2020-03-26, 16:43
Medlem
Varför sätter vi inte Tensta och Rinkeby i Karantän och bygger ett militärt sjukhus där?. Jag fattar inte.
Citera
2020-03-26, 16:44
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apropos
Det är komiskt att dessa internationella politruker plötsligt höjs till skyarna på Flashback, när de flesta i normala fall sågar dem längs fotknölarna.

En person kan givetvis ha rätt i en fråga och fel i en annan. Jag kan hålla med vem som helst, från kommunister till fascister även om jag är emot dem i en annan fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Stäng skolorna. Halva förskolan har åkt på kräksjukan, som om Corona grejen inte vore nog.

Win-win.

Det vet de flesta att skolorna är stora smittspridare. Har sagt i flera veckor nu att de borde stängas.

Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Ja nu handlar det om timmar Max ett dygn innan skyddsmaterialet är slut och ambulanspersinalen vägrar

I Sverige brukar man säga när kriser kommer "Vår beredskap är god."
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Tippar på många invandrare bland de döda. Sen har vi sämre sjukvård

Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
När kollapsar stockholm?
Gissar på lördag eller söndag.
Står det poliser med automatvapen utanför alla sjukhus i stockholm nu?
Såg ett klipp från ett sjukhus igår på svt.

Går du på droger? Varför skulle det stå poliser med automatvapen? Åk in för din psykos.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Menar du första dödsfallet?
Tegnell sa bland annat idag något i stil med, ”tror inte vi nått dag noll än”
Citera
2020-03-26, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
"Det behövs ingen data". Det säger allt om hur (o)vetenskapligt lagd du är. Du borde inte uttala dig om sådant du inte har någon kunskap i.

Läs också gärna om Dunning-Kruger-effekten. Du är ett prima exempel på den. https://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect

Hahaha. Det behövs ingen "kunskap" ibland vet du.
1+1= 2. Jag behöver inte vara matematiker för att fatta det.
TÖNT. Vi hörs om 3 veckor. Lönlöst att ha denna debatt nu.

Här har du en mer relevant länk till ämnet. Den kan du sitta och begrunda med glasögonen på sne.

https://medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-the-hammer-and-the-dance-be9337092b56
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Hela ditt liv går ut att förfölja mig och mina inlägg. Du gör ingen nytta. Slöseri på oxygen.
Skaffa dig ett liv din obildade råtta!

Oxygen? Du som forskare bör veta att vi kallar ämnet för syre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Menar du första dödsfallet?

Nej dag 0 är då man fyller alla IVA platser i stort sett.
Citera
Medlem
ningudos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Håller med dig.
Vad baserar du dödssiffrorna 20-60 döda som max per dag på?
Tror du det planar ut av sig själv? Eller behövs strängare åtgärder?
Om inte vad talar för att det ska plana ut av sig själv?
Jag använde Italien för att komma fram till det. Italien upplever nu sina värsta dagar de ligger eller snarare låg på 700 döda per dag, delar med 6. Då får jag att det blir strax över hundra döda i Sverige. Men Italien är ju hittils det värst drabbade landet dessutom skiljer sig Italien och Sverige på en rad relevanta sätt, det är därför inte rimligt att tro att Sveriges värsta dagar kommer ligga strax över hundra. Man måste subtrahera för faktorer som att 1) svenska folket fick kunskap om smittan mycket tidigare än italienarna och kunde ta steg för minska på smittspridningen 2) trångboddhet 3) Italienarna har europas äldsta befolkning 4) Sveriges äldre är mer isolerade än Italiens äldre som bor normalt livet ut med sin familj. Därför tycker jag man inte kan utgå frå strax över hundra döda men snarare halvera Sveriges worst case scenario till närmare hälften av det, alltså kring 50-60. Ingen exakt vetenskap men det är det jag som lekman får göra för att få fram siffror mellan tummen och pekfingret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Damberg sa att polisen inte ville se stängda skolor.

Det räcker med att hota med sommarskola för att eleverna ska förstå att de ska plugga hemma på distans om skolorna stänger.

Alla skolor i stockholmsområdet är beredda. Digitala verktyg finns till alla och undervisning via Meets, Teams etc. är redan igång för hög- och mellanstadiet för alla elever som är hemma redan nu. Barnpassning planerad för de som har yngre barn och jobbar i samhällsbärande yrken (utom för lärarna då som inte är samhällsviktiga, komiskt nog).

Bara att trycka på karantänknappen.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Norska virusexperter och professorer: Vansinne att hålla svenska grundskolor öppna

– Så länge barn springer runt och smittar i skolor blir det också spridning i samhället, säger smittskyddsläkaren Bjørg Marit Andersen.
Snart bygger Norge en mur mot Sverige. Som skydd mot både virus och massinvandring.

Må så vara, glädjen är sannolikt ömsesidig, vi har inget behov av grannar som tror sig veta bättre och lägger sig i våra inrikes angelägenheter, vi får facit vad det lider, och jag vet vem som inte kommer att vara sen med en norgehistoria av rang.

Marit kan hoppa och skita med sitt självhävdelsebehov, i Sverige är hon ingen auktoritet på området, mest en snacksalig kärring.

Vi vet att barn kan sprida viruset, och att det kan spridas i samhället, vill Marit ha Nobelpriset i medicin måste hon komma upp med något nytt.
Citera
2020-03-26, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ifly
Ryssarna har hackat sig in i Anders tegnells hjärnceller för att sprida desinformation
Ryssland vill att det skall gå bra för Sverige. De vill ha ett stabilt, lugnt, rikt och smittfritt grannland. Nu har Ryssland kapat alla utrikes flygförbindelser. En bidragande orsak är att de ser att smittan får härja fritt i Sverige och att det gäller att isolera sig som skydd mot nedsmittade svenskar.
Citera
2020-03-26, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Går du på droger? Varför skulle det stå poliser med automatvapen? Åk in för din psykos.

Det var ett klipp på nyheterna igår som visade polis med automatvapen utanför sjukhuset igår. Det är endel hot från aggressiva personer som kräver tester och vård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in