2020-03-26, 10:49
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Problemet med alla engångsmasker, även dyrare FFP3-klassade, som jag har provat är att de sitter ganska dåligt på mitt ansikte och inte sluter tätt.

Halvmask eller helmask av gummi är mycket bättre, men det ser ju sju resor värre ut förstås...

Haha jo tavk. Har en stridsmask 90 hemma ifrån hemvärnet men saknar dock filter
Citera
2020-03-26, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Förvärrar man verkligen läget om man tar en bira med en polare om båda är 100% friska?

Ingen klarar ju att sitta instängd i sin lägenhet hur länge som helst. Till slut kommer folk börja strunta i restriktioner vad än myndigheterna säger.

Det är inte läge att ta en öl med en polare nu. Stanna hemma!!! Jobba och köp mat men stanna annars hemma!! Förstår inte tröga folk som ska ut och roa sig för dom får myror i brallan. Det kan ta upp till 14 dagar tills du får symptom från du smittas. Du kan smitta utan symptom! Du kanske bara får väldigt milda symptom eller så får du grova det kan du inte förutbestämt veta. Gå ut och ta en öl så kommer du smitta 3 personer, som i sin tur smittar tre personer var, som i sin tur smittar tre personer var. Vi vill att vården ska hålla så länge som möjligt. Om alla hade din inställning skulle vi va så mycket mer körda än vad vi redan är. Såg du inte Stefans tal till nationen? EGET ANSVAR krävs nu.
Citera
2020-03-26, 10:50
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Är man snuvig ska man alltid vara hemma. Sint förnuft. Men det funkar ku inte så i praltiken

Men vad jag lärt mig är rinnig näsa och snorig inte corona. Jobbar iof inte på intensiven utan på röntgen.....

Vad är det mest signifikanta ? Torrhosta ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinKamrat
Kraftiga åtgärder för social distansiering är nödvändigt när vi inte har den blekaste aning hur många och vilka som är smittade, men jag är säker på att Norge har en plan efter det. Jag vet att Norge bl.a. utför masstestning i dagsläget. Gissningsvis så planerar de att följda de rekommendationer WHO ger, åtminstone till viss del: Testa, kontaktspåra, isolera de smittade och deras nära kontakter, uppmuntra till social distansiering.

FHM behöver berätta om sin plan idag .
Citera
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Kan det bero på att Japan inte är multikulti som Sverige?
Såklart det är. 90% av dödsfallen i Stockholm är ju somalier. ..
Citera
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Jag påstår inte det. Jag spånar olika teoretiska skäl till varför Svenska myndigheter agerar som de gör. Det är en enorm skillnad.

Däremot, kan du förneka verkligheten? De flesta som kommer att dö är pensionärer samt personer i riskgrupper ofta från s.k socioekonomiskt utsatta områden. En ekonomisk lättnad för samhället i stort vare sig man gillar det eller inte. Det blir resultatet av den krassa verkligheten.
Den ekonomiska lättnaden är ett stort skäl till minskade åtgärder! Det är solklart. Problemet är ju att riskgruppsdefinitionen är lite vag. Varje dödsfall betonas det att de dog av ålder och/eller underliggande sjukdomar=Phu vi behöver inte oroa oss ingen viktig dog...
Hemskt
Citera
Avslutad
Sjuka är ( No pun) är att socialdemokraterna steg i procent den senaste undersökningen. Nästan så att man hoppas att minst ett par tusen dör. Inget verkar ju ändra på folks tänkande . Inte ens en pandemi som de sköter dåligt. Så ja detta idioti land
Citera
2020-03-26, 10:51
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Ny dag, nya döda och nya floskler av Tegnell...
Det är hög tid att regeringen vaknar nu, eller har alla gått in och hjälper sjukvården på plats?
Löven kanske hittat nåt att svetsa i landstinget.

Regeringen och Coronainstitutet är på samma sida. De är eniga om att göra ingenting.
Det krävs påtryckningar för att få dem att ändra sig. Folket i Sverige räcker inte. Medelsvensson lyder överheten som vanligt.
Jag tror att det krävs påtryckningar från andra länder. När hela övriga världen stänger och här i Sverige görs ingenting, tror och hoppas att det blir ohållbart i längden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vad gör du för att skydda dig själv och andra? Har du gått i karantän? Är du noga med din hygien? Använder du munskydd?

Skulle alla göra det så skulle vi inte ha någon pandemi nu.

Om alla 8 miljarder människor var snälla och fina skulle världen vara snäll och fin.

Exakt så naiv låter du.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vad gör du för att skydda dig själv och andra? Har du gått i karantän? Är du noga med din hygien? Använder du munskydd?

Skulle alla göra det så skulle vi inte ha någon pandemi nu.

Tackar som frågar:

Jag har inte gått i karantän, men har aldrig exponerat vare sig mig själv eller andra särskilt mycket på senare år och har alltid haft en god hygien. Jag har som jag tidigare skrivit aldrig haft influensan någon gång. Munskydd kommer jag aldrig att använda och jag är inte orolig för egen del.

Återigen detta »vi«. Det stora problemet är inte Sverige. Det kommer att vara USA och risken att världsekonomin raseras totalt är mycket hög med massarbetslöshet och mängder med självmord som följd.
Citera
2020-03-26, 10:52
Medlem
aina08s avatar
Snälla, avgå din pajas!

Det råder ingen större risk för smittspridning av coronaviruset på skidorter som Åre jämfört med i andra delar av landet. Det säger statsepidemiolog Anders Tegnell till Dagens Nyheter.
– Skidanläggningarna har vidtagit en rad olika åtgärder, säger han till DN.
Åtgärderna tillsammans med nya regler för restauranger, barer och kaféer gör att en nedstängning av skidorterna inte är motiverad, menar Tegnell.
Region Jämtland Härjedalen räknar varje år med ett ökat tryck på vården vid påskhelgen, då turismen och skidskadorna ökar. Nu ser man även över hur man ska kunna jobba om patienter med covid-19 blir fler.

Så om antal smittade är som störst i Stockholm så är det ingen risk att dom tar med sig den ut i landet när de ska åkas skidor!? Nej de är bara dom som är friska som åker på semester för alla andra stannar hemma efter som dom gått ut med rekommendationer om att va hemma om man är sjuk...
Citera
2020-03-26, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Du är medveten om att Norge har cirka halva Sveriges befolkning? Samma gäller Danmark. Så dödsfall per medborgare gör ju att det ser rätt lika ut.....

Dessutom är dödsfallen i dagsläget rätt få så vad som är slump eller vad som kan härledas till någon form av åtgärd lär vara helt omöjligt att säga.

Sedan är det ju viktigt att ta hänsyn till när smittan började spridas i ett land också. Vi kommer få vänta ett bra tag innan vi kan säga något alls om det här.

Vet du om det finns siffror på totalt antal testade personer för främst dom nordiska länderna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in