2020-03-26, 12:48
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Jaha nu har flickvännen blivit hemskickad från jobbet. Hon har torrhosta, huvudvärk och ont i kroppen. Största sannolikhet corona. Då får väl jag skiten snart också...
Vi bor i Stockholm btw så risken är väl extra hög...

Ja, du är sannolikt redan infekterad, men håll dig borta från henne ändå så du inte får i dig mer virus innan ditt immunförsvar vaknat. Det blir bara jobbigare för kroppen då, och kommer förvärra dina utsikter.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Smittan kan stoppas, att inte göra något som Sverige gör att smittan sprids.
Jämför med Finland:
https://pbs.twimg.com/media/ET4al_mXkAAcu-7?format=jpg&name=large
Finnarna har ju bastar ihjäl Wuhanviruset!
90 grader och en flaska Koskenkorva får vilket virus som helst att fly landsgränsen.

För inte har de väl gjort något så särskilt annorlunda än någon annan?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nä jag tycker Kina ska ha världens största eloge för att de var så duktiga att de stoppade smittan innan den spreds till hela världen!

Och hade det inte varit för Anders Tegnell och Stefan Löfven så hade Sverige varit precis lika virusfria som alla andra länder i världen som så effektivt stoppat smittan från att slå rot i deras länder och har noll dödsfall! Hurra för alla utom Sverige!!!!

Visst kina gjorde kraftiga åtgärder.men litar inte en sekund på deras siffror. Enormt mörker tal och tror att det fortfarande smittas /dörbetydligt mer än de vill medge
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Tar uträkningen in självkarantän och sådant också?

För om den inte gör det så tror jag att USA kan bli den nation som sabbar allas uträkningar

Alltså uträkningen baserar sig bara på talen för antalet döda dag för dag. Det i sin tur påverkas ju dock av åtgärder som görs i befolkningen. Men det är extremt osäkerhet med denna typ prognoser, jag gjorde det mest för skoj. Får Spanien "snäll dödssiffror" idag som till exempel "bara" 500 kan skattningen för Spanien gå ner till 21.000.

Det är svårt att spå.

Särskilt om framtiden.
Citera
Medlem
Medelkasss avatar
Inspirerande att se när Nya Zeeland stänger ner landet under fyra veckor, och sätter människoliv före ekonomin:

https://www.youtube.com/watch?v=cvqdI7Cbvc8

Vad fan håller vi på med? Hur har regeringen mage att spela rysk roulette med DITT liv och DIN familjs liv för några siffror trycka på papper? Är det pengarna eller dina nära och kära vi kan få tillbaka när det här är över?
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Klicka pp den region du vill se här:
https://c19.se/
Haha nu skäms ja lite... hur kunde ja missa de.
Tack!
Citera
Medlem
Tittar man på könsfördelningen bland inskrivna patienter så är ju siffrorna skräckinjagande till mäns nackdel, tänk om det varit omvänt, då jävlas hade det varit liv i luckan.

https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/
Citera
2020-03-26, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Jaha nu har flickvännen blivit hemskickad från jobbet. Hon har torrhosta, huvudvärk och ont i kroppen. Största sannolikhet corona. Då får väl jag skiten snart också...
Vi bor i Stockholm btw så risken är väl extra hög...
Vilken hjärndöd idiot din flickvän måste vara som inte tog beslut själv...
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det vet jag faktiskt inte, men folk kladdar väl inte runt där speciellt mycket? När jag har slängt i sådana så går jag in, slänger, går ut.
Samma med mig. Men det kan ju ligga en hel del "viruskontaminerat" avfall av typen engångsnäsdukar, annat papper, blöjor, städavfall...
Citera
Medlem
Holland hade 80 nya dödsfall igår, Belgien 56 nya. Länder med ungefär samma folkmängd som Sverige.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Giesecke säger ” att sätta Stockholm i karantän skulle nog ha effekt”. Han börjar inse att hårdare tag är nödvändiga verkar det som.

Källa svt.se

Smittskyddsexperten Johan Giesecke tycker att Sverige har en bra strategi för att hantera coronaviruset. Att strama åt reglerna tycker han inte är nödvändigt.
– En orsak till att det går bra här är att folk gör som myndigheterna säger, säger han till TV4.
– Men att sätta Stockholm i karantän skulle nog ha effekt.
Citera
Medlem
SouthernGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Såklart det är. 90% av dödsfallen i Stockholm är ju somalier. ..

Trodde det var ca 10%?
Är det fler än de sex stycken som man pratat om? (Av dryft 60 döda just nu)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in