Ser att mordvapnet flitigt diskuterats och kastar in min teori som tog fart efter bilderna på trädstammen offentliggjordes.
(tillägger möjligheten om att ett par arbetsskor med stålhätta kan skapat några av skadorna)
Slagytan på en ev hammare har diskuterats, dels p.g.a de märken som anträffats på trädstam vid BP, men även det obduktionsprotokoll där det framgår att det skulle varit skador som INTE motsvarar en hammare. Skador på kraniet har "vassare" träffyta, OM INTE det handlar om en s.k
"bänkhammare" alt
"penhammare" där förstnämnda har en fyrkantig slagyta respektive en rund. Båda är dock försedda med en baksida som har en "vassare kant". se bild på nedanstående länk)...
https://www.jula.se/catalog/verktyg-...ammare-100042/
(Det skall tilläggas att en s.k "hammer" är ett vanligt verktyg bland klättrare).
I det s.k eftersöket då man "krattade slänten", fann man 1 st vinkelslip samt 1 st "vanlig hammare" bredvid varandra. Fyndet gjordes i andra änden av planket! (150 m från BP/FP, där även chaufför vittnat om "nattvandrare", aktuell mordnatt)
För egen del tror jag inte dessa har med mordet att skaffa. Det kan t.o.m vara "planterat". Vad som gör mig konfunderad är de beslag man gjorde vid "husis" (eller rättare sagt, INTE gjorde). (Akt bil 157 sid 267) Det finns inga noteringar om någon hammare men en hel del klätterutrustning som skickats till NFC för analys. (tot 240 beslag)