2020-03-26, 09:04
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Japp och de vägrar redovisa antalet döda. De håller fast vid folkhälsomyndighetens siffror som är felaktiga.

Var hittar man korrekta siffror?
Citera
2020-03-26, 09:05
Bannlyst
Det var nog detta som hände Maya indianerna, ett virus!
Citera
2020-03-26, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Vilket värde har de?

Det värde som gör att de stannar och jobbar i Sverige, frågor på det?
Citera
2020-03-26, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Välja mellan leva och dör gör vi i många områden.
Typ migrationspolitiken.
Men är du konsekvent utgår jag från att du gillar Reinfeldts öppna era hjärtan.
Annars är du inte konsekvent i din linje att försvara liv in i minsta detalj.

Vad dillar du om??
Det jag skriver om är dessa slappa restriktioner, flockimmuniten kanske kommer att fungera, ett tag i alla fall, men det vet man ingenting om ännu, England körde först med samma taktik tills deras forskare förstog att hela sjukvårdssystemet kommer att krascha pga att detta virus sprider sig oerhört fort och lätt.
Alldeles för många kommer att bli sjuka samtidigt pga sveriges slappa restriktioner.
Citera
2020-03-26, 09:07
Medlem
Till alla Påskfirare i storstadsregionerna,

Att nu smittan äntligen slagit till med full kraft i framför allt Stockholmsregionen betyder inte att hela landet är lika lyckligt lottade. Så åk ut och fira påsken i våra regioner där smittan fortfarande inte fått fäste. Men tänk på att tvätta händerna noga med tvål och vatten, inget onödigt barhäng och hoppa den där sista drinken om du känner dig hängig.

Glad Påsk från Anders 'Dr Mengele' Tegnell
Citera
2020-03-26, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Det värde som gör att de stannar och jobbar i Sverige, frågor på det?

Norska kronan är värd mindre en den svenska nu och det är fortfarande skitdyrt i Norge så alla kommer nog hem snart
Citera
Medlem
Huzzah88s avatar
efter att ha tittat på lite bilder och filmklipp från pendel"kaoset" i Sthlm så kunde jag konstatera att ingen bär munskydd.. där står och sitter ni 10 cm ifrån varandra.. finns flertalet nätsajter som säljer ok andningsskydd för knappt 5-8oo :- så vad tänker man.. dumma SL som gjorde så jag smittades
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Kl. 14 idag så kommer FHM uppdatera sina siffror där de 18 döda från Stockholm kommer vara med.
Om brevbäraren inte är sjuk? Eller?
Citera
2020-03-26, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NateGrey
"Jag har inga kommentarer"...
Väldigt betryggande att han/de som ska leda Sveriges försvar mot smittan säger det. Kan bli mörkrädd för mindre..

Sveriges forskare är emot, övriga världen ifrågasätter, folket ifrågasätter....
https://www.dn.se/nyheter/sverige/forskare-i-upprop-till-regeringen/

Undertecknarna av det öppna brevet ( i DN idag) menar att strategin är fel. Regeringen måste kraftigt begränsa kontakten mellan människor i samhället och testa betydligt fler för smitta än i dag, enligt uppropet.

FHM har inte haft och har inte koll på läget. Nu MÅSTE regeringen agera och bromsa farten på smittspridningen. Sätt S Gbg och Mö i karantän! Finnarna har visat vägen.
Citera
2020-03-26, 09:11
Medlem
Finland inför nu reseförbud till och från huvudstadsregionen, detta för att hindra vidare smittspridning.
I regionen har nu tre personer dött, att jämföra med de 18 som dog i Stockholm bara igår. Men i Sverige är det fortfarande inga problem med att åka till fjällen i Påsk. Och kommunaltrafiken är proppfull av människor, enligt rapportering här på FB.

Det dör ca 70 personer om dagen i Stockholm av vanliga sjukdomar, men "bara" 18 av corona en dag som igår.
Det dör ungefär lika många i regionen Nyland i Finland, där Helsingfors ligger. Däremot dör det inte ens en person per dag i corona.

Ändå tar man alltså till så hårda restriktioner, och dom sträcker sig över Påsk.

Vem gör rätt? Vem vet mest? Tegnell eller Sanna Marin?
Citera
2020-03-26, 09:12
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triumpf-Of-The-Ill
Ja, men den tydligaste effekten är att Norge har gått från att vara värre drabbat än Sverige för 2-3 veckor sedan. Därefter införa restriktioner som är tydliga kring restaurang/krog/kinsertmiljö. Skola endast öppen för barn till helsepersonell och andra med samhällskritiska uppgifter.
Många jag känner sitter i självvald karantän,.

I Norge gör vi detta tillsammans, det är en "felles dugnad". I Sverige ser jag människor intervjuas och de snackar bara om "Jag jag jag jag kommer inte att bli sjuk".

Det finns ingen etnisk tillit kvar i Sverige. Bara hyperindividualister som drar runt smittan så mycket som möjligt.

Samtidigt har Norge bara 14 döda.

Regimen i Sverige kunde ringa hit och be om hjälp..
Ja, att det är en annan stämning i Norge jämfört med Sverie är helt klart. Jag har kontakter där som jag pratar med till och från. Men så har ju Norge också satsat på att stärka sin nationella identitet, medan Sverige gjort tvärtom, snackat skit om Sverige, svenskarna och nationen i ett par årtionden. Nu försöker ledarna skademininera genom att omge sig av ett hav av svenska fanor och Sverige-pins, men det blir bara patetiskt.

För övrigt varnar nu Investors ordförande Jacob Wallenberg för kommande våld och social oro i Sverige. Tyvärr en låst artikel i DI, men man kan ju iaf läsa rubriken:
https://www.di.se/live/wallenberg-varnar-for-vald-och-social-oro-i-sparen-av-harda-coronaatgarder/
Citera
2020-03-26, 09:12
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Det kommer inte att göras. Stockholm ses som en för stark ekonomisk muskel i Sverige. Alla i Stockholm är intalade att det bara drabbar dem äldre och en smått narcissistisk syn råder bland medelklass och överklass/etablissemang. Dvs att de är skonade och att fokus ska ligga hos riskgrupperna(skydda dem och isolera dem). Själva är de starka och friska och kommer inte drabbas och därför ska livet pågå som vanligt genom att stötta den lokala krogen/krögaren och leva som vanligt för att hålla igång ekonomin.

Ja, banker, riskapitalister och huvudkontoren skyfflar runt pengar från Stockholm.
Men nu är det saker som matproduktion, respiratorer, pappersbruk mm. som är mer jordnära som behövs.
Stäng alltså ner Stockholm, attestanterna kan sitta hemma och signera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in