2020-03-26, 12:59
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är presskonferens du talar om, pressen/media är där och vidareförmedlar vad som har sagts.

Alla som vill ta del av informationen kan göra det, direkt eller i efterhand.

Inget mysterium den här gången heller.

Du insinuerar att myndigheterna mörkar något, upp med bevis eller acceptera att bli betraktad som lite eljest.

Här insinueras ingenting tack.
Däremot, med tanke på gårdagens fadäs, anser jag att det vore enklare för Folkhälsomyndigheten inte minst, att stämma av landets läge vid ett senare klockslag då situationen med denna sjukdom uppenbarligen kan förändras snabbt.
Vidare så ja, jag anser att allmänheten skall ha så god möjlighet att ta del av färsk information direkt från källan i ett sådant här läge. Klockan 14 omöjliggör detta.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 235711
Alltså uträkningen baserar sig bara på talen för antalet döda dag för dag. Det i sin tur påverkas ju dock av åtgärder som görs i befolkningen. Men det är extremt osäkerhet med denna typ prognoser, jag gjorde det mest för skoj. Får Spanien "snäll dödssiffror" idag som till exempel "bara" 500 kan skattningen för Spanien gå ner till 21.000.

Det är svårt att spå.

Särskilt om framtiden.

Jo men exakt, det var lite därför jag undrade om det bara var en ren sifferuträkning eller om agerande togs in i beräkningen
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Jaha nu har flickvännen blivit hemskickad från jobbet. Hon har torrhosta, huvudvärk och ont i kroppen. Största sannolikhet corona. Då får väl jag skiten snart också...
Vi bor i Stockholm btw så risken är väl extra hög...

Tog säkert tunnelbanan hem från jobbet med?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
US: Rapid Antibody Test Generates Results in under 15 minutes
Today, 07:21 AM
20/20 BioResponse to Launch Rapid Coronavirus Test Kits in U.S. following “Green Light” from FDA...The test is intended to identify persons having an immune response against SARS-CoV-2...
https://www.biospace.com/article/rel...ight-from-fda/

Källa: Flutrackers.com alldeles nyss

Men, vi har också snabbtest och test som skulle kunna delas ut av privata företag. Men det fick NEJ från folkhälsoinstitutet! Varför? Ge mig en rimlig förklaring. Detta kunde ju hjälpa oss att STOPPA spridningen.
De skulle inte "delats ut", de skulle säljas. De hade också en bedrövlig exakthet. Man riskerade alltså få negativt svar trots att man hade sjukdomen. Vilket riskerar få folk tro att man inte är smittsam medan man verkligen är det. Och så sätter sig folk på bussen i tron att man inte smittar. Potentiell katastrof.
Citera
2020-03-26, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Promeneramera
Ja, men att påstå att det skulle mörkas på något vis är lite magstarkt. Svårt att gömma en container liksom.
Och som sagt, det är väl praktiskt. Bårhusen rymmer inte hur många som helst.
Vad tycker du man ska göra istället? Bränna liken på Järvafältet?

Nej jag tycker kylcontainrar på baksidan av sjukhuset är en bra ide
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Både Belgien och Holland är tätbefolkade länder. Det är inte Sverige. Det kan vara en orsak till att dödstalen är högre i de länderna än i Sverige.
eller att vi har tegnell, karln räddar oss från allt ont.

Nu sviktar finnjävlarna oxå o inför regler men här skall fan ta mig uteserveringar fram, det gås som vanligt med stavar bland våra äldre o allt är som normalt nästan..heja tegnell
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Nej, det bevisar ingenting?
Det bekräftar min kunnighet och intuition i epidemiologiska sammanhang.

Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Du är ju efterbliven...
UK är i Lockdown.
Det efterlevs inte alls

Tom Charles är ute och skuttar i kilt. Så snart är segern bekräftad. Kom ihåg var du läste det först.
Citat:
Prince Charles didn't flinch when he was shot at in 1994 – this virus won't trouble him either

https://www.dailymail.co.uk/debate/article-8153463/ROBERT-HARDMAN-virus-wont-trouble-Prince-Charles.html
Citera
Medlem
Citat:
Är i Idre Fjäll nu. Fullsmockat på after skin!!
#fuckthevirus

Citat:
Jaha nu har flickvännen blivit hemskickad från jobbet. Hon har torrhosta, huvudvärk och ont i kroppen. Största sannolikhet corona. Då får väl jag skiten snart också...
Vi bor i Stockholm btw så risken är väl extra hög...

Jaha, där ser man.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Samma tillvägagångssätt som Sverige.. nästan. 🙄

https://www.svd.se/stoppade-corona--pa-tva-veckor-framgangssaga

Det är en betalsida. Vad står i artikeln?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXVII
Fem döda nu i Finland, tre igår, så kurvan ser ut att följa andra länders dito. Finland hade bara en senare start.

Hur är det ens möjligt att Finland av alla länder följer samma kurva som alla andra, de har ju stängt sina skolor?
Citera
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
2000 bara här, övriga Europa plus några från Ialien bland annat.

https://www.sydsvenskan.se/2020-03-25/forskare-i-upprop-till-regeringen

Var inte så svårt.

Slå upp värdegrund för att få svaret på den frågan.

Ärligt talat så har du ingen koll själv utan du kan enbart tillrättavisa andra genom din egna extremt trångsynta världsbild. Det enda du har klarat av i denna tråd vad jag har sett är att grina som ett litet barn så fort något går emot din världsbild. Det är bara se det inlägg jag citerade från dig innan hur du gick ett psykbryt bara för att folk kritiserar Sverige mollen.

Det är ju samma kioskmongon som brukar skrika sig hesa om att bomber, våldtäkt och våld inte har ökat i samhället.

Men nu är det ett jävla virus som sprider sig.

Förjävla svårt att leka struts då som med allt annat svensken är världsmästare på.

Psykbryt? Den som går på offensiven och anklagar folk hejvilt för att tycka det ena och det andra är väl du? Du vill att världen ska vara som du ser den, de som inte gör det är än det ena än det andra enligt dig. Snävt och hyfsat inskränkt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Finns det nån statistik över döda i Spanien, vad har dom för bakomliggande sjukdomar, ålder och kön?

Spanien har väl total karantän, man får bara gå ut ur huset för att handla, ändå dog 680 personer igår.
Hur kan det vara så illa när man inte ens får gå ut? :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in