2020-03-26, 19:09
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Jag skulle nog säga att hammaren är en väldigt hård nedstängning.
En begränsad nedstängning tror jag är "mitigation" vilket också får en minimalt begränsad smittspridning.

Länk

Börja med en hårdare nedstängning för att tre veckor senare öppna något. Det är vad jag skulle rekommendera. Men som tur är har vi geniet Tegnell vid rodret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Fick höra av min vän att nu är skyddsutrustningen slut i Stockholm. Det kan finnas enstaka kvar på någon avdelning. Nu ska det handlas handskar på ICA och cyklop på badaffärer och regnkläder. Hon säger att hon mött sjukvårdspersonal när hon lämnar av patienter som hostar och nyser men att de måste jobba för annars kollapsar sjukvården.

Socialstyrelsen kan dra åt helvete
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Vi måste dela med sex för få siffror per capita. Det som talar för att öka min bedömning till mer än 60 döda per dag är att Italien haft en lockdown vilket Sverige inte haft. Då kan möjligtvis tänka som så att denna faktor har vi på en sida som talar emot Sverige, på andra sidan har vi 4 andra faktorer som jag nämnde som för Sverige. Vilken sida väger tyngst? Jag tror faktorerna som talar för sverige väger tyngre. Men även om man tror att de båda sidorna är lika starka och kan ta ut varandra, så hamnar vi ändå på max 110 döda under de värsta dagar, en del stollar talar om flera hundra döda per dag.

Personligen tror jag svenskarnas försiktighet utan en lockdown kommer ha en massiv effekt och skulle jag höfta till med en siffra skulle jag gissa på 45 döda under vår värsta dag.

Intressant
Tack för analysen 👍
Jag håller tummarna för att du har rätt.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast det där var väl en stad med typ 200 invånare eller något? Lite svårare att göra det lika bra i en mångmiljonstad ändå.

Vad är skillnaden? Behövs bara fler vakter. Man skjuter de första som bryter mot reglerna
och visar kropparna på 9 nyheterna.
Citera
Medlem
Vedträs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Fast poängen är ju att den risken ligger kvar tills det att det finns vaccin, vare sig vi fått "flockimmunitet" eller inte. Ska personer i oskyddade kluster isolera sig tills de fått vaccin?

Om vi når flockimmunitet eller massvaccinering kommer väl omfattade inte smitta? Dvs risken att riskgrupper smittas ute i samhället gå mot 0. Eller missar jag något?
Citera
2020-03-26, 19:10
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
De läkare och sjuksköterskor som arbetar på sjukhus utan adekvat skyddsutrustning löper en stor risk att avlida av covid-19.

Hur kommer sjukvården att relatera till detta, det är väl inte så att det finns bestämmelser i arbets avtalet som informerar om risk för att avlida.

Hur kommer försäkringsbolagen att förhålla sig till detta?
En stor förklaring till varför folk helt plötsligt är ”förkylda”. Inget konstigt med det och frånvaron visar det
Citera
Medlem
Båstad säger -STANNA HEMMA till Stockholmarna som nu börjar invardera
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Nu lägger vi ner Gal-Tan snacket tills vi har det här jävla mördarviruset under kontroll.

Blir livrädd när den kvinnliga chefsöverläkaren säger att det är purfriska människor mellan 30-50 som rullas in i vansinniga mängder.

Måste ju ha muterat. Datan från Wuhan (80 000) visa noll smittade under 35 år.

Ja, men så är det att unga människor kan bli svårt sjuka men dom avlider inte. Däremot behöver dom sjukvårdsplats i veckor. Datan från Wuhan torkar jag mig i arslet med. Nej, det muterar inte.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Ja eller så kan du läsa hur bra Sveriges myndigheter och UD hanterat kriser under senaste åren: Estonia, Tsunamin i Thailand, Skogsbranden i Västmanland, Akilov´s Terrorattentat t ex.

Oj, var inte medveten om att FHM hanterat så många pandemier tidigare.
Citera
2020-03-26, 19:11
Medlem
Kina döljer något om viruset.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
712

What....hade hoppats på under 500.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Om vi når flockimmunitet eller massvaccinering kommer väl omfattade inte smitta? Dvs risken att riskgrupper smittas ute i samhället gå mot 0. Eller missar jag något?
Ja, du missar att du inte blir immun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in