2020-03-26, 12:57
Medlem
Bra köpläge nu för er som inte hoppat på tåget igen ännu. Snart kommer det bära iväg uppåt igen!
Citera
2020-03-26, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Bra köpläge nu för er som inte hoppat på tåget igen ännu. Snart kommer det bära iväg uppåt igen!

Motivera gärna varför du tror att det snart kommer vända uppåt. Ser många argument varför botten är långtifrån nådd, men ser inte lika många argument om varför det snart ska vända uppåt. Inget påhopp mot dig - genuint intresserad av en analys!
Citera
2020-03-26, 13:03
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:

De flesta tror på ett 5-10% dropp under morgondagen, så..
Citera
2020-03-26, 13:06
Medlem
TruckerKings avatar
Citat:
Nej nej nej. Stimulanser i megapaket är presenterade och marknaden har reagerat glatt. Nu börjar en längre utförslöpa med enbart dåliga nyheter för marknaden. Jag har kontakter på ett större företag och herrejevlar vilka sparplaner de sitter och förbereder.
Citera
2020-03-26, 13:12
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagrcarl
Motivera gärna varför du tror att det snart kommer vända uppåt. Ser många argument varför botten är långtifrån nådd, men ser inte lika många argument om varför det snart ska vända uppåt. Inget påhopp mot dig - genuint intresserad av en analys!
Har du sett någon analys överhuvudtaget?
Citera
2020-03-26, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Har du sett någon analys överhuvudtaget?

Brukar pratas om att nedgången numera är inprisad och att folk "inte vill" att det ska gå ner mer. Dvs inga analyser alls
Citera
2020-03-26, 13:27
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Brukar pratas om att nedgången numera är inprisad och att folk "inte vill" att det ska gå ner mer. Dvs inga analyser alls
Precis.

Ungefär "det har gått ner mycket alltså ska det inte ner mer" samt "det har gått ner mycket alltså ska det ner mer".

Andra analyser jag läst är "jag ser ingen anledning", "min magkänsla säger" eller "allt som går upp måste komma ner".

Jag lär mig så mycket!
Citera
2020-03-26, 13:35
Medlem
3,2 miljoner nyanmälda arbetslösa i USA förra veckan

Nyanmälda arbetslösa i USA uppgick i förra veckan till 3.283.000 att jämföra med prognosen på 1 miljon.
Citera
2020-03-26, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Suckers rally eller inte. Med lång horisont är det ett utmärkt läge att gå in nu.

Det kallas Sucker's Rally av en anledning och det är just att det inte är något bra läge att gå in på börsen.
Citera
2020-03-26, 13:56
Medlem
sinewaves avatar
Citat:

-10% någon dag är fortfarande något av en realitet pga de anledningar jag skrivit om tidigare (se tidigare inlägg). Om vissa nivåer bryts kan det rentav bli ett till dyk nedåt, men något sådant får man se när/om det kommer till det.

Mest intressant i skrivande stund är striden som pågår kring 1400-1410 för OMXS30:
https://i.imgur.com/Y7AWiQV.png

Hittils har tjurarna skyddat den nivån (runt 1404); en nivå som är en tidigare lägstanivå. Om nuvarande candle på 1h-grafen stänger över ca 1404 kommer rentav en lokal (väldigt lokal...) dubbelbotten ha formats. Det ska bli intressant om det triggar större köpvilja (det är inte hugget i sten).

Historiskt har det annars varit ett bra köpläge så fort index står på runt -30%. Helt oavsett om det sedan vänder ned ytterligare eller ej. Men för att man ska kunna vinna något sådant måste man vara beredd att sitta på en sådan position ett tag (inte dagar utan snarare räknat i månader och år).
Citera
2020-03-26, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
3,2 miljoner nyanmälda arbetslösa i USA förra veckan

Nyanmälda arbetslösa i USA uppgick i förra veckan till 3.283.000 att jämföra med prognosen på 1 miljon.
Alltså 2.3 miljoner fler än vad som förutspåtts... Inte bra.
Citera
2020-03-26, 14:25
Medlem
sinewaves avatar
DOW30 FUTURES står på +1.12% i skrivande stund:
https://se.investing.com/indices/us-30-futures

Det kan givetvis ändå vända nedåt, det är få saker som ofta är hugget i sten.

Edit: +2.4% nu.
Senast redigerad av sinewave 2020-03-26 kl. 14:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in