2020-03-26, 17:51
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Nu visar dom på BBC.
Virus på metall överlever 3 timmar.
Virus på papper överlever 1 dygn.
Virus på plast överlever 3 dygn.
Fan.. detta är skrämmande!

Börjar allt mer likna pesten.
Citera
2020-03-26, 17:51
Medlem
27åringen som talades om i media.

En väns mamma som är läkare tar hand om honom och han har inga bakomliggande sjukdomar. Just nu vårdas han med respirator och läget är inte livshotande men allvarlig
Citera
2020-03-26, 17:52
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Vadå trollande, det är siffror jag pratar om. Minskning i Italien, minskning i Sverige. Jag börjar bli less på er tegnell-hatare. Han gör så våran ekonomi ej kollapsar och våra liv räddas.

Förstå att du diskuterar med barn, så slipper du bli sur. Det är min strategi iaf.
Citera
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Så man har redan nu börjat med triage för seniorerna?

Vid vilken ålder är man nu för gammal för vård?

Man är aldrig för gammal så länge det finns maskiner lediga.

Är det många yngre på IVA så finns det chans att åldringarna ligger i andra rum utan maskiner och bara hoppas på mirakel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobb
Jag förstår konceptet. Jag håller inte med om att man bör se det som en strategi innan vaccinet kommer. Varför? Jo för att om man fördröjer antalet smittade når man en flockimmunitet (via vaccin) utan att mass-slakta 50-100k människor.

Dessutom är det inte klart att tillfrisknande av covid ger immunitet.

Hur länge tror du att det fungerar om alla i Sverige håller sig hemma?
En vecka eller två max. Vad ska vi göra sen då?
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Och allt snack om att kurvan vänder nu, alltså, jag vet inte men kollar vi på samma kurvor eller är det också troll?

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
Citera
2020-03-26, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Kan du inte läsa av ett stapeldiagram ens? Dödsfallen är påväg ner. Tror du region Stockholm vet bättre än Tegnell?
Han är vår statsepidemiolog av en anledning. Finns ingen idé att drabbas av panik och oro.

Sverige kommer klara av viruset och den ekonomiska biten bättre än något annat land.
T.o.m Tegnell sade precis att vi är i början av den här kurvan. Vart du fått fantasierna ifrån har jag ingen aning om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det märks. Du har förmodligen delirium? Eller så är du bara kraftigt berusad. Dina fylleinlägg skvallrar ju om det.
Har man delirium så sätter man sig inte och skriver på Flashback direkt. 😄
Men jag förstod din poäng med att du anser det vara svammel.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona88
27åringen som talades om i media.

En väns mamma som är läkare tar hand om honom och han har inga bakomliggande sjukdomar. Just nu vårdas han med respirator och läget är inte livshotande men allvarlig

Tyvärr sägs man ju kunna få bestående men av eländet även om man klarar livet.
Citera
2020-03-26, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Vi har gärna fel, fatta det.

Om ni har fel...

Äsch, det finns inget vi och dom nu. Vi alla sitter i samma sjunkande skepp. Jag tror bara att FHM's strategi är anpassad till svenska folket. Hårdare tag, kraftulla och auktoritära åtgärder funkar inte på svensson. Det skulle bli såna enorma protester och ungdomar skulle löpa gatlopp och bränna bilar osv.
Detta beror på att man i Sverige är så van vid sin individuella frihet. Man är lättkränkt och trygghetsknarkande och tar ingen skit från myndigheter och politiker. Tyvärr är det så...
Typexempel: I lekparken idag, fullsmockat med hipster-familjen Flinta ståendes nära varann, tjattrandes, hostandes, nysandes, kramandes, miljarder av snoriga ungar överallt. Corona existerar inte i deras värld. Det är med stor sorg jag iaktar detta.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Hur länge tror du att det fungerar om alla i Sverige håller sig hemma?
En vecka eller två max. Vad ska vi göra sen då?

Indien skulle hålla stängt tre veckor. Till att börja med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Var har Tegnell kritiserat våra grannländer? Det han sagt är att den strategi de valt, med hård lockdown tidigt, också är att chansa. Han säger, som du påpekar, att vi är så tidigt ute i epidemin att ingen vet när det är rätt tid att agera, och hur hårt man bör agera. Tegnell utesluter varken lockdowns, karantäner eller skolstängningar. Men han säger att vi inte är där än.

Vem som får rätt i det här vet vi inte förrän nästa år, är min gissning.

Det där med "ojämlikt" är ett tramsargument. Och för dumt och barnsligt att besvara.

For dumt og barnslig å besvare, hvorfor det? Det er jo dette Tegnell sa?

Tegnell kallade oss i Norge för forsökskaniner, det känns inte som ett kompliment
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in