2020-03-26, 18:07
Medlem
Oddtapios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
Inga egna analyser alls. Förvånande!

Min kompetens består i att avgöra vilka fakta som är korrekta. De källor jag har valt att tro på har haft 100% rätt sedan i januari medans Tegnell haft 100% fel i alla sina prognoser.

Som normalbegåvad borde man kunna göra bedömningen att Tegnells arbete i alla fall borde ifrågasättas. Du saknar förmåga att ifrågasätta någon annans kompetens och din mor borde lärt dig att veta hut.

Haha som normalbegåvad och mer så lyssnar man inte på dina källor.
Citera
2020-03-26, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taxi1986
Det kan omöjligt vara Folkhälsomyndighetens eller Tegnells fel att det finns så många lågintellegenta och direkt korkade personer, som inte förstår vad som sägs och när det sägs. Den 2 februari när utalandet gjordes hade Italien TVÅ (2) bekräftade fall. 18 dagar senare den 20 februari hade Italien fortfarande TVÅ (2) fall. Nu försöker ett antal personer, som ingår i den lågintellegenta och direkt korkade församlingen, göra gällande att Tegnell borde haft en spåkula att se 3 veckor framåt med. Men det är bara era egna mammor som hade det. Bara upplysningvis.

Är du på riktigt? En stor del av hans jävla jobb är ju fan att göra kvalificerade gissningar om vad som kommer att ske baserat på fakta, matematik och erfarenhet från tidigare sjukdomsspridningar i världen. Det har inget att göra med någon spåkula. En idiot kunde se att viruset skulle att fortsätta sprida sig med tanke på kinas extrema metoder och ÄNDÅ kunde de inte stoppa det från att spridas. Borde man inte förbereda sig för det värsta i en sån situation (som vissa asiatiska länder gjorde) och agera så fort och pro-aktivt som möjligt? Redan i januari kände man till att det fanns personer som kunde vara smittspridare utan att ens uppvisa symptom. Och hur många personer testade man i Italien mellan 2a och 20e februari undrar jag? Dessutom glömmer du Iran, som många smittspridare också kom ifrån. Ändå fick planen fortsätta gå utan att passagerare kontrollerades.
Senast redigerad av EnormBalle 2020-03-26 kl. 18:14.
Citera
2020-03-26, 18:13
Medlem
groggnyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddtapio
Du verkar ha en väldigt enkel världsbild, nu förstår jag anledningen till din ståndpunkt bättre. Problemet är att verkligheten är väldigt komplex.
Nu låter du lika förnumstig och mästrande som en viss Tegnell. De flesta har nog insett vilken charlatan Tegnell är, men andra, liksom du, verkar ha någon dunkel blockering att komma till insikt. Frågan är vad som skaver. Partiboken eller plånboken? Förmodligen bägge.
Citera
2020-03-26, 18:15
Medlem
Citat:
Stefan Löfven om en vecka: -Jisses, 20 000 rysk-kinesiska nättroll och 400 tappade landsförrädare vill att Tegnell ska avgå! Skrid till verket!!

Snarare 20.000 svenska medborgare döda, pga Löfvén och Tegnell (inte för att de någonsin skullle erkänna något fel).
Citera
2020-03-26, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnormBalle
Anders Tegnell tonar ner risker igen:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/sahlgrenskas-personal-ska-inte-ha-munskydd

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-study/coronavirus-can-persist-in-air-for-hours-and-on-surfaces-for-days-study-idUSKBN2143QP

Citat:
Personal på Sahlgrenska sjukhuset har fått höra att man inte behöver munskydd när man jobbar med covid 19-patienter, något som går mot rekommendationerna från Folkhälsomyndigheten. Men statsepidemiologen Anders Tegnell tonar ner faran.

Han går alltså tillslut emot sin egen myndighet, eller menade du att skriva WHO istället för folkhälsomyndigheten ?
Citera
2020-03-26, 18:18
Medlem
Oddtapios avatar
Citat:
Jaha ok så det är titeln "statsepidemiolog" som är avgörande för dig ser jag. 200 experter inom virologi och epidemologi är "panikslagna skitungar" om de inte har det där "stats-" framför. Intressant!

Naturligtvis, man kan väl inte jämföra äpplen med päron? Hur tänkte du nu?
Citera
2020-03-26, 18:23
Medlem
Citat:
Naturligtvis, man kan väl inte jämföra äpplen med päron? Hur tänkte du nu?

Jag föreslår att du följer Dan Eliassons karriär för att se hur fel det kan bli när vi tillsätter chefer för myndigheter i det här landet. Det har inte alltid med meriter att göra.
Citera
2020-03-26, 18:24
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Jag har bara citerat, inte skrivit något. Och ja, han går emot sin egen myndighet. FMH kanske äntligen börjar fatta något men Tegnell är motsträvig som vanligt. "Äh munskydd? Vad är det för trams! Tänk på de stackarna som inte har munskydd då! De kanske känner sig utanför!"

Munskydd. Denna är på engelska så Löfven och Tegnell såg den väl inte koma:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30229968/
Senast redigerad av Maduro 2020-03-26 kl. 18:26.
Citera
2020-03-26, 18:25
Medlem
Oddtapios avatar
Citat:
Snarare 20.000 svenska medborgare döda, pga Löfvén och Tegnell (inte för att de någonsin skullle erkänna något fel).

Så kan det ju bli. Problemet är ju att det idag är svårt att sia om det är mycket eller lite...
Citera
2020-03-26, 18:28
Medlem
Oddtapios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Okej, vad har han missuppfattat? Mr Einstein?

Saken är den att du behöver inte va ett snille för att förstå att FHM och svetsaren agerar/agerat huvudlöst...

Rysk roulette med svenska folket som insats

Jag håller inte med.
Citera
2020-03-26, 18:30
Medlem
Oddtapios avatar
Citat:
Jag föreslår att du följer Dan Eliassons karriär för att se hur fel det kan bli när vi tillsätter chefer för myndigheter i det här landet. Det har inte alltid med meriter att göra.

Jag syftar inte på meriter, jag syftar på kunskapsområde och vilket perspektiv man har på ett problem.
Citera
2020-03-26, 18:30
Medlem
Citat:
Så kan det ju bli. Problemet är ju att det idag är svårt att sia om det är mycket eller lite...

Taiwan har haft 2 dödsfall hittills, trots att de ligger granne med Kina. Är inte det märkligt? Hmm vad kan det bero på? Kan det MÖJLIGTVIS ha att göra med följande?

Citat:
Key to their success so far has been the decision to respond aggressively from the outset.
In Taiwan, an island of 23 million, arrivals from Wuhan were subject to health screenings before human-to-human transmission of the virus was confirmed on Jan. 20.

https://time.com/5802293/coronavirus-covid19-singapore-hong-kong-taiwan/

Det vill säga den TOTALA MOTSATSEN till hur Sverige har agerat? Jag är ju ingen statsepidemiolog förstås så jag har säkert fel och borde inte ens få uttala mig i frågan.

Hur många "health screenings" gjorde vi undrar jag på flygplanen från Kina, Iran och Italien? Fast det var för dyrt förstås, och någon kanske hade blivit kränkt av att behöva vänta några minuter på planet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in