2020-03-26, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 69-69
Källa tack

Liveuppdateringen på Expressen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairStuff
I Stockholm beräknar FHM att dag 64 är värst

/

Räknat från när?
Citera
Medlem
flummeys avatar
Enligt Aftonbladet just nu:
Ytterligare tre personer har dött av coronaviruset i Sörmland, meddelar regionen i ett pressmeddelande vid 16.30 på torsdagen. Dessa tre dödsfall finns inte med Folkhälsomyndighetens statistik från i dag där siffran är nio döda. Nu är det alltså tolv döda
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Jag har markerat i ditt inlägg. Fetat har Sverige infört exakt samma, kursivt har Sverige infört delvis.

Sverige har infört helt eller delar av nästan allt i listan. Visst, färre åtgärder än Finland, men inte den stora skillnaden som du vill ge sken av.
Finland stängde idag Helsingfors. Sverige stänger inte Stockholm. Det är också en skillnad som inte Sverige gör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairStuff
FHM vill att så många som möjligt av som de TROR kan klara sig utan vård ska bli smittade så fort det

går utan att få in "spill " av för många som BEHÖVER VÅRD.

Då tror det att den planen ska skydda de som har sämre egen kraft slipper bli smittade.

Och att det skulle vara det bästa sättet att få minst möjliga dödstal!

Men deras kurvor är att toppen av belastning i de olika regionerna är efter 50-64 dagar

( Och det är alltså från idag eller någon dag till ) och så samma tid neråt igen.

Min plan är att så få som möjligt ska få och kunna sprida smitta vidare.

Stoppa resor mellan regioner, testa, öka vårdplatser och KRÄVA att folk gör som man säger.

/

Jag får dock inte ihop sådana scenarier, även med bara 0,5% smittade bland de under 70 år så kommer IVA-vården att överbelastas extremt mycket. Hur jag än vrider och vänder på siffrorna så kommer det att deda till många dödsfall ä en när riskgrupperna är isolerade, detta då inte IVA räcker till för alla utan risker som kommer att behöva vård.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
En person kan givetvis ha rätt i en fråga och fel i en annan. Jag kan hålla med vem som helst, från kommunister till fascister även om jag är emot dem i en annan fråga.
Givetvis, men det finns ett argumentationsfel i de återkommande formuleringarna i stil med: "självaste WHO säger ju si och så, därför är Sverige galna som gör något annat".
Citera
2020-03-26, 16:51
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Nej dag 0 är då man fyller alla IVA platser i stort sett.

Nej.

Citat:
Enligt Folkhälsomyndigheten har "dag noll" inte ens inträffat ännu. Det vill säga när kurvan över antalet svårt sjuka börjar stiga kraftigt.

https://www.dagensmedicin.se/artiklar/2020/03/25/sverige-haller-andan-i-vantan-pa-dag-noll/

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
https://www.thelancet.com/journals/lanpub/article/PIIS2468-2667(20)30073-6/fulltext

Studien från ansedda Lancet: Total nedstängning avgörande för att få kontroll över viruset.

Forskarna gjorde simulering med tre olika strategier. Bästa utfallet fick forskarna i strategin när man stängde ner samtliga skolor och affärsverksamheter. Total social distansering leder till betydligt färre fäll och att man kan platta ut kurvan ända till så sent som oktober, då viss vaccin kanske redan finns.

Och vad gör Sverige och Mördar-Anders?! Raka motsatsen!

Logiskt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Varför sätter vi inte Tensta och Rinkeby i Karantän och bygger ett militärt sjukhus där?. Jag fattar inte.

För där bor storstockholms äldreomsorgspersonal, busschaufförerna och sjukhusstädarna.

Smittan är ändå så spridd så det behövs en bevakad mur runt hela Stockholms län. Helst nu.
Citera
Medlem
FairStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jolex
Stämmer inte. Dag noll är point of no return. Det är när grafen stegrar mot peaken. Igår.

Det finns ofta information ( Än så länge ) på många andra ställen i Sverige än DENNA TRÅD!

Läs!

https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/1887947af0524fd8b2c6fa71e0332a87/skattning-av-vardplatsbehov-folkhalsomyndigheten.pdf

/
Citera
2020-03-26, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
https://www.thelancet.com/journals/lanpub/article/PIIS2468-2667(20)30073-6/fulltext

Studien från ansedda Lancet: Total nedstängning avgörande för att få kontroll över viruset.

Forskarna gjorde simulering med tre olika strategier. Bästa utfallet fick forskarna i strategin när man stängde ner samtliga skolor och affärsverksamheter. Total social distansering leder till betydligt färre fäll och att man kan platta ut kurvan ända till så sent som oktober, då viss vaccin kanske redan finns.

Och vad gör Sverige och Mördar-Anders?! Raka motsatsen!

Fullkomligt logiskt!
Citera
2020-03-26, 16:52
Medlem

6 döda i region Stockholm

2 i Uppsala

2 i Halland

3 i Sörmland

1 i dalarna

?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera