2020-03-26, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Väldigt roligt att läsa inlägg som dina. Jobbar du inom asylindustri eller annan statlig verksamhet månne och börjar förstå att sötebrödsdagarna börjar tryta? Får du betalt? Eller är du helt indoktrinerad av socialdemokratisk propaganda? (VAAAA? I SVERIGE FINNS INTE PROPAGANDAAAAA!!!) Varför går du den politiska elitens ärenden? Tror du att de kämpar för vanliga människors skull? Där det är viktigare att det är feministiskt än att människor lever? Din hjälte Anders är en virusets Quisling och kommer inte kunna röra sig utomhus utan att få en loska i nyllet.

Fetade: Sverige har inte haft några borgerliga regeringar under 1900 eller 2000-talet. Och nej, moderaterna kan kalla sig borgare men är i internationell politisk standard socialdemokrater.

Kursiva: Om det hade varit SD eller Afs vid makten antar jag att du inte hade haft speciellt höga tankar om deras polare som de tillsätter på höga politiska poster. Nu när det är sossarna, då är det fin-fint.

Tack, du idiot, för att du en dag kommer offra ditt liv för en ideologi.

Spot on, jag instämmer i allt.
Citera
2020-03-26, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Diabetes är en självskriven sjukdom. Hade folk gett fan i och frossat socker så förbannat mycket så hade det inte ens existerat.
Du är så dum så att det är synd om dig. Läs på om typ 1 och typ2 diabetes.
Citera
2020-03-26, 03:55
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Har worldometers nylig laget den kolonnen der man kan se Total deaths /1M pop for hvert land?
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Ja. Några dagar sedan.
Citera
2020-03-26, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Jaha. Men andra gör nog det.
''Då klarar du nog en förskylning bro?
Citera
2020-03-26, 03:57
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Diabetes är en självskriven sjukdom. Hade folk gett fan i och frossat socker så förbannat mycket så hade det inte ens existerat.

- Dropped on the floor.
- Avskyr nån stackare som har diabetes.

Pick one.
Citera
2020-03-26, 03:57
Medlem
gabrielle2s avatar
Jag velar hela tiden fram och tillbaka om vad jag tycker angående Sveriges agerande i den här pandemin.
Just nu kan jag tycka att det Sverige gör är bra men man skulle kunna göra det ännu bättre på vissa områden. Att testa personal inom vård och omsorg, särskilda omsorgen, hemtjänst tex. Områden där gamla och riskgrupper befinner sig.
Men tyckte jag läste idag i expressen att man skulle börja med det. Mycket bra.
Man satsar alla resurser på just riskgrupperna eftersom det är där de flesta dör, det har jag sett tydligt nu.
Att hålla på att ta prover på oss som eventuellt har covid-19 med lite symtom eller något värre symtom är egentligen endast resurskrävande. Finns ingen medicin ändå. Dessutom är förmodligen många smittade.
Bevisligen överlever de flesta i de här grupperna, än så länge iallafall. Om alla gick till sjukhuset skulle sjukvården rasa totalt.
Runt hela världen är det detsamma. Äldre och riskrupper dör.
Vi har skolor öppna. Barnen går som vanligt.
Allt fungerar något så när bra.
Hela landet kan inte stanna upp en, två månader.
Samtidigt känner jag osäkerhet och som att man chansar med människors liv.
Känner rädsla och olust .Tänk om det blommar ut helt bara smäller till och alla drabbas. Sjukdomen blir farlig för alla. Men som det ser ut och har sett ut är det riskgrupperna sjukdomen är livsfarlig. Om inte hela omvärlden ljuger förstås.
Jävla dilemma det här.
Senast redigerad av gabrielle2 2020-03-26 kl. 04:02.
Citera
2020-03-26, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
- Dropped on the floor.
- Avskyr nån stackare som har diabetes.

Pick one.
mm han skrev den till mig dessutom, bätta lite mer om typ 2 diabetes, och hur dem bör dö
och varför du ska leva
Varför ska min mamma dö och du levahar du nåt om min mamma jag intye vet???
Senast redigerad av bul-11-33 2020-03-26 kl. 04:05.
Citera
2020-03-26, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja. Några dagar sedan.
Takk!
Citera
2020-03-26, 04:03
Medlem
Så det finns fortfarande människor som på riktigt tror att det här löser Sverige galant med dessa slappa restriktioner??
Helt otroligt!!
Jag förstår att förnekarna är rädda och oroliga, strutsmentalitet, vill inte höra, det här är en vanlig influensa, drabbar bara gamla osv...
Ni läser vad som händer i omvärlden men det är för hemskt för er, ni tar inte till er det, det händer inte oss/mig....
I Sverige testas nästan ingen, inte ens sjukvårdspersonal, överfulla SL-bussar, grundskolorna är öppna och alla vet att dessa är smittohärdar av rang för allehanda influensor/förkylningar, det snörvlas och hostas i affärer, sjukvården gick på knäna redan innan corona....

Ja, ni förstår vad som kommer att hända när det inom några veckor exploderar sjukdomsfall och sjukhusen inte klarar av dem...
Fryscontainerna utanför sjukhusen står redo!!
Citera
2020-03-26, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Intressant könsfördelning. Männen dominerar i alla ålderskategorier. Hoppas vi snart får reda på anledningen till denna könsobalans.

Det är ju inte rättvist och jämlikt ur ett genusperspektiv, vi måste smitta fler kvinnor och koppla bort respiratorn för kvinnor så detta blir rättvist. Eller vad säger ni feminazis?
Alla ska med in i döden!
Citera
2020-03-26, 04:07
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
''Då klarar du nog en förskylning bro?

Jobbigt med icke-kontrollerad information och vad andra kan tänkas tänka från det?

Men det är inte mitt problem. Din tid är förbi.
Citera
2020-03-26, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ja men det är ju precis sånt man får möjlighet att fixa nu med den här takten. Före det spårar ur fullständigt.
Hur då? Det e inte så enkelt att lösa dessa problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in