2020-03-26, 00:44
Medlem
sonofnatures avatar
Stod ju från Italien att de lämnade ut alla dödsfall som Corona

Så tex 600 döda hur många av dem då av Corona ?

Å hur vet man att alla länder inte gör så ?

Hur många svenskar dör per dag ?

Något skumt detta
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Nej, jag skrev inte fel, jag skrev rätt. Jag skrev:

"Jag hoppas du inser själv att vi kommer få fler än endast 2000 döda p.g.a coronaviruset??? Eller ens det dubbla?

Vi pratar om det tiofaldiga! Kanske hundrafaldiga!"

2000 tiofaldigt = 20.000
2000 hundrafaldigt = 200.000

Jag säger ju för helvete att ni inte kan räkna för fem öre! Var fan får du 2 miljoner ifrån?

Sätt dig i skolbänken istället för att hänga här och skämma ut dig! Se så, marsch! hahaha
2000 är vad de vanliga influensorna tar i liv en hård säsong skrev jag. Och även att då tryckte man ner dödstalen med den årliga vaccinen.

Nu finns ju som du vet inget vaccin mot Wuhanviruset och det smittar även i betydligt större skala så då är det inte konstigt om det för flera gånger fler.

Samtidigt är vi betydligt mer på vår vakt nu vilket kan minska talen för alla virussjukdomar generellt, frånsett sjukvårdskollaps.

Vi pratar om en dödlighet om max 0,2% eller ungefär i klass med våra vanliga influensor och skulle alla svenskar smittas skulle det innebära 20k döda. Men du skriver att detta kan skrivas upp med en faktor 100, alltså 20% dödlighet eller 2 miljoner döda.

Sen erkände du att du räknat fel.
Men nu är du tillbaka igen?
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Jag vet redan några som tillhör en riskgrupp som fått stanna hemma för sin arbetsgivare, säkert i de flesta fall utan lön eller med sjuklön, men med bibehållen anställning. En bra lösning enligt mig. Bättre att riskgrupperna och folk med förkylningssymtom låser in sig, än att hela samhället stänger ner.

Jag känner till många som inte får stanna hemma trots att de tillhör riskgrupper.

Sedan jobbar ju folk med smittade anhöriga hemma ivården också, för så länge man inte har symptom ska man ju jobba.

Vansinnigt.
Senast redigerad av f30malmo 2020-03-26 kl. 00:48.
Citera
2020-03-26, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nog verkar det som att Sverige förbereder sig för att "flockimmuniteten" kommer med ett pris. Detta går ju inte tolkas på ett annat sätt :

Ishallar kan komma att användas som tillfälliga bårhus. Just nu undersöker Västra Götalandsregionen kapaciteten på flera anläggningar för att ta höjd inför en eventuell krissituation.
– Vi måste ta höjd för det här innan vi står inför problemet, säger Nina Widfeldt, beredskapsöverläkare på VGR.

Sedan detta..

– Vi måste ta höjd för det här innan vi står inför problemet. Det är det vi håller på med. Vi har, tack vare våra politikers beslut, fått lite tid att förbereda oss.

https://www.gp.se/nyheter/ishallar-kan-bli-b%C3%A5rhus-vi-m%C3%A5ste-ta-h%C3%B6jd-1.25923049

Det här blir bra, det här..

"Förbereda oss"= gräva en massgrav!
.......
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Du menar väl "många bakteriestammar blir resistenta mot antibiotika"...?

Helt riktigt, givetvis skall det fara bakteriestammar. Skyller på tunnelseende i coronavirusdebatten
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FairStuff
Obs!

VIRUS lever inte. Det sprids i och från en VÄRD till en annan.

( = Just nu människor och som jag tror även t.ex katter )

/

Vet att de saknar ämnesomsättning.
Nu får jag framstå som dum.
Hur försvinner viruset?
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Om man ser på vad som hänt sedan 00.00 GMT+0 sedan igår, worldometers siffror, så kan man konstatera att ökningstakten för nya, officiellt, rapporterade fall/dag i många länder ligger på runt 10%. Detta gäller också Sverige. I andra länder ligger ökninstakten ännu högre, runt 20%. Jag kan inte se någon avgörande skillnad mellan Sverige oxh de länder som valt lockdown som metod. Detta är ett bevis på att Sveriges åtgärder slår ganska precis emot smittspridningen och dämpar den något.

AT är ett geni!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Ja, det är bra att få antibiotika om man är drabbad av något som svarar på någon sorts antibiotika. Om DU gärna vill ha antibiotika när du har snuva kan jag rekommendera att du åker till Libanon och besöker en "doktor". Därstädes skrivs det ut bredspektral antibiotika för precis allt, ty "patienten" (eller kunden) kräver alltsomoftast att få "det starkaste ni har" oavsett vad hen lider av. Detta är en anledning till att många virusstammar blir resistenta mot antibiotika.
Takk for informasjon!
Jeg har fått antibiotika noen svært få ganger av min lege, ved alvorlig sykdom. I de andre tilfellene gikk jeg og var syk i 2-4 måneder uten å få medisin. Men kroppen ordnet jo opp til slutt

Og nei , jeg ønsker ikke å få antibiotika hvis jeg har snuva.
Citera
2020-03-26, 00:46
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Världskrigen, vulkanutbrottet 1815 som mörklade stora delar av norra halvklotet, pesten, spanska sjukan, torka, svält, istiden...

Vi kommer klara detta dude.

Världskrigen javisst, tog många människors liv, likaså spanska sjukan som började spridas efter ww1. Under andra världskriget dog 3% av världens befolkning. Det kan nog Covid-19 åstadkomma om det får fäste i Afrika, Indien, Sydamerika och resten av världen. Vilket skulle göra det till den största krisen i modern tid.

Men hahah istiden, pesten, vulkanutbrottet 1815. Kom igen!
Citera
2020-03-26, 00:46
Medlem
Enligt Fauci, USA:s motsvarighet till Tegnell, kommer corona vara återkommande varje år precis som influensa och att enda vägen till immunitet är genom vaccin. Sades precis på Trumps presskonferens.
Citera
2020-03-26, 00:47
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Som att det spelar någon jävla roll.
Det brukar dö 24 läkare i månaden i EN och samma sjukdom smittat från patienter där eller? Det är helt normalt??? Vanlig influensa??

Och över 700 avlidna i en och samma sjukdom på en dag.

<vissa> Inget att se - varför sprida panik? *muttrar om aktierna*

Citera
2020-03-26, 00:47
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Intressant att det är sådan snedbelastning för män i alla länder vad gäller corona. Varför är det så?

Många fler män röker jämfört med kvinnor. Det är iaf en bidragande orsak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in