2020-03-26, 12:07
Medlem
defenseurs avatar
Var och en som orkar lyssna på engelska, och alltjämt har förtroende för BBC, vill lyssna på detta.

https://www.bbc.co.uk/programmes/w3csythh

Citat:
How China turned the tide with coronavirus

There are now significantly more new cases of coronavirus outside China than inside. On the first day of this week there were only 44 new cases in the whole country. Just a few weeks ago that figure was in the thousands.

While the authorities have been criticised for their initial slow response to the outbreak, allowing it to spread quickly, since January they have taken unprecedented action to clamp down on the spread of the virus. Whole cities have been put into quarantine and travel restrictions have been imposed on millions of people. New hospitals have been built with lightning speed and huge amounts of money has been spent on testing kits and other technology to fight Covid-19.

China has been accused of infringing civil liberties in its fight against Coronavirus but it has also been praised for the extreme public health measures it has taken. So what did the Chinese actually do and can it be replicated elsewhere?
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
NK som i att nyliberalismen dör ut eller NK som i att folkavrättas och försvinner?
NK som i locket på i kombination med försköning.
Nyliberalismen kan snarare gå framåt med hjälp av det.
Citera
Medlem
petnomis avatar
Helle Klein
@HelleKlein
·
Mar 14
Tror kanske inte att medierna nu ska rapportera varje dödsfall - det gör vi aldrig vid vanlig influensa som också skördar sina offer varje år. Blir lätt ännu mer panikstämning.#Coronasverige
https://twitter.com/HelleKlein/status/1238743884777361408
Citera
2020-03-26, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Ja det kan jag förstå. Hade jag haft barn hade jag inte lämnat de på förskolan. Jag hade löst det på något annat sätt.

Men barnen tillhör ju ingen riskgrupp. Det gör min mamma dock.

Det här flockimmunitetsexperimentet är dömt att misslyckas. Alla länder har insett det, till och med Storbritannien som kan anses vara källan till denna ide och som Tegnell tidigt hänvisade till. Storbritannien har nu bytt inriktning efter att ha fått svart på vitt vad som riskeras i människoliv och lidande. Sverige står nu ensamma.
När Sverige blir Italien kommer opinionen bli så stor att allt kommer att stängas ner. Då kommer debatten kring varför vi gjorde det försent och inte agerade proaktivt. Då kommer huvuden rulla vill jag lova.
Kan inte annat än bara hålla med.
Ekonomin är mer värd än vad människoliv är i vårt land.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Triumpf-Of-The-Ill
Du har helt fel.
Sverige har på punkt efter punkt gjort fel, för lite och allt för sent samt alltid motvilligt.
Jämför med Norge som gör allt rätt. Norge började med mer smittade men införde restriktioner för att begränsa smitta. Nu har vi endast 14 döda och siktar på att kunna lätta restriktioner 13 april.

I Sverige gör man ingenting och det kommer leda till minst 10.000 döda.

Dumma svenne tillåter detta ske. Inte bara ska han pissrånas i munnen och dottern våldtas, det blir ingen pension heller.
NU SKA HELA SAMHÄLLET DECIMERAS!
Eftersom inte politiker lynchas så är detta tydligen ok. Svenne vill ha det så här och när svennes föräldrar drunknar inifrån ska han vara tacksam för det.

JÄMFÖR MED NORGE OM 6 MÅNADER. Skillnaden kommer vara total.

Ok. Kommer du erkänna att du betedde dig som en ynklig skållad råtta när det här är över och vi jämför med andra nordiska länder och det inte är någon större skillnad i utfall?
Citera
Medlem
Har inrapportering av nya fall helt stannat upp i Sverige nu? Aftonbladet annonserade att man förlitar sig på FHMs uppgifter från och med nu och inga övriga verkar få några uppgifter alls.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triumpf-Of-The-Ill
Det tillverkas munskydd överallt, 100 miljoner stycken i min stad, omställning av fabrik 2 månader sedan.

Men Sverige och dess myndigheter klarar inte av att försörja vården med utrustning 🤣

Pengarna har ju gått åt till att köpa upp sommarstugor och hyra hotell till ockerpriser så att negrer och araber har någonstans att bedriva sin knarkhandel. Det som blir över har vi skänkt bort till andra länder, Somalia måste ju oxå byggas upp.

Munskydd är ändå för avancerade för svenskar att förstå sig på, enligt Tegnell.
Citera
2020-03-26, 12:09
Medlem
Covids avatar
Har samma forskare räknat på hur många som kommer att dö om industrierna fortsätter stå stilla?

Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Varje år dör minst sju miljoner människor i världen på grund av hälsoproblem kopplade till luftföroreningar.

Satellitbilder visar nu hur föroreningar minskat till följd av coronakrisen – och forskare har räknat ut att detta kan rädda fler liv än coronaviruset tar,
Citera
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Stängda gränser och karantän vid inresa. Vad är problemet? Att du inte pallar åka till Thailand lika ofta då?
Ja, oj, kan man inte åka till Thailand på länge? Lugn det går bra att träffa thaiflickor på nätet.
Helvete, vad irriterad jag blir på dessa extremt bortskämda medelklass människor. De kan inte avstå från någonting som de är vana vid att ha. Inte sina resor, sina nöjen, sina fina kläder.

Snart har de ingenting kvar. Om de har mycket stor tur så kanske de kan få hyra en lägenhet bland somalier och syrier och tvätta i en tvättstuga full av råttor och annan ohyra. Jag väntar på er här och vi ska visa er vad det betyder att bo i ett "utsatt" område.
Nice, det ska bli.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Ja. Det har nog alla som någonsin ägnat invandringsdebatten mer än 30 sek varit varse sedan 2015. Om inte tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Du är en riktig forskare Epstein, jag håller med dig i det mesta.
Men har du nån plan framöver hur du ska göra med dina nära och kära?

Tack, jag gör mitt bästa!

Säger det igen, gå inte ut i onödan. Tvätta händerna ofta. Inga kramas/handskakningar med NÅGON. Laga din egen mat. Underhåll dig själv för det psykologiska. Och ännu en gång håll dig hemma med dina nära och kära!
Citera
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Har inrapportering av nya fall helt stannat upp i Sverige nu? Aftonbladet annonserade att man förlitar sig på FHMs uppgifter från och med nu och inga övriga verkar få några uppgifter alls.

Uppdateras kontinuerligt:

https://platz.se/coronavirus/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Klart man tar det säkra före det osäkra men nån måtta får det vara. Jag handlade till exempel åt min mormor härom dagen för att ingen annan kunde göra det. Jag skulle säga att hon befinner sig i den yttersta riskgruppen. Hon fick ingen kram och jag tvättade händerna tre gånger innan vi tog en kort fika. Hade jag känt mig MINSTA sjuk hade jag inte träffat henne.

Om jag hade varit du hade jag träffat din morsa under liknande former.
Vi handlar åt henne, men ställer maten i farstun, får väl se ..kanske kommer en dag när hon känner att det ändå dags kila vidare, men vill inte ta risken nu eftersom hon har mycket problem med hjärtat och så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in