2020-03-26, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
66 multisjuka åldringar har möjligen dött av covid-19,
begåvningsreserven på fb yrar om folkmord.

Jag instämmer helt.
Det finns inga proportioner.
Jag önskar ingen död, men det blir helt galna slutsatser här inne.
Det är bara svart eller vitt, inga nyanser alls.
Sektliknande.
Citera
2020-03-26, 14:29
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Tegnell står och gungar och går runt på scenen när han svarar på frågor.. Det är inte ett normalt beteende..
Jodå, det är jättevanligt bland autister. Och jag skämtar inte (har 10 års erfarenhet).
Citera
2020-03-26, 14:30
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Att folk kommer dö vet vi.
Vi vet också att folk kommer dö genom rökning, alkohol.
Är det folkmord att inte förbjuda rökning och alkohol med?
Svarar du nej på den frågan är du inget annat än en hycklare.

Viss skillnad på något som man tvingas utsättas för och något folk tar frivilligt.

Så jämförelsen haltar betydligt. Möjligen att dö på grund av passiv rökning där man påtvingas oönskat gift.

Att skänka bort folks skattepengar till folkgrupper som inte bidrar till landets utveckling är dock fullkommligt oansvartligt. Begår invandrare ett brott i landet skall de utvisas.. samma sak om de inte kan eller vill lära sig språk eller arbete så de försörjer sig skälva.. att ta in folk i landet enbart för att skapa en hög arbetslösehet och hålla lönerna nera är lika illa det.. Eller för att dölja en bostadsbubbla och ta in invandrare för att kortsiktigt stimulera de rikas fastighetsmarknad..
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Experterna säger alltså emot Trump men experterna i Sverige håller med Trump.

Vilken sida står du på egentligen?

Jag tror knappast att experterna i Sverige anser att man bör dela ut en medicin som går organen att lägga av om man överdoserar eller att allt skall öppna igen lagom till påsk
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Känns som Stockholm är ganska kört inom kort. Karantän borde sättas in snarast.
Citera
Medlem
Vad är det med Tegnell? Har han rökt på eller går han in i väggen i direktsändning?
Citera
Medlem
Verkar som journalisterna börjar bli vassare och börjar ställa obehagliga frågor.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalio
Det är inte ditt fel att du föddes som idiot.
Det är generna hos dina föräldrar som avgjorde det.

300 - 600 dör varje år iav influensa i Sverige.
Hittills 66 av Corona, varav hälften somalier.
Det är du som ska bevisa att 200 000 ska dö av Corona i Sverige.
Men eftersom du är hjärnskadad förstår du inte det.

HAHAHAA fan alltså, du förlänger livet på mig för varje gång du yttrar dig! - Ett gott skratt förlänger livet!

Om du fortsätter att yttra dig med din korkade hjärna så kan det därmed hända att jag blir 150-200 år gammal

Varför skall jag bevisa att 200.000 skall dö av Corona? Har jag någonsin skrivit att 200.000 SKALL dö av corona? Knappast.

Däremot påstår du att endast 0,02% av alla coronasmittade dör, korkad jävla idiot som du är.

Och om du nu har lärt dig att räkna överhuvudtaget, något som är högst osannolikt, så kan du ju enkelt räkna ut, att även i det fall 100% av svenska befolkningen smittas av corona, något som faktiskt är ganska osannolikt, även om siffrorna skulle kunna hamna på höga 90-tal, så innebär dina IDIOT-siffror att ENDAST 2.000 personer i Sverige kan dö av coronaviruset, inte fler. Och det enbart om 100% av befolkningen smittas.

Så sammanfattningsvis, fortsätter du hävda, korkad fan som du är, att MAX 2.000 personer kan dö av coronaviruset i Sverige, och det ifall 100% av Sveriges befolkning smittas.
Vilket också innebär, att enligt dina beräkningar, så dör endast 1.000 personer av corona i Sverige, i det fall 50% av befolkningen smittas.

Fattar du själv hur jävla dum i huvudet du framstår?

Fråga nästan vem som helst här inne om de håller med om dina siffror!
Jag tror knappast det finns en så stor idiot till som dig, som håller med dig, helt ärligt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Knallade nyss in på en hälsokostbutik i Örebro. Fanns 2 förpackningar 1000 gr C-vitamin med relice-effekt kvar i lager. Köpte båda.

Nu är det slut även hos tillverkaren enligt damen i kassan. Tydligen rusning i veckan.

Bättre investering än hushållspapper?

Ännu bättre om man skiter i C-vitamin i dyra hälsokostbutiken och köper askorbinsyra i din lokala mataffär. Finns i krydd/bakhyllan. Till en bråkdel av hälsokostföretagets pris. Askorbinsyra är ren C-vitamin.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Vad är det med Tegnell? Har han rökt på eller går han in i väggen i direktsändning?

Han har alltid "dansat runt" när det är uppenbart att han ljuger.
Citera
Medlem
Tegnell fördömde precis inte Finlands beslut att isolera huvudstaden eftersom det görs vid rätt tidpunkt med relativt få konstaterade fall. Betyder detta att tidsfönstret för isolering av Stockholm redan gått? Och varför gjorde man inte det tidigare i så fall? Det är rätt svårt att tolka hans tankar från dag till dag.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Stefan Lövén till EU-ledarna:
”Jag kommer att framföra vikten av att vi hanterar coronakrisen på ett sätt som naturligtvis säkrar människors hälsa och överlevnad, men utan att riskera ett fritt fall för Europas ekonomi.”
Pengarna före folket. Är någon förvånad?

Absolut inte, var ganska väntat som det varit sedan februari.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in