2020-03-26, 00:41
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Vad sägs om psykopat med autistiska drag...

Underbart. Sämre kombination finns inte på arbetsmarknaden.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Intressant könsfördelning. Männen dominerar i alla ålderskategorier. Hoppas vi snart får reda på anledningen till denna könsobalans.

Av de första 2000 döda i Italien var 1600 män. Så en 80 % män verkar det vara i dödsfallen.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Vad är du menar inte stämmer?
Är det Italien du tänker på?
Sant att med en kollapsad sjukvård som där får man upp dödligheten flera gånger så detta måste undvikas till varje pris.
Väldigt kloka ord. Och dem har du tänkt ut alldeles själv? Eller sitter du och läser innantill?
Citera
Medlem
Stemmer dette, som noen skrev i kommentarfeltet her? https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/dO9mMj/regjeringen-paa-kollisjonskurs-med-ekspertene

"Som Italia og Spania vil det ikke bli derimot, der dreper resistente bakterier 17000 mennesker i året på sykehusene, i Norge døde 73 i 2019 av resistente bakterier.

65-70% av alle innlagte i Italia med covid-19 har hatt en sekundær bakteriell infeksjon som har oppstått i lungene i det symptomene har blitt kraftigere."
Citera
2020-03-26, 00:42
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Jag är forskare, jag har följt detta sen starten i Wuhan och rappoerat här och på andra forum sen dess dag och natt. Jag vet vad jag säger.
Jag har bevisat haft rätt i flera händelser jag skrivit i denna trås innan det hänt, till förnekarnas missnöje.
Men det nämner ni inte. Jag garanterat att om en vecka har sverige mellan 200-150 döda på 24h. Glöm inte detta inlägget och citera hur utgången än blir.
Jag förväntar mig det värsta men hoppas på det bästa.

Godnatt!

Dr. Jeff

För att kalla sig själv forskare bör man rimligen bedriva forskning. Inte skriva inlägg på flashback 24/7.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Japp läste den artikeln, det framgår ännu inte om det är smittsamt efter så pass lång tid dock.

Nej tyvärr framkom inte det. Inte säkert de är aktiva längre. Men ändock intressant.

Tidigare siffror har varit 5 dagar, dvs. att ytor och material kan vara smittsamma i 5 dagar. Men sådant där kan säkert ändras, och säkert även allteftersom viruset muterar.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Nog verkar det som att Sverige förbereder sig för att "flockimmuniteten" kommer med ett pris. Detta går ju inte tolkas på ett annat sätt :

Ishallar kan komma att användas som tillfälliga bårhus. Just nu undersöker Västra Götalandsregionen kapaciteten på flera anläggningar för att ta höjd inför en eventuell krissituation.
– Vi måste ta höjd för det här innan vi står inför problemet, säger Nina Widfeldt, beredskapsöverläkare på VGR.

Sedan detta..

– Vi måste ta höjd för det här innan vi står inför problemet. Det är det vi håller på med. Vi har, tack vare våra politikers beslut, fått lite tid att förbereda oss.

https://www.gp.se/nyheter/ishallar-kan-bli-b%C3%A5rhus-vi-m%C3%A5ste-ta-h%C3%B6jd-1.25923049

Det här blir bra, det här..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Va bra då vet vi det.
Har verkligen inte alla förstått vad exponentiell tillväxt är ännu?
Nej inte än. 🙁 Vi får se vart det leder. Tror av ren tur att det går rätt bra. Och så blir dom hyllade, och så fortsätter idiotin. 🧐
Citera
2020-03-26, 00:43
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Stemmer dette, som noen skrev i kommentarfeltet her? https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/dO9mMj/regjeringen-paa-kollisjonskurs-med-ekspertene

"Som Italia og Spania vil det ikke bli derimot, der dreper resistente bakterier 17000 mennesker i året på sykehusene, i Norge døde 73 i 2019 av resistente bakterier.

65-70% av alle innlagte i Italia med covid-19 har hatt en sekundær bakteriell infeksjon som har oppstått i lungene i det symptomene har blitt kraftigere."

Ja. Jag har försökt lyfta det i tråden, att riskgrupper borde få vaccinera sig mot pneumokocker, asap.
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag har intresse i nordiska träd, jag märker direkt att du är en norsk tall.

Du saknar talang med andra ord. Jag är en finsk björk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Varför skulle inte Sverige få denna utveckling ? Vilka åtgärder inbildar du dig skulle få Sverige att komma lindrigare undan ? Önsketänkande från en livrödd person är det nog snarare. Du VILL hoppas på ett lyckligt filmslut som alddrig kommer att hända. Så förklara nu varför skulle inte Sverige kunna få 1000 döda per dag eller fler ?

Glöm inte att 133 döda om dagen här skulle motsvara Italiens 800 döda om dagen där. Det skulle alltså ha samma katastrofala verkan på vår sjukvård "redan" vid 133 om dagen- och då är Italien bättre rustade än oss. Så domedagen skulle nås redan vid 100 döda om dagen här. Tusentals låter alltså lite väl. Men vem vet....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Ja, det är bra att få antibiotika om man är drabbad av något som svarar på någon sorts antibiotika. Om DU gärna vill ha antibiotika när du har snuva kan jag rekommendera att du åker till Libanon och besöker en "doktor". Därstädes skrivs det ut bredspektral antibiotika för precis allt, ty "patienten" (eller kunden) kräver alltsomoftast att få "det starkaste ni har" oavsett vad hen lider av. Detta är en anledning till att många virusstammar blir resistenta mot antibiotika.

Du menar väl "många bakteriestammar blir resistenta mot antibiotika"...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in