2020-03-26, 14:37
Medlem
arbetets avatar
Tror ni att vi får några Stockholmssiffror i eftermiddag på antal döda?

#Mörkläggning
Citera
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Bra inlägg. Som legitimerad och certifierad dödsknarksnazist håller jag med. Svenskar har en hekt sjuklig oförmåga att se och erkänna verkligheten t.o.m. när verkligheten slår dem i huvudet och biter dem i röven.

Jag har gjort vad jag kan känner jag. De som inte vill lyssna får gå under.

Personligen anser jag att Sverige är långt bortom räddning och att landet är dömt till förpassas till ett tillstånd som härjade sent 1800-tal tidigt 1900-tal med en stor emigration av kompetenta individer, där de som saknar resurser och/eller kompetens tvingas leva ett skoningslöst nödtorftigt liv utan något egentligt offentligt ekonomiskt skyddsnät att tala om.
På den positiva sidan tror jag att många av våra asylflyktingar plötsligt lär hävda att det numera är villiga att återvända till sina hemländer mot en rimlig ersättning, vilket våra obildbara politiker glatt kommer göra i spänd förväntan på de stående ovationer som säkerligen kommer inbilla sig som ett resultat av dylikt agerande. Ett förvisso extremt senfärdig agerande, men dock ett agerande som folk har bett om sedan SCB påbörjade sina undersökningar huruvida folket ville ha en ökad invandring.

Idioti är tyvärr ett sjukdomstillstånd som inte går att bota.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frokenoken
Många över 80 år vill inte bli intuberade och avlider därför på vanlig avdelning.
Vill inte?
Så man låter dom alltså dö.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Känns som Stockholm är ganska kört inom kort. Karantän borde sättas in snarast.

Återigen. Det är fel problem som energin går åt att diskutera,

viruset är väldigt smittsamt och sprids via luftvägarna,

När alla människor har andningsmasker avstannar smittspridningen och vi kan fortsätta samhället och ekonomin som vanligt,

det är hela tiden andningsmasker som behövs!

Andningsmasker, andningsmasker, andningsmasker!

Trä, papper, sy, klart!

Fixa andningsmasker så behöver vi inga epdemiologer!
Citera
2020-03-26, 14:38
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Inte hört han säga något om det. Är rätt uppenbart att de tänker satsa på behandling med klorokin.

Han nämnde det i februari och häromdagen (måndag eller tisdag) så sa han att Usa ska öppna igen lagom till påsk och han vill se fulla. Kyrkor osv.

Finns tråd om det i USA delen i utrikespolitik forumet
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det skiter nog politikerna i, svenska folket går före djurgårdare

Stockholmarna kommer inte längre vilja vara kvar i Sverige efteråt. Kan bli ett problem!
Citera
Medlem
bofhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Ännu bättre om man skiter i C-vitamin i dyra hälsokostbutiken och köper askorbinsyra i din lokala mataffär. Finns i krydd/bakhyllan. Till en bråkdel av hälsokostföretagets pris. Askorbinsyra är ren C-vitamin.

Det minst krångliga och kanske effektivaste är väl bara köpa c-vitamin rik kost...typ diverse frukter, nyponsoppa etc.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleAng
Trög i huvudet, men vad menas med dag 0 som de pratade om på presskonferensen?

Enligt vad jag förstått Anders Tegnell tidigare dag, så sa han att dagen 0 är dagen när antalet dödsfall kommer öka mycket. Och att man då är i början på kurvan som han jobbar med att platta ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Tror inte Stockholm kommer sättas i karantän. Alldeles för många som planerat en fjällresa under påsklovet. Ilskan hos stockholmarna kommer bli enorm.

Vi har sommarhus i ett område där det också är mycket stockholmare som har sommarhus.

I Facebook-gruppen för området har de som är åretruntboende bett Stockholmarna att hålla sig därifrån. Mest med tanke på att många av de som bor där permanent är äldre.

Det kommer nog att bli mycket sura miner landet runt när stockholmarna kommer.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Tror ni att vi får några Stockholmssiffror i eftermiddag på antal döda?

#Mörkläggning

Vi kommer att få siffror, de kommer att behöva det för att rättfärdiga en karantän i april
Citera
2020-03-26, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Många äldre som avlider hinner inte ens få intensivvård. Den som dog i Blekinge dig inom loppet av 3 dagar. Är oklart om den ens hann in på sjukhus.
De allra svagaste kanske inte ens blir aktuella för IV.
Citera
2020-03-26, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Passiv rökning dödar dock 600 000 personer årligen..
Hur i helsike kan man mäta det..?
Man kan väl inte veta vad en människa har andats in för nåt under sitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in