2020-03-26, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Vi har 68 på hela landet nu (70 enligt worldometer)
Tippar dessvärre på över 100 till på söndag

Bekräftat 71 döda i Sverige nu. (Expressen)
Några av dem har redan redovisats från Stockholm om inte jag minns fel.
Tror dock att Sthlm kommer slänga in ett gäng till senare i eftermiddag/kväll
Citera
Medlem
Cuckslayers avatar
Det är lite komiskt att många härinne fortfarande tror att alla förutom Sverige har fel. Vi har rätt för att vi är....Sverige. Ett land där feminister och andra globalistiska dårfinkar numera styr.

Sanningen är ju att vi inte har haft ett enda rätt hittills när det gäller detta virus. Myndigheterna har gjort alla fel sedan slutet av januari.
Citera
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det kommer att bli bråda dagar för likbilarna framöver. Man kommer att få hämta döda i deras hem.
Sedan blir det väl massgravar för det finns säkert inte krematoriekapacitet heller.
Undrar hur de tänkt lösa det logistiskt då det saknas kapacitet på såväl bårhus som på begravningsbyråer och krematorier att hantera en sådan kraftig ökning av dödsfall?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Anders Tegnell är faktiskt helt sjuk i huvudet.

Nu står han på presskonferensen och först upprepar allt vi har sagt, och allt hans kritiker har sagt, i månader. Han säger det som att det vore helt nya fakta:
- Vi ser nu en stark ökning i Stockholm
- De som dör nu är de som smittades för 3-4 veckor sedan, så vi kan förvänta oss en stark ökning

Sen får han massa frågor om vad Sverige kan göra:
- Kan Stockholm stängas: "Nej det är omöjligt och skulle inte bli någon nytta heller"
- Kan Gotland stängas av för att skydda dem: "Nej det är omöjligt och det får man inte"
- Kan skolor stängas: "Nej inget tyder på att det skulle hjälpa på något sätt"

Och så vaggar han fram och tillbaka
Nu blir han också aggresiv: "Jag hade rätt! Jag sa aldig att situationen i Stockholm var lugn igår! Det fanns ingen motstridighet i det jag sa igår!"

Mannen är sjuk, och kommer att ha tiotusentals svenskars liv på sitt samvete.

Desinformation i dess präktiga glans.
Citera
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Sverige är inte Kina. Tro mig, alla vill förhindra en katastrof, till och med Tegnell. Hade det varit så enkelt att bara sätta städer i karantän skulle detta inte utvecklat sig till en pandemi
Då måste man ta sig en funderare varför det är så svårt för Sverige jämfört med andra länder.
Citera
2020-03-26, 15:57
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myhr1
Har en fråga och det har säkert avhandlats i tråden men den lyder.

Hur kommer det sig att man inte masstestar människor?

Tänker kan ju vara bra att veta med tanke på den rådande situationen om man insjuknat i Covid-19 eller om det bara är den gamla gonorrén som börjat spöka igen.

Sverige har väl en rätt stor brist på testutrustning.
Annars är det just den metod som WHO rekommenderar. Masstestning.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag fattar inte hur han tänker.

Om vi kanske är vid dag noll i Sthlm (som han själv trodde) plus allmänsmitta i övriga landet och vi har 24 fler döda idag jämfört med gårdagens pressträff, så säger det ju sig själv att vi kommer över 100 imman veckan är slut.

Eller trodde han att de menade 100 per dag?

Det finns väl inget som inte talar för att det kommer bli över 100 döda innan veckan är slut, MEN. 1 dag med höga dödstal kan vara en anomali även om det mesta talar för att det kommer öka rejält framöver såklart. Det jag menar är att ökningstakten inte behöver vara så stor dagligen ännu.
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Okey, det är dina fantasier. Tack för svar.
Vi ser på måndag. 112 döda enligt min modell från 16 mars då vi hade 7 döda. Jag uppdaterar dig då.

Den bygger på en vetenskaplig metod som kallas matematik, relativt okänd i breda befolkningslager. Kumulativa fallen döda har dubblats 2 ggr per vecka vilket jag observerade och testade.

16 mars 7 döda. Dubbla 2 ggr ger
23 mars 28 döda. Dubbla 2 ggr ger
30 mars 112 döda.

Nu är människor försiktigare så det är rimligt att halvera dubbleringsfaktorn till en dubblering i veckan eller mindre. Så kom jag fram till att en fjärdedel växer till ett på 2 veckor eller mer. Ingen gissning ur bakfickan utan ett resonemang.
Citera
2020-03-26, 15:58
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Känns som mänsklig svedjebränning i dess ädlaste form.

Jajjemen. Löfven & Co. kommer vinna stort på detta. Snart är det slut på bostadsbristen, vårdbristen (många sjunka samt pensionärer som idag belastar vården, kommer att upphöra göra så), äldrevårdsbristen, och utgifterna för samhället kommer minska rejält tack vare mindre utbetalda pensioner.

Sen blir idioten återvald och helvetet kan fortsätta. Sedan kommer det låta att befolkningen har minskat allt för mycket p.g.a corona, så då måste vi importera horder med nya raketforskare!

Ekkorhjulet fortsätter.

Fast vid det laget sitter jag på en strand i något varmt land och skrattar åt det här vansinnet. För ingen normalt funtad människa klarar av sådant här dårskap allt för länge.
Citera
Medlem
https://www.thelancet.com/journals/lanpub/article/PIIS2468-2667(20)30073-6/fulltext

Studien från ansedda Lancet: Total nedstängning avgörande för att få kontroll över viruset.

Forskarna gjorde simulering med tre olika strategier. Bästa utfallet fick forskarna i strategin när man stängde ner samtliga skolor och affärsverksamheter. Total social distansering leder till betydligt färre fäll och att man kan platta ut kurvan ända till så sent som oktober, då viss vaccin kanske redan finns.

Och vad gör Sverige och Mördar-Anders?! Raka motsatsen!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Anders Tegnell är fullständigt galen. Fullständigt galen. Fullständigt galen. Fullständigt galen.

Han får nu frågan:
"Pågår det någon som helst diskussioner om att sätta Stockholm i karantän eller göra något?"

Kort, tyst svar:
"Inte som vi är med"

Anders Tegnell är fullständigt galen. Fullständigt galen. Fullständigt galen. Fullständigt galen.

Desinformation.
Citera
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Bekräftat 71 döda i Sverige nu. (Expressen)
Några av dem har redan redovisats från Stockholm om inte jag minns fel.
Tror dock att Sthlm kommer slänga in ett gäng till senare i eftermiddag/kväll
Vi kan gott förutsätta att det finns mörkertal/coronadöda som inte rapporteras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in