2020-03-26, 20:12
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jo han är riktigt empatistörd. Tidigare idag fick han frågan om Italiens karantän. Och då svarade han (med väldigt illa dold skadeglädje på rösten): "Ja titta bara hur det går för Italien, de har ju inte riktigt fått stopp på smittan där....".
Det tror jag knappast han skulle våga säga om det varit frågan om UK.

Vad jag förstod av nån redaktionell text efter PKn hade han sagt att Sveriges sjukvård är bättre förberedd än Italiens.
Vi har ju haft några veckor på oss, men ändå är det brist på utrustning här vad jag förstått.
Karln måste ju ha hybris.
Citera
2020-03-26, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Det värsta är ju att ingen vågar ställa kritiska frågor till honom eftersom han är socialdemokratiskt tillsatt precis som galningen Dan Eliasson.

När började Tegnell ? Tegnell är sedan 2013 statsepidemiolog. Så vem styrde då?
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Här är en länk där läkarna i Wuhan har hjälpt allvarligt sjuka genom att ge dem plasma från tillfrisknade personer

https://www.straitstimes.com/asia/east-asia/coronavirus-china-asks-recovered-patients-to-donate-blood-for-plasma-treatment

Det pågår tydligen en hel del forskning om plasma från de som tillfrisknat kan hjälpa svårt sjuka

https://www.livescience.com/covid-19-recovered-patient-plasma-trial.html
https://www.theverge.com/2020/3/19/21186569/blood-coronavirus-patients-treatments-infection-covid-19

Åfan. Intressant. Tack
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Vad menar Tengnell med läge 0? Är det peaken eller början av det värsta? De kan väl iaf inte på fullaste allvar tror att vi är mitt i stormen nu? England har sin mitt i stormen 3-4 veckor fram och jag uppskattar att vi ligger några dagar eller kanske en vecka efter dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ann-Chis
Detta vet vi ingenting om eftersom Kina/CCP med största sannolikhet ljuger om antal döda. Inte trovärdiga siffror.

Vi får gå på de siffror som är rapporterade. Dödsfallen mellan Italien och Kina skiljer på ca 2,5 gånger mer för Italien för samma antal fall testade, vilket gör att Kinas siffror inte kan vara rätt.
Citera
Medlem
Ni är en del som har frågat om statistik från Italien gällande torsdag. Nyligen rapporterade landets civilsskyddsmyndighet att 662 människor dött de senaste dygnet, skriver Reuters.

Men samtidigt uppger regionen Piedmont att de har 50 dödsfall som inte tagits upp i den officiella statistiken, enligt Reuters.

Med dessa 50 så har fler dött det senaste dygnet jämfört med det innan. Onsdag: 683 dödsfall. Torsdag: 662 dödsfall enligt den officiella statistiken men med de 50 fallen från Piedmont blir det 712 döda.
(Aftonbladet)
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Fryscontainrar tycker jag ger samma effekt, jag skulle hellre åka in i en ugn istället för en kyl.

Jag med faktiskt. Skulle ju vara mer behändigt också för alla som ska forsla bort de som dör.
Herregud, jag tror inte jag säger det här .....
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jo han är riktigt empatistörd. Tidigare idag fick han frågan om Italiens karantän. Och då svarade han (med väldigt illa dold skadeglädje på rösten): "Ja titta bara hur det går för Italien, de har ju inte riktigt fått stopp på smittan där....".

Har han fel?
Citera
2020-03-26, 20:14
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Var dessa läkare superfeta storrökare med klass 2 diabetes, med tillhörande högt blodtryck?

Om inte, så har skiten muterat från Wuhan
Förstår inte riktigt din kommentar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
i Indien vet de hur man upprätthåller en lock down. Med bambupinnar!

Lock down India styles https://www.facebook.com/ACurrentAffair9/videos/217772559334558/

Borde vara samma i Stockholm!
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saija
Det låter som om Tegnell är emot att jobba hemifrån

Så är det. Jag tror det budskap han har tryckt på allra mest under dagen idag är hur viktigt det är att man är på jobbet åtminstone då och då. Och hur viktigt att det är att stämma av med sin arbetsgivare om arbete hemifrån. Så jag tror att han är uppriktigt bekymrad för att allt för många, framför allt i Stockholm, jobbar hemfrån. Tegnell vill få tillbaka Stockholmarna till arbetet.
Citera
2020-03-26, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Smittan sprids mellan levande - inte från döda till levande.

Det är folksamlingar som behöver undvikas. Att begrava liken är inte alls farligt.

Källa på det! Skämt å sido! Det kan man nog bara vara säker på om man bränner liken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in