Citat:
Ursprungligen postat av
shejkbinusam
Förmodligen skyttarna eller de som hjälpt till och möjlig gjort brottet. Alt underlättat för brottet. Köra skyttarna, Placering utav avledningsmanöver bomben, ta vapnen efter mordet och flytta på den ena cykeln. Som sydsvenskan skrev är det 5 personer som misstänkts vara inblandade för mordet med olika "uppgifter" som jag nämner ovan. Vet själv inte vem de är som är anhållen men jag hoppas på båda skyttarna men blir lika nöjd om de är de andra som hjälpt till för dom är lika delaktiga som de som tryckt av. Står även i tidningarna att de 3 ska ha kopplingar till seved/sofielund och som vi vet sen tidigare har André Löwenmark och Sadiq Mohamed anknytningar till seved eftersom dom ingår i samma konstellation som Jama Said. Enligt FUPen om de 6 skjutvapnen/13åring springpojke härvan är Sadiq och Jama första kusiner. Så mycket möjligt att kontakter till Jama Said har varit inblandade i mordet. Kollar man på André Löwenmark finns de fler bilder på Jama Said och Sadiq Mohamed Nur än vad de finns bilder på honom själv. Verkar vara ett tight gäng. Har gett all info jag har till polisen redan för nån månad sedan. Såg att det var någon som skrev att jag kanske hjälpt till och klara upp fallet och jag hoppas innerligt jag bidragit med nyttig information för allt jag skriver här är mest skvaller som jag hört från min källa från "gatan" och enligt min källa och ett flertal andra så ska denna informationen vara helt 100% korrekt. Vilket flera andra i tråden också har bekräftat att de skall vara André Löwenmark Sadiq Mohamed Nur och Jama Said som ligger bakom detta mord i grund o botten. Ska begära ut information på de anhållna på fredag så återkommer jag med namn då.
Härligt, äntligen en som vet vad som sker och styr. På cyklarna var det Andre Löwenmark och Sadiq Nur Mohammed. Andrelöwenmark är äcklet som sköt. Jama är deras boss kan man kalla det. Sadiqs mamma är Jamas moster. Det handlade om ”knarkterritorium” Sevedsgrabbarna hade knarkrondellen och ”araberna” sägs ha torget som sitt, samt sägs det att Jafar och de andra offret var springpojkar åt Al*x G*ara men det är inget som jag är hundra på. Men Jafar och de började synas vid knarkrondellen och visa folk deras bitar osv. Så alltså ”inkräkta” de på deras mark och så som Malmö är idag så måste man då visa att man kan skojas med. Samt att Sevedsgrabbarna ville ha hela kakan alltså torget att sälja på också. Dom fick en order och som små luffare dom är och vill visa hur tuffa de är och gör vad som för gänget så väljer då Andre Löwenmark kallad (Ice) någonting och Sadiq Nur Mohammad, att göra hämnd. Och dom blev inte skjutna i pizzerian utan exakt utanför. Jafar sprang in och försökte ta skydd men blev sedan träffad i huvet. Nu för engångsskull hoppas vi på att polisen gör sitt jobb och sätter dit de för Andre Löwenmark har kommit undan med så mycket det aset. Allt för status dessa dar.