2020-03-26, 02:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Det här är inte första viruset som uppstått i Kina och inte heller det sista om de fortsätter med sina fullständigt vidriga djurmarknader. Det finns all anledning till att kritisera dom kraftigt. Särskilt när de har mage att vara självgoda för att de bromsat spridningen i sitt land. Hade de dessutom inte tystat ner sin egen sjukvård hade man dödat detta i sin linda och vi hade aldrig hamnat här.

Det håller jag med om. Men nu ska vi nog försöka överleva som ras och inte kasta skit på varandra. Hur bevandrad är du i att bedriva affärer med kineser? Kasta för fan inte sten i glashus just nu, tack!?
Citera
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Hur kommer det sig att Schweiz drabbats så hårt? Har vi några förslag? Det bor väl en massa åldringar där förvisso, men sjukvården torde väl höra till världens främsta då dom är ett av världens rikaste länder. Och dom hade väl ett litet försprång, jämfört med Italien, tidsmässigt, hade dom inte?

Befolkning: färre än Sverige. 11 000 fall. 1000 nya per dag. 153 döda hittills.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Läkare har olika specialiteter och kan inte allt. Långt därifrån!
Tegnell kan smittspridning.

Och Tegnell kan inte smittspridning heller.
Citera
2020-03-26, 02:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Det stämmer inte det du påstår. Varför sprider du lögner? Folk i Kina äter inte fladdermöss och andra vidriga djur för att "överleva". Det är för fan en delikatess ditt svamlande fån.

Jag håller faktiskt med lite här, det är någonting för de nyrika. Idiotjävlar! Fast just nu är Kina i en griskris.
https://www.youtube.com/watch?v=bgOTJAzRA2g
Citera
2020-03-26, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
De vill bara vara hemma o spela fortnite eller cs och få gratis semester.

Det är väl det dom inte vill, vara hemma. Det är ju bl a det som är problemet.
Citera
2020-03-26, 02:39
Medlem
Citat:
21:46: Det siste døgnet har franske helsemyndigheter registrert 231 nye dødsfall knyttet til koronaviruset, og det offisielle dødstallet er nå oppe i 1.331.

Den daglige oversikten fra myndighetene omfatter bare dem som har dødd på sykehus. Myndighetene varsler at dødstallet vil stige betraktelig når de snart får oversikt over dødsfall på alders- og sykehjem.https://www.dn.no/staticprojects/2020/01/coronaviruset/#49081
Blir de dødsfallene på alders-og sykehjem da rapportert inn til Worldometers dagen etter?
Pr nå står det 231 nye dødsfall i Frankrike. https://www.worldometers.info/coronavirus/
Citera
2020-03-26, 02:39
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Följ min posthistorik så ser du. Klarar du inte det så är det inte mitt fel!

jag kommer inte gräva i någon galnings historik för att inte hitta jack shit.

hur många virus har kina pumpat dom senaste 20 åren?och usa?
Citera
2020-03-26, 02:40
Medlem
Släpp det. Konspirationsteorier som usa+kina hör ju knappast hemma här. Tråden är stor nog som den är.
Citera
2020-03-26, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Vad är det för område du menar att vi ska sätta i karantän redan idag? Stockholm? Det är ett rätt stort område, ska de gräva av E4, E18 och E20?

Personligen tror jag svenska myndigheter har gjort en grundlig och ordentlig analys och förberadande planering. Den biten det brister i är kommunikation och media, hur man uttrycker saker och ting, för de uttrycker sig ofta som efterblivna idioter när de säger saker som "något vi får titta på". Självklart är tittandet redan klart.
Analys my ass då de inte har gjort någonting.
Det ända som hade hjälpt och det skulle ha gjorts för 2 3 veckor sedan hade varit lockdown i 3 veckor för alla. Bara de med tillstånd skulle kunna röra sig fritt alltså polisen sjukvårdare militären och dryga böter för de som inte lyssnar. Ensamstående som tex är poliser sjukvårdare osv hade kunnat vara hemma. Detta kommer eskalera och sjukvården kommer att gå under inom snar framtid. England gjorde väl samma analys och oj som de har vänt på det hela nu, lite sent bara. Sen så kommer de säkert mörka antalet Corona döda för att de har gjort fel, men det kommer att komma fram om de gör det för läkarna kommer att säga sanningen. Jävla skitregering.
Citera
2020-03-26, 02:42
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oinbjuden
Och Tegnell kan inte smittspridning heller.

Men du kan det så klart? Varför är inte du statsepidemolog för då?
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
jag kommer inte gräva i någon galnings historik för att inte hitta jack shit.

hur många virus har kina pumpat dom senaste 20 åren?och usa?

Redan där diskvalificerade du dig från ditt bullshittande. Bra jobbat!
Citera
Medlem
-GGs avatar
Hur tror ni etniciteten är fördelad mellan dem som dött i Sverige? Jag tror att i Stockholm är nästan alla invandrare från Mena, Afghanistan och/eller Afrika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in