2020-03-26, 00:47
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Ja, det är bra att få antibiotika om man är drabbad av något som svarar på någon sorts antibiotika. Om DU gärna vill ha antibiotika när du har snuva kan jag rekommendera att du åker till Libanon och besöker en "doktor". Därstädes skrivs det ut bredspektral antibiotika för precis allt, ty "patienten" (eller kunden) kräver alltsomoftast att få "det starkaste ni har" oavsett vad hen lider av. Detta är en anledning till att många virusstammar blir resistenta mot antibiotika.

En hel del fel där.. Antibiotika är verkningslöst för virusinfektioner.. Det borde alla veta numera.

Det finns ANTIVIRALa preparat som kan påverka virus men dessa fungerar på ett helt annat sätt och behöver oftast specialdesignas för ett specifikt virus. Inte ens då fungerar det till 100%.

Virus är inga levande organismer utan mera som ett slags vilda kopieringsmaskiner som använder celler för att föröka sig. Virus tar sig in i en cell och programmerar om cellen till att skapa fler virus.

DNA och RNA baserade virus finns.. RNA baserade är förmodligen betydligt äldre än DNA baserade då jordens "ursoppa" bestod av olika aminosyror och RNA molekyler innan DNA fanns (tror man)

Så vi kömpar mot planetens kanskeälsta form av liv liknande molekyler.. Som haft miljarder år utveckling på sig att bli det det är.
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Om man ser på vad som hänt sedan 00.00 GMT+0 sedan igår, worldometers siffror, så kan man konstatera att ökningstakten för nya, officiellt, rapporterade fall/dag i många länder ligger på runt 10%. Detta gäller också Sverige. I andra länder ligger ökninstakten ännu högre, runt 20%. Jag kan inte se någon avgörande skillnad mellan Sverige oxh de länder som valt lockdown som metod. Detta är ett bevis på att Sveriges åtgärder slår ganska precis emot smittspridningen och dämpar den något.

AT är ett geni!

När sjöng den tjocka dammen?
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Enligt Fauci, USA:s motsvarighet till Tegnell, kommer corona vara återkommande varje år precis som influensa och att enda vägen till immunitet är genom vaccin. Sades precis på Trumps presskonferens.

För att det ska bli så i längden så måste viruset mutera till en lindrigare variant. Men det kanske man räknar med.
Citera
2020-03-26, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Enligt Fauci, USA:s motsvarighet till Tegnell, kommer corona vara återkommande varje år precis som influensa och att enda vägen till immunitet är genom vaccin. Sades precis på Trumps presskonferens.

Jaha? lika mycket som jag tar vaccin mot influensa kommer jag mot corona
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Du är en pajas.

Detta är en skojare eller ett troll.
Kolla bara användarens alias 🙂
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Glöm inte att 133 döda om dagen här skulle motsvara Italiens 800 döda om dagen där. Det skulle alltså ha samma katastrofala verkan på vår sjukvård "redan" vid 133 om dagen- och då är Italien bättre rustade än oss. Så domedagen skulle nås redan vid 100 döda om dagen här. Tusentals låter alltså lite väl. Men vem vet....

Nja, lombardiet är väl klart mest ansatt i Italien. Svårt räkna och jämföra länder rakt av.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Ja, och en dålig politiker dessutom, som gärna förstör sitt land.

Fast jag vet inte vad som är värre. Självaste Tegnell, eller idioterna som låter honom hållas.

Hela det politiska systemet bör ses över. Hoppas att det blir omfattande förbättringar efter Coronakrisen..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ja. Jag har försökt lyfta det i tråden, att riskgrupper borde få vaccinera sig mot pneumokocker, asap.

Fast covid orsakar inte bakteriell lunginflammation utan en viral lunginflammation som det inte går att medicinera bort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Många fler män röker jämfört med kvinnor. Det är iaf en bidragande orsak.

I Sverige tror jag faktiskt kvinnor röker mer än män och män snusar mer än kvinnor.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Problemet är att du räknar med en fungerande sjukvård. Den kraschar på en vecka om vi skulle låta 70% smittas. Nästan tragikomiskt överbelastad.
Och när i princip ingen coronapatient kan få den hjälp de behöver så blir dödligheten plötsligt upp mot 10%.
Inte 2 millar men 100 tusentals ja. Inga konstigheter. Det är ju Dr Tengeles plan, du vet det va? 100 tusentals ska dö så vi andra blir immuna.
Fel!
Den kraschar direkt om exempelvis 70% av riskgrupperna smittas.
Är 90% av de 70% friska ungdomar får du räkna igen med respektive dödlighet.
Citera
2020-03-26, 00:49
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Jag skulle vela läsa brevet som dessa 2000 forskare har skrivit under. Finns det att läsa?

verkar finnas lite här och där på nätet

https://newsvoice.se/2020/03/sveriges-regering-kampen-covid-19/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=sverig es-regering-kampen-covid-19
Citera
2020-03-26, 00:49
Medlem
Citat:
För att det ska bli så i längden så måste viruset mutera till en lindrigare variant. Men det kanske man räknar med.

den är ju lindrig,att 90åringar dör är inte så ovanligt för vanlig influensa heller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in