2020-03-26, 14:45
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Återigen. Det är fel problem som energin går åt att diskutera,

viruset är väldigt smittsamt och sprids via luftvägarna,

När alla människor har andningsmasker avstannar smittspridningen och vi kan fortsätta samhället och ekonomin som vanligt,

det är hela tiden andningsmasker som behövs!

Andningsmasker, andningsmasker, andningsmasker!

Trä, papper, sy, klart!

Fixa andningsmasker så behöver vi inga epdemiologer!

Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Ja det behövs verkligen, men Sverige kan inte ens få ut detta till sjukvården. Vi medborgare kan nog glömma det, förutom de som köpte tidigt när de fanns att få tag i.

Då är det ju den som inte ställer om produktionen i landet, som andra länder har ställt om -och håller på att ställa om sin produktion -som har blod på sina händer.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Anders Tegnell är faktiskt helt sjuk i huvudet.

Nu står han på presskonferensen och först upprepar allt vi har sagt, och allt hans kritiker har sagt, i månader. Han säger det som att det vore helt nya fakta:
- Vi ser nu en stark ökning i Stockholm
- De som dör nu är de som smittades för 3-4 veckor sedan, så vi kan förvänta oss en stark ökning

Sen får han massa frågor om vad Sverige kan göra:
- Kan Stockholm stängas: "Nej det är omöjligt och skulle inte bli någon nytta heller"
- Kan Gotland stängas av för att skydda dem: "Nej det är omöjligt och det får man inte"
- Kan skolor stängas: "Nej inget tyder på att det skulle hjälpa på något sätt"

Och så vaggar han fram och tillbaka
Nu blir han också aggresiv: "Jag hade rätt! Jag sa aldig att situationen i Stockholm var lugn igår! Det fanns ingen motstridighet i det jag sa igår!"

Mannen är sjuk, och kommer att ha tiotusentals svenskars liv på sitt samvete.

Ja han låter helt verklighetsfrånvänd, vi ska öka smittade personer oavsett, men vi ska försöka hålla ner kurvan för vården. Hur ska man få ihop de 2 alternativen om vi enligt Anders Tegnell ligger på samma kurva som Italien. Vad innebär det för Sverige?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
reportern->>Tyskland testar en 500k per vecka! Så jämför med USA!
Tegnell säger detta är inte sanningen! Whahahah

Han är ju inte klok -vad babblar Tegnell om ? De vill ju veta om det massiva testandet i Tyskland har minskat dödstalen. Tyskland har 37000+ smittade och 200döda , Frankrike har 27000+ smittade och 1300+ döda - antalet döda skiljer sig ju oavsett hur många fransmännen testat.
Jag (och journalisten) undrar ju om det massiva testandet kan hejda vidare smittspridning -det måste han väl hunnit titta på vid det här laget?!?.
Han kommer att döda massor av Sveriges befolkning innan han är klar med sina icke strategier...

Journalisterna ligger på nu , hejja dem...
Citera
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Kan någon stänga av micken på Tysken! Han är irriterande.

Ja, komma här och ställa relevanta och kritiska frågor. Vem fan tror han att han är?
Citera
Medlem
I nuläget så dör 2.5% i Sverige av de som har corona.
Det är fan mycket och högre kommer det att bli.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Jaaa, där är han ju! Tysken! 👍

Men varför blev han placerad längst bak i lokalen idag?

Han brukar sitta bak och sent in på frågorna slår han till
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofh
Det minst krångliga och kanske effektivaste är väl bara köpa c-vitamin rik kost...typ diverse frukter, nyponsoppa etc.

Säkert också bra. Ville inte skapa för mycket tråd om c-vitamin då jag har dålig koll på vetenskapen runt det. Placeboeffekten kanske räcker

Ville mest beskriva att det redan blivit lite panik och hamstring efter dessa produkter också.
Citera
2020-03-26, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Jo att man har "dödshjälp" även i sverige för de gamla har jag själv sett.

Jag tror inte det likställas med dödshjälp. Oftast avstår man till plågsam tvångsvård mot gamla och dödssjuka
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stacka
Det blir "folkmord", med er löjliga terminologi, oavsett vilken strategi man använder. Antingen nu, i nästa corona-våg eller den efterföljande ekonomiska krisen/kraschen. Vid den ekonomiska kraschen lär de gamla eller svaga få det tuffast.
dessa döda kunde ha räddats om man problemet på sllvarm
det räcker inte att säga "vi har varit naiva" i efterhand
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Sverige fuskar med siffrorna. I går kväll stog det på https://www.worldometers.info/coronavirus/ att sverige hade ett par döda....och totalsiffra på 36.
I morse stog det en död svensk (nu fyra)...men totalsiffran var korrigerad till 62...
Nu är det 71:

https://c19.se/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Bor i sthlm. Folk jag känner har nu börjat få corona bekräftat, andra med symtom. Nu lär ju de flesta i sthlm känna ngn som har corona.

När den här skiten är över lär väl de flesta stockholmare känna ngn som dött.
Alla känner väl någon som dött!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Enligt vad jag förstått Anders Tegnell tidigare dag, så sa han att dagen 0 är dagen när antalet dödsfall kommer öka mycket. Och att man då är i början på kurvan som han jobbar med att platta ut.

Så det har inte vänt nedåt då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in