2020-03-26, 11:06
Medlem
Man-At-Armss avatar
Minns ni vilka filmer ni först spelade in eller köpte?

Den första filmen jag spelade in var Släng morsan av tåget (1987)
Kommer ihåg att det var den filmen som var min första egna inspelade VHS, men minns desto mindre av handlingen.
Minns att det var en härlig känsla att kunna spela in filmer som gick på TV.

Första köp-VHS'en blev en Disney-film: Djungelboken (1967) Jag och syskonen såg filmen nästan sjukligt ofta.
Citera
2020-03-26, 11:15
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Minns ni vilka filmer ni först spelade in eller köpte?

.
Fäbojäntan, tror jag. Porr var det iallafall.
Varför skulle man ha något annat?
Citera
2020-03-26, 11:18
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey

Kanske för att man var så pytteliten
Min första porrfilm kom senare. Tror det var ett avsnitt av tusen och en natt från tv 1000
Citera
2020-03-26, 11:46
Bannlyst
Vi hade skitmycket VHS:er. Så det fanns gott om filmer att grotta ner sig i. Men en jag minns speciellt att jag kollade på mycket var filmen "Titta han snackar!".

https://www.imdb.com/video/vi1168949017?ref_=tt_pv_vi_aiv_2

Den filmen tyckte jag var riktigt bra. Och mindre tittande blev det ju inte pga av att Kirstie Alley är så jävla snygg.
Citera
2020-03-26, 11:51
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Vi hade skitmycket VHS:er. Så det fanns gott om filmer att grotta ner sig i. Men en jag minns speciellt att jag kollade på mycket var filmen "Titta han snackar!".

https://www.imdb.com/video/vi1168949017?ref_=tt_pv_vi_aiv_2

Den filmen tyckte jag var riktigt bra. Och mindre tittande blev det ju inte pga av att Kirstie Alley är så jävla snygg.

Den hade vi med på ett band som även rymde uppföljaren "Titta hon snackar också!" (1990). Sen kom det väl en till film med djur som snackade..Som jag nog inte har sett.
Citera
2020-03-26, 12:00
Bannlyst
Citat:
Den hade vi med på ett band som även rymde uppföljaren "Titta hon snackar också!" (1990). Sen kom det väl en till film med djur som snackade..Som jag nog inte har sett.

Jävlar alltså. Hade ni två filmer i en? High tech!

Titta hon snackar också såg jag bara en gång tyvärr. Den var inte lika spännande vad jag minns.

Ja just det! Sen hade vi spanska flugan också med Lasse Berghagen som jag lånade av min mormor.

https://www.youtube.com/watch?v=ti4xRNWJvKo

Finns och se hela gratis online vill jag minnas. En riktig svensk klassiker.
Citera
2020-03-26, 12:21
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Jävlar alltså. Hade ni två filmer i en? High tech!

Titta hon snackar också såg jag bara en gång tyvärr. Den var inte lika spännande vad jag minns.

Ja just det! Sen hade vi spanska flugan också med Lasse Berghagen som jag lånade av min mormor.

https://www.youtube.com/watch?v=ti4xRNWJvKo

Finns och se hela gratis online vill jag minnas. En riktig svensk klassiker.

Det var på en inspelad VHS Vi hade mest egeninspelade filmer i början hemma hos oss. Köpfilmer var lite av lyxvaror för mig.

Den svenska filmen som var en av de första svenska filmerna vi ägde och såg löjligt många gånger var Picassos äventyr (1978)
Filmen har ibland humor som liknar Mel Brooks filmer samt komedier som Leslie Nielsen var med i. Humor som även barn förstår.

Fanns även någon skräckblandad förtjusning i inslagen som kan kännas lite flummiga från ett barnperspektiv.
Citera
2020-03-26, 12:27
Bannlyst
Citat:
Det var på en inspelad VHS Vi hade mest egeninspelade filmer i början hemma hos oss. Köpfilmer var lite av lyxvaror för mig.

Den svenska filmen som var en av de första svenska filmerna vi ägde och såg löjligt många gånger var Picassos äventyr (1978)
Filmen har ibland humor som liknar Mel Brooks filmer samt komedier som Leslie Nielsen var med i. Humor som även barn förstår.

Fanns även någon skräckblandad förtjusning i inslagen som kan kännas lite flummiga från ett barnperspektiv.

Det var samma här alltså. Vi hade en hel bokhylla full från tak till golv med en massa VHS filmer. Så det var bara gå och plocka. Det var över 215 inspelade VHS filmer så det blev en jävla samling men den drog jag enkelt igenom att leta efter namn på filmerna jag inte hade sett än. Det mesta Amerikanskt såklart.

Den första jag nog köpte helt själv var Dude where's my car.
Men de bästa minnena kommer absolut ifrån Spanska Flugan och Titta han snackar fortfarande. Det är så man kan känna smaken utav godiset man åt på den tiden
Jävlar vilka minnen!
Citera
2020-03-26, 12:29
Medlem
HighwayDelights avatar
Välkommen till festen & Festival.
Citera
2020-03-26, 12:29
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey

Fäbojäntan är så JÄVLA äcklig
Citera
2020-03-26, 12:35
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Fäbojäntan är så JÄVLA äcklig
Va, det var ju den som fick mig att börja gilla falukorv.
Citera
2020-03-26, 12:38
Medlem
KungAllans avatar
Aliens på VHS, inköpt i London om jag inte minns helt fel
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto