80+ som dör vilket det självklart inte är man gör inte sitt förbannade jobb när man håller på så här. Sitter han och trycker i någon bunker någonstans?

Bra fråga! Tycker alla andras länders presidenter och premiärministrar gör tal nästan var dag. Men inte Svetsarn, han stämplade ut med en förinspelad video.
Citera
Medlem
Hur många intensivvårdas nu? Tycker det rör sig runt 200 hela tiden.
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterCharlie
Hej!
Jag har inhandlat en riktigt kraftfull UV-C lysrör med passande armatur för
att steralisera mina ytterkläder och andra saker i mitt hem pga. COVID-19.
Det var en elektriker som hjälpte mig att fixa denna typ och han sade att
den är "the real deal" så att säga. Jag vet hur lysröret fungerar och att dess
faror det medför MEN jag undrar hur det påverkar mina plantor jag har hemma
och min elektronik som exempelvis TV och andra saker jag har i rummet. Jag
har också ett akvarium med fiskar (som jag enkelt kan täcka med en filt).

Vad exakt bör jag tänka på förutom min egen säkerhet? Det är en djungel ute
på google.

Tack.

Jag ser 2 problem med UV tyg förstörs av UV ljus.. Polisen kommer och knackar på dörren och börjar leta efter "plantor". Så ha inget olagligt hemma.. märkligt ljus i en lägenhet drar till sig nyfikna och polisen..
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
[i] Ursprungligen postat av severustheemperor
Finns ingen bevisad immunitet trotts att vi är på 5 månaden
Och hur snart efter att ett nytt virus beskrivits menar du att man kan förvänta sig bevis om immunitet?
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Alltså två tredjedelar (2/3) av folk över 70 som hamnar i respirator klarar inte sig. Oavsett anledning till att dom ligger i respirator. Alltså även innan coronautbrottet.

Det bör man ha med sig.
Och?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in