2020-03-26, 01:49
Medlem
Kedoslavs avatar
Hur kan de enbart va 16 friskförklarade i Sverige ? Dom flesta som smittades i slutet på februari och början på mars bör väl vara friskförklarade nu ?
Citera
2020-03-26, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Ja vi har alla hjärt- och kärlsjukdomar som vi vet om. Lungproblem också. Vi är rätt körda. Fixa en ny generation Flashback dude.

Du är säker min vän, du kommer inte dö.......eller förvandlas till zombie. Ta tiden och hör av dig till tjejen du gillar. livet är kort.
Senast redigerad av bul-11-33 2020-03-26 kl. 01:54.
Citera
2020-03-26, 01:52
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Vad skulle han gjort menar du?
Tvingat Italienresenärerna i karantän?

- Ja.

Det hade kanske kunnat göras utan alltför mycket tvång. Förklara för resenärerna varför dom behöver isoleras. Resenärerna själva är kanske villiga att acceptera sig för att förhindra smittspridning. Anders Tegnell gjorde tvärtom. Anders Tegnell kritiserade Umeå kommun för att dom bad elever att stanna hemma från skolan i 2 dagar efter att dom hade kommit hem från länder med pågående smittspridning.

Citat:
Ok, sen då? Världen runt omkring smittas fortfarande.

- Helst så skulle hela Världen begränsa förbindelserna med Kina. Det skulle kombineras med att Kina får all tänkbar hjälp att att kväsa smittspridningen fortast möjligt, så att gränserna kan öppnas igen.

Åtminstone så borde Europa ha stoppat flygtrafiken från Kina. I så fall hade gränserna kunnat förbli öppna inom Europa.

Citat:
Så för att garantera att vi inte får corona till Sverige så måste vi stänga gränsen mot alla. Vilket pajar ekonomin.

- Är det bättre att omvärlden stänger gränserna mot Europa, jämfört med att Europa stänger gränserna mot omvärlden? Europa håller på att bli den stora smittspridaren. Omvärlden kanske inte känner samma entusiasm som Europa att ta emot smittan.

Citat:
Det här är bara en spekulation men jag tror att företagen i slutändan kommer tacka Tegnell för ett bra jobb.

- I så fall beror det på att journalistkåren förtränger Anders Tegnells skuld till dom ekonomiska bekymren.

Citat:
Bara en spekulation som sagt, jag följer inte Tegnell och sällskap så noga.
Citera
2020-03-26, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Vilken tänkande människa som helst fattar att rökare kommer klara detta mycket sämre. Det lär inte bara vara pga kol. Sydeuropeer röker mest i Europa så det är ingen slump att Italien och Spanien drabbas så hårt. Dessutom delade någon precis en länk här med en studie som visar att rökare klarar Covid19 sämre.

Rökning är en jävla pest som förstör tillvaron för så många människor som inte röker. Vill inte vara den som är den, men om Covid19 utrotar alla rökare...
Jag hoppas snarare på att diabetiker stryker med än rökare. Gärna alla diabetiker så vi slipper belasta sjukvården så förbannat mycket.
Citera
2020-03-26, 01:53
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drvind
Hur vet du det? Jag har sökt efter siffror på tester utförda i Sverige men har inte hittat. Länka gärna om vet vart detta publiceras. Många andra länder publicerar sina testutfall som smittade och ej smittade, men Sverige tycks inte vilja göra detta. Det skulle göra mig mycket bättre till mods om vi publicerade våra resultat vi också.

Var inte antalet tillgängliga test runt 5000 vid utbrottet?

Läst siffran utförda test var för ett tag sedan 15000.

Nu mobiliserar man för att sondera läget med 1000 test på slumpmässiga utvalda för att skapa sig en bild av smittspridningen.

En sak är uppenbar o det är att det varit brist på testkitt.
Citera
2020-03-26, 01:53
Medlem
obbelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Hur kan de enbart va 16 friskförklarade i Sverige ? Dom flesta som smittades i slutet på februari och början på mars bör väl vara friskförklarade nu ?

Det är väl bara de som varit officiellt inskrivna i sjukvården som räknas där? Alltså de som varit kritiska.
Citera
2020-03-26, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Vi vet att du har våta drömmar om AT, men att jämföra nya fall är helt irrelevant eftersom det testas olika mycket i länderna.

Hur många döda om dagen krävs för att du ska fatta att AT balanserat över på andra sidan genigränsen?

Nya fall är irrelevant till stor del, men Sverige testar 6:e mest per capita i världen och utifrån det perspektivet så ser våra siffror bra ut relativt.
Citera
2020-03-26, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Den har stått stilla på 16 i typ en vecka, och dessutom är 13 av fallen från Värmland. Du kan helt bortse från den, med andra ord.
Citera
2020-03-26, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Jag hoppas snarare på att diabetiker stryker med än rökare. Gärna alla diabetiker så vi slipper belasta sjukvården så förbannat mycket.

Allvarligt....du tycker diabetiker ska dö före rökare? Rökare borde väl redan nu ställas upp och skjutas?
Citera
2020-03-26, 01:57
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Vilken tänkande människa som helst fattar att rökare kommer klara detta mycket sämre. Det lär inte bara vara pga kol. Sydeuropeer röker mest i Europa så det är ingen slump att Italien och Spanien drabbas så hårt. Dessutom delade någon precis en länk här med en studie som visar att rökare klarar Covid19 sämre.

Rökning är en jävla pest som förstör tillvaron för så många människor som inte röker. Vill inte vara den som är den, men om Covid19 utrotar alla rökare...

”Röker greker?”

Här borde den teorin kunna sättas på prov.

750 smittade 20 döda.
Citera
2020-03-26, 01:58
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Vi kan sätta städer i karantän. Men det är inte relevant just nu. Italien gjorde det men FHM tycker dom gjorde det för sent.

Jaha? Ska vi också göra det misstaget då eller?

Här
Tegnell: Hela områden kan sättas i karantän – men inte aktuellt nu https://www.aftonbladet.se/a/g7eE75

Jaa-a..

Med tanke på den explosiva smittspridningen som förefaller att ske i Stockholm (man vet inte tack vare de få tester som gjorts).., så kommer kommer Tegnell inte förorda karantän innan Stockholm bokstavligen är övertänt !

Detta är ju om han "säger vad han menar".

Nu tror jag nog att han kände till Stockholms dystra dödsfall idag, men slapp att konfronteras med de i.o.m att FHM höll sin pressbrief först.

Jag vet inte vad Tegnell sysslar med :

-undermåligt med utrusning på sjukhusen..
-undermåligt med testande..
-dödsfallen och smittade ökar..
-krassa råd i att stänga "allt ifrån A till Ö" i samhället..

Och detta är hans jobb ?

Det måste vara något fundamentalt jag missar i detta.., för jag ser inte att han sköter sitt jobb !
Citera
2020-03-26, 01:59
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Men pipa måste väl vara okej att röka ändå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in