2020-03-26, 17:58
Medlem
Theforeigners avatar
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-03-26-forskere-i-opraab-til-den-svenske-regering-prisen-for-det-kommer-til-at-vaere?fbclid=IwAR 2xAuOyWr4Irx2fuhs390YAAZ5L4mhEdkEp-2Yd9mWF_QzEC54jbQ5hrh4

Forskere i opråb til den svenske regering:
- Prisen for det kommer til at være hundredvis, hvis ikke tusindvis, af liv

Mer i länket...
Citera
2020-03-26, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Indien skulle hålla stängt tre veckor. Till att börja med.

Och vad tror du de kommer att ha 0stadkommit med det då?
Hur mycket bättre kommer det vara där om tre veckor?
Citera
2020-03-26, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gluecoma
Vi tester mye, men vi har ikke testet 74.000 unike mennesker. Det er fortsatt ganske høy terskel for å bli testet, og mange av testene er på folk i veldig utsatte grupper, samt helsepersonell. Mørketallene er nok veldig store. Du blir kun testet hvis du har vært i nær kontakt med en som er påvist smittet, jobber innenfor helsevesen, eller du har ganske alvorlige symptomer.

Folk flest, blir bedt om å overholde karantene, og ri av stormen hjemme, dersom du har hoste, feber eller de andre symptomene på Corona

Ljuger VG då? Se källan.
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut221
Då det är svårt att sia om framtiden så jag ville förtydliga att detta endast är min åsikt. Känns konstigt att allt i Sverige får fortgå som vanligt när stora delar av Europa just nu sitter i husarrest. Fulla uteserveringar i min närhet och majoriteten av mina nära bara rycker på axlarna över detta virus. Jag är djupt bekymrad över detta virus och vill så gärna bara släppa skiten men jag kan inte. Sitter klistrad framför skärmen med all statistik och mår bara dåligt av skiten. Kan det vara sorg för vad som håller på att hända i världen?

Ekonomin går helt åt helvete också. Är orolig för vilken värld min son kommer växa upp i på grund av det här jävla viruset o dess konsekvenser. Rädd att förlora jobbet är man också. O rädd för nära och kära med bakomliggande sjukdomar.

Så, nu är jag klar. Behövde skriva av mig lite.

Hey, känner exakt samma sak. Försöker distansera mig och engagera mig i annat men likväl blir det timmar framför skärmen med rapporter och stigande statistik. Jag hoppas det blir ett milt förlopp och allt löser sig fint för dig!
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Man är aldrig för gammal så länge det finns maskiner lediga.

Är det många yngre på IVA så finns det chans att åldringarna ligger i andra rum utan maskiner och bara hoppas på mirakel.

O man har kallat in prästerna för att försäkra sig om mirakel o ledsaga själarna till paradiset?

Nåja. Fortfarande gäller regel No 1 för majoriteten. 1. Håll dig frisk, undvik att utsättas för smitta.
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Jag hoppas att du bara i frustration trollar, är typ 17 och tycker det roligaste som finns är att retas på flashback. För om du menat allvar i dina senaste inlägg är du totalt efterbliven. Hörde du vad jag sa om Italien och Lombardiet? Missat det nånstans?
Vad gäller FHM, om man läser lite mellan raderna där så säger faktiskt de också att de väntar sig att det ska stiga och bli tufft här också. Det som skiljer är enbart vilka metoder de är villiga att använda kontra andra länder. Men ALLA vet att det kommer bli bra mycket värre innan det blir bättre.

Så, sluta trolla om det är det du gör eller läs på lite, ärkenöt.

Men nu får du ge dig. Sistaårselever kan få
återvända till gymnasiet skriver expressen nu. Och det är väl på tiden, så slipper vi en massa domedagsprofeter på Flashback.

Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Förstå att du diskuterar med barn, så slipper du bli sur. Det är min strategi iaf.

Jo, försöker tänka så men det är svårt när dom verkligen tror på det och inte kan utläsa enkla diagram
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XanX
Skyddsutrustningen kan jag hålla med om. Men gällande IVA platserna så tror jag mer på statistiken än att du säger att det är fullt. Vad baserar du din analys på?

Dom kan inte hantera alla sängplatser på grund av brist på personal med adekvat utrustning. Framgick inte det? Hur tydlig måste man vara?
Citera
2020-03-26, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona88
27åringen som talades om i media.

En väns mamma som är läkare tar hand om honom och han har inga bakomliggande sjukdomar. Just nu vårdas han med respirator och läget är inte livshotande men allvarlig

Samma som 21åringen som ligger i respirator i Lund det skrivits om! Han hade inte heller bakomliggande sjukdomar.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Italien, usa, spanien, indien sakanar tegnell. Det är skillnanden. Vi har en kurva så peker nedåt, det är över sa tegnell, vår egen hjälte o kunniga expert. så det så
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Utan att veta givetvis, tror jag man kan ta för givet att Kinas siffror inte stämmer. De lär ha haft (tio?)tusentals fler döda än statistiken säger. Något annat känns helt osannolikt när man ser i övriga världen.

Orsaken till Kinas relativt låga siffror är att de stängde och isolerade viruset tidigt. Stängde, det där som Sverige omöjligt kan göra enligt de styrande här.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Hur länge tror du att det fungerar om alla i Sverige håller sig hemma?
En vecka eller två max. Vad ska vi göra sen då?

Två veckor är antagligen det enda som behövs för att stoppa den värsta smittspridningen
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminkukfitta

Undrar en till sak.
Är Kinas rapporter verkligen tillförlitliga?
.
Vad gör det för skillnad?
Du kan ju koncentrera dig mera på Sydkoreas och Japans erfarenheter istället. Slutsatserna som kan dras bllir ungefär desamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in