2020-03-26, 13:56
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
tar en kall öl o vet att tegnell fixar biffen, det värsta är över o vi dalar i kurvan. Tegnell fixade festivalsommaren, tack

Det är lätt att leva i förnekelse va?
Glöm sommaren, blir inga festivaler iår.
Citera
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Sjukdomen dödar unga män beroende på din blodgrupp inte bara "riskzoner"
Och var har du läst detta?
Den studie jag såg visade på en avvikelse i enstaka procent gentemot befolkningens fördelning i blodgrupp
Citera
Medlem
Norge har nu 3000 bekräftat smittade och 14 som avlidit.
Sverige har 2582 bekräftade och 64 som avlidit.
Tycker ni att Tengils strategi funkar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Bör nog tas med en skopa salt: Men just nu rapporterar ”worldometer” bara 2 nya dödsfall och 29 nya smittade för Sverige. Igår var det 22 dödsfall och 230 smittade!

Men jag avvaktar med att tro på någon form av vändning pga det, däremot blir jag väl inte jätteförvånad om en viss myndighetsperson redan ser det som en ”supertydlig trend åt helt rätt håll” ;-) (OM dödstalen stämmer är det däremot lägsta nivån på länge. En enda dag är dock aldrig en ”trend”, förutom kanske i politikvärlden)

Nej nej, det är 61 smittade redan och då är bl a inte Sthlm inräknat.
Citera
Medlem
Man upphör aldrig att förvånas över vilka idioter det finns. Två 60-plussare reste till Indien, och klagar nu över att dom inte kan ta sig hem, och kräver via ambassaden att Sverige skickar ett flygplan för att hämta dom:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RRdz15/gotlandska-keramiker-fast-i-indien

Tydligen hade dom inte en tanke på att korta ned sin vistelse när hela coronakrisen bredde ut sig. samtidigt har ju UD avrått från alla resor sedan veckor tillbaka. Där kan dom gått få sitta och leta efter äppelskrutt att äta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Den som inte har satt sig själv i frivillig karantän de senaste veckorna är inget annat än en nyttig idiot. detta gäller särskilt oss som jobbar med en massa människor runt oss varje dag. Själv skaffade jag mig en sjukskrivning för några veckor framåt.

Alla kan inte göra det.
Citera
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Snart dags för Tegnell.
Eller någon annan.

Dags för ännu en förvillande presskonferens med inaktuella siffror. Och om ett par timmar får vi den kalla sanningen om hur mardrömmen egentligen ser ut.
Citera
2020-03-26, 13:57
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Ja, jag är också övertygad om att detta är den cyniska, folkrättsvidriga planen. Att snabbt bygga up en tillräcklig immunitet i samhället till priset av tusentals döda i onödan.

Den hycklande humanitära stormakten Sverige räknar kallt med att de kuvade, fredsskadade svenskarna kommer att acceptera detta.

Resten av världen ser förundrat på, en liknande strategi är helt otänkbar i riktiga humanistiska länder.

Med bakgrunden att Sverige till skillnad från andra I-länder gick in i det här nästan helt utan testkitt, skyddsmaterial. Med för få vårdplatser o lite personal samt osäker leveranser av medicin. Så har man inte mycket till val.

Det spelar marginellt ingen roll om puckeln är hög eller låg under lång tid om vårdmöjligheterna är obefintliga. Då blir den långa o låga bara mer plågsam. O framförallt politiskt farlig då folk kommer ifrågasätta hela systemet o metoderna.

Nu ingen fara. Ingen fara bara lite strul. Ingen fara för ditt og datt. Se vi inför restriktioner (som har marginell inverkan)...

... Sedan Bang!!!! Stort utbrott i städerna. 3 veckor av kris o död o sedan klingar allt av (är planen).

80% har klarat sig undan med en förskräckelsen av en ordentlig ”influensa”.

Drygt 90% överlever garanterat. Hur många som dör vet ingen.

De som dör är mestadels de gamla, sjuka o de med dålig hälsa (ofta lägre socialgrupper). Inget som samhället kommer lida av rent ekonomiskt, kulturellt eller Via teknisk utveckling.

Man kan kalla det för den enda vägens val i en hård värld.

Nu gäller det att inte skapa panik. När utbrottet kommer måste samhället hålla ihop o undvika sammanbrott, upplopp o anarki,

Det är då man i Sverige kan komma att införa isolering av områden under förevändning att det är för att hindra smittspridning ( men är till för att kväsa folkligt vrede o kaos.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Det blir väl möjligen något dalt. Frivillighet. "Vi rekommenderar..."

Statsministern har ju abdikerat. Carl Bildt sade det väldigt träffande"Det är som om jag skulle säga att Estoniakatastrofen var Sjöfartsverkets business. "Vilken totaldiss av svetsaren!
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Ja så är de.
Läste just Ytterligare en död av coronaviruset – flera smittade i Borlänges äldreomsorg så de är helt klar samma i hela landet.

Tror själv det kommer att hagla med liknade rapporter i dagarna som kommer och sedan kommer rapporterna av avlidna hagla ännu tätare om någon vecka...
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Barn blir sälllan svårt sjuka, således utgör de ingen betydande belastning för sjukvården, samtidigt besöker vi inte sjuka och svaga, social distansering, det ger färre sjuka i riskgruppen oavsett hur många barn som är smittade.

Har du missat "the big picture"?

Nja, poängen är att barn är smittbärare vilket tillför en ökad smittspridning i samhället. Vilket är den exakta motsatsen till vad vi behöver nu. Sen är jag inte motståndare till att ha förskolor öppet för vissa samhällsviktiga yrken - under vissa förhållanden.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Och då ställer jag frågan igen: om nu ALLA är potentiella smittospridare så fort man lämnar lägenheten - hur länge ska vi sitta och trycka i våra hem?

Det räcker ju inte att en gör det, alla måste göra det. Jag skulle säga en månad, som förlängs till 6-8 veckor, sen kan vi börja öppna upp. Under tiden testas alla som är samhällskritiska och släpps ut allteftersom. Då har vi ff ett fungerande, men friskt samhälle. Sist släpps pensionärer och multisjuka. Så för den enskilda individen skulle det handla om allt från en dag till 8v. Dryga böter, alternativt hårt fängelsestraff för den som bryter mot karantänen, våld sanktioneras, även dödligt sådant. För den som har familj, där någon i familjen är sjuk så finns det gott om tomma hotell att inkvartera dem i. Finns det vilja så finns det lösningar.

Det handlar inte om demokrati i ett sånt här läge, det handlar om att skydda sin befolkning. Om vi hade haft en liknande ledning vid ett krig så hade det varit över för vår del på 5 min. Ryssarna ser ju hur jävla inkompetenta och senfärdiga vi är. Om våra politiker tror att de skyddar våra statshemligheter så är de helt världsfrånvända, det är som att läsa en öppen bok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in