2020-03-26, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Tex. Stjärnanis som du kan köpa i mataffären innehåller ämnet som är
huvudbeståndsdelen i medicinen Tamiflu.

Träbark är Asprin, Från Salix släktet, dvs, Vide är vanligaste trädet i SWE.

Kapsaicin i Chili används som reumatiker medicin, mm.

Så, JA, högst seriös fråga. Om det finns ett giftfritt ämne som kan direkt påverka fett
så vore det högintressant.

Förstår inte riktigt hur du tänker. Du skrev fettförbrännande men det som är relevant för virusets fetthölje är om det är fettlösande. Därför används ju tvål och alkohol för att ta död på det utanför kroppen.
Citera
2020-03-26, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Tex. Stjärnanis som du kan köpa i mataffären innehåller ämnet som är
huvudbeståndsdelen i medicinen Tamiflu.

Nej det har aldrig varit någon huvudbeståndsdel, men stjärnanis innehåller 3-7% shikimicsyra som användes vid framställningen av tamiflu (oseltamivir).
Citera
2020-03-26, 11:09
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Samtidigt som han säger De flest som får detta virus, blir väldigt lite sjuka, nästan så de inte känner att de har sjukdomen.

Varje dag har han hävdat att det är en så försvinnande del som blir allvarligt sjuka, många känner inte ens att de har sjukdomen alls. För i nästa andetag säga att känner du dig minsta minsta dålig ska du stanna hemma. När han igår fick frågan om de som inte blir sjuka och har symptom, så säger han att han jobbar med den större delen (de som känner symptom) medan det tysken (journalisten på presskonferensen igår) menade var den mindre biten, den var ointressant för FHM nu, som inte har symptom. Ändå är det helt lugnt att åka till fjällen om man inte har symptom.

Så dubbla budskap! Helt otroligt att han får hålla på. Hela FHM måste ju ha sövt ner regeringen och alla andra.
Den enda som ställer frågor på riktigt är ju tysken. Men idag är han säkert portad då Tegnell märkbart blir obekväm när han får de frågor han inte vill svara på.
Dubbla budskap har de varit hela tiden.
Nu håller han av princip fast vid vad han säger fast han måste veta att han har fel.
Man börjar ju undra om han arbetar för någon annan och vill ta död på så många som möjligt.
Och regeringen verkar inte göra ett skit. Löven höll sitt tal i tv och sen försvann han.
Dom nöjer sig säkert med att SVT tagit fram siffror att S går uppåt, vilket också är sjukt att diskutera nu i dessa tider.
Svagare styre har vi nog aldrig sett i Sverige. Varken före eller efter Corona.
Citera
2020-03-26, 11:10
Medlem
Paladins avatar
Intressant nog har vi inte fått en enda ny siffra angående smitta inrapporterad idag ännu. Övriga dagar har det börja sippra in bra mycket tidigare än nu.
Kanske har det något att göra med gårdagens fadäs Folkhälsomyndigheten kontra Region Stockholm?
Troligt att man gjort om något i inrapporteringen?

Spekulerar givetvis bara. Men skillnad mot övriga dagar är det.

Jag håller koll på dessa sidor:

https://platz.se/coronavirus/ (Denna har alltid siffror börjat uppdateras vid denna tiden och tidigare ändå)
https://c19.se/
https://www.worldometers.info/corona...ountry/sweden/
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Det första som FHM borde göra nu är att stoppa Stockholms egna lilla uppdaterings-tid. Stockholm är den enda staden i landet nu som gör sitt egna lilla "släpp". Istället borde de rapportera till FHM och låta Tegnell svara på hur det står till. När dem kommer kl 18 på kvällen och ger oss dåliga nyheter så finns där inte en enda myndighetsperson att fråga.

Det tycker du, intressant. Är det för att Tegnell o Co skall kunna mörka och vilseleda befolkningen bättre du tycker det?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
"Vi kommer att klara oss, ingen vinner på att vi bara kör med domedagsprofetior. 80-90 procent av de som får corona kommer knappt att uppfatta att de har någon sjukdom, men det gör också sjukdomen förrädisk"
Vilket BS. "Knappt märka"= inte behöva inläggning på sjukhus då?

Och det är första vändan. Man bör
nog räkna med att återsmittas efter 3 månader.
Citera
2020-03-26, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
bekräftat sen länge att det smittar genom ögonen, att bli smittad alltså
Det gäller att inte gnugga i ögonen vid morgontrötthet.
Citera
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Akutvård är väl gratis?
Nej, så här är det: Vid akutfall kan ett sjukhus aldrig vägra vård om det handlar om liv och lem. Men sedan kommer ju den saftiga räkningen i brevlådan...
Citera
Medlem
tjallepetters avatar
Är så förbannat oroad över morsan som jobbar på förskola.
Kan inte förstå att Sverige är redo att offra oss för att ta vara på ekonomin (som ändå kommer vara sargad).
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Minst 50% av de som smittar är asymtomiska, dvs de märker inte att av att de är sjuka. Inget jag hittar på. Utan detta har man märkt från områden som smittats före oss när de tagit prover på de som verkar friska. Och dessutom - hur ska du veta att alla andra på stället inte smittar?

Det är därför italienska läkare som är mitt uppe i kaoset säger rakt in i kameran till befolkningen i andra länder ”Håll er hemma! Annars hamnar nu i samma situation som vi”.

Fast om ALLA är potentiella smittbärare hela tiden väcks en rad frågor.

Hur länge ska vi isolera oss?
Ska jag och min flickvän isolera oss från varandra?
Ska jag leva på enbart mina vita bönburkar fram till sommaren eller kan jag våga mig till affären för att köpa korv?
Kan jag gå till tandläkaren för att få en värkande tand lagad?

Jag tror att vi är alldeles för sociala för att klara av total isolation och priset vi får betala det ser vi nu i världen.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
<klipp>
Svagare styre har vi nog aldrig sett i Sverige. Varken före eller efter Corona.

Nej de verkar helt paralyserade hela riksdagen. Den enda jag hört varit kritisk (vågat sticka upp) är Ebba Busch Thor.
Citera
2020-03-26, 11:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
FHMs främsta uppgift enligt regleringsbrevet är att främja jämställdhet:

"1 Mål och återrapporteringskrav

Folkhälsomyndigheten ska bidra till att uppnå det folkhälsopolitiska målet att skapa samhälleliga förutsättningar för en god och jämlik hälsa i hela befolkningen och sluta de påverkbara hälsoklyftorna inom en generation.

Jämställdhetsintegrering

Folkhälsomyndigheten ska redovisa resultat av de åtgärder avseende jämställdhetsintegrering som vidtagits för att myndighetens verksamhet ska bidra till att uppnå målen för jämställdhetspolitiken."

FHMs uppgift enligt den feministiska regeringen är tydligen inte att stoppa smittspridning utan att främja jämställdhet.

Så är det, 74% av de anställda är kvinnor, jämställt och bra enligt feministisk ideologi! Varför tror du det går åt skogen med den här feministiska pandemibekämpningen?

https://www.folkhalsomyndigheten.se/publicerat-material/publikationsarkiv/aa/arsredovisning-2018/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in