2020-03-26, 00:16
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Läkare kan också vara gamla människor med underliggande sjukdomar.
Dessa var inte det. Det framkom i nyheterna 25 mars. De nämnde speciellt detta.
Citera
Medlem
ningudos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Jag är forskare, jag har följt detta sen starten i Wuhan och rappoerat här och på andra forum sen dess dag och natt. Jag vet vad jag säger.
Jag har bevisat haft rätt i flera händelser jag skrivit i denna trås innan det hänt, till förnekarnas missnöje.
Men det nämner ni inte. Jag garanterat att om en vecka har sverige mellan 200-150 döda på 24h. Glöm inte detta inlägget och citera hur utgången än blir.
Jag förväntar mig det värsta men hoppas på det bästa.

Godnatt!

Dr. Jeff
forskare my ass. God natt
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Jag hoppas du inser själv att vi kommer få fler än endast 2000 döda p.g.a coronaviruset??? Eller ens det dubbla?

Vi pratar om det tiofaldiga! Kanske hundrafaldiga!

Lär man sig fan inte räkna i skolan längre???
Om vi förutsätter att alla svenskar blir smittade och skruvar upp dödligheten rejält till 1% så innebär det 100k döda.
Hur räknar du när du får 2 miljoner, det innebär en dödlighet på minst 20%.

Men lägg gärna ut vad du sett i skolan så får vi se.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Över 2800 vårdas i respirator i Frankrike just nu. Samtidigt. Just saying, det kommer hoppa upp i dödstalen där snabbt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det er veldig bra at Sverige har restriktiv antibiotika-politikk!
Men det er veldig trist at ikke alle land har restriktiv antibiotika-politikk.

Når du kommer på legekontoret med lungebetennelse, men ikke får antibiotika fordi svenskene mener de fleste infeksjoner, også lungebetennelse, går over av seg selv, så er det ikke like festlig lengre.

Mange infeksjoner går riktignok over av seg selv, men det er kjipt å være dritsjuk i månedsvis, i stedet for å få antibiotika å bli bra på to uker.

Det har jo gått så langt at svenske legekontor har svære plakater med informasjon til pasientene, om at antibiotika ikke er løsningen, og at det kan du "ikke" få.

Jeg oppholder meg mye i Sverige, og har to ganger hatt behov for antibiotika, og en gang kortison, ingen av de gangene fikk jeg dette i Sverige, men måtte reise til Norge i stedet.

En gang har jeg hatt behov for akutt hjelp ved skade, men sykehus og legevakt finnes ikke, det er lagt ned for flere år siden i Strømstad, så man må reise over en time unna, til NÄL, eller så kan man kjøre 15 minutter til Halden, i Norge for å få hjelp, det er helt håpløst.

Sverige har et helsevesen på høyde med Nigeria.

PS: Läskig = ekkelt / ubehagelig
Senast redigerad av Kurt7777 2020-03-26 kl. 00:20.
Citera
2020-03-26, 00:17
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det är ju helt klart så att det är flockimmuniteten som lockar. Den ska uppnås snabbt här i Sverige. Han kan vara ett geni ifall Sverige lever på som vanligt till sommaren/hösten medan alla andra länder är i lockdown ännu. Eller när andra vågen till hösten kommer och alla andra länder måste låsa ned fullständigt igen men Sverige kan ha vanlig vardag och producera miljontals respiratorer och skyddsutrustning till världen.

Han kan vara ett geni.
Är du dum i huvudet? Skall vi med våra små iva-resurser leva med Italienska siffror i vården?
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det är ju helt klart så att det är flockimmuniteten som lockar. Den ska uppnås snabbt här i Sverige. Han kan vara ett geni ifall Sverige lever på som vanligt till sommaren/hösten medan alla andra länder är i lockdown ännu. Eller när andra vågen till hösten kommer och alla andra länder måste låsa ned fullständigt igen men Sverige kan ha vanlig vardag och producera miljontals respiratorer och skyddsutrustning till världen.

Han kan vara ett geni.

Han är inte dum i huvudet men det är inte sannolikt att alla förutom Sverige har fel.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Den enda riktiga lösningen mot covid-19 är en bromsmedicin som skulle störa virusets fortplantningsförmåga.

Ja, vi får sätta Tegnell på att försöka tvinga på de jävlarna kondomer!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Nä vet ni vad gott folk. Att sitta här och grotta ner sig i hur barn dör, gamlingar i Spanien överges i sina ålderdomshem för att hittas av militär som kommer för att sanera och hur de på nyheterna börjat prata om systemkollaps.... detta få en att minst sagt bli lite svajig i psyket. Jag tror verkligen inte jag är ensam om detta. Vad gör ni för att koppla bort? Det var först idag jag börjat känna så.

Förutom att få coronaförnekare på flashback att inse allvaret så kan jag rekommendera:
Sluta helt kolla nyheterna minst under ett dygn hur lockande det än är. Släpp mobilen.
Sen det gamla vanliga- läs, serier, komedi! Till det drick nåt fint, gör en trevlig drink. Ät gott. Karantän är rätt gött.
Det löser sig i slutändan. Vem vet på andra sidan kanske det kommer något bättre tom. Samhället var redan extremt depraverat och degenererat så detta kanske bara blir bra i längden.
Citera
2020-03-26, 00:18
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Nä vet ni vad gott folk. Att sitta här och grotta ner sig i hur barn dör, gamlingar i Spanien överges i sina ålderdomshem för att hittas av militär som kommer för att sanera och hur de på nyheterna börjat prata om systemkollaps.... detta få en att minst sagt bli lite svajig i psyket. Jag tror verkligen inte jag är ensam om detta. Vad gör ni för att koppla bort? Det var först idag jag börjat känna så.
Jag har grottat ner mig och grubblat en del. Du blir rubbad till slut. Det är lite som med gore. Det är för mycket att hantera för vissa medan andra kan kolla på sådant hela dagarna. Jag upptäckte att det blev för mycket för mig.

Mina tips so far är: ta en promenad, kolla på något intressant program som handlar om något helt annat. Tvätta händerna noga och zooma ut från tråden. Följ rapport eller något istället så du håller dig uppdaterad. Om någon pratar om det så gå därifrån osv. Inne på dag ett nu med distansieringen men lyckades halvt. Blir som ett beroende av att hålla sig uppdaterad om läget men det är inte hälsosamt för sinnet. Allra minst alla filmer och bilder från misären. Inte heller att bli matad av alla negativa siffror hit och dit med procent beräkningar på döda etc.

Zooma ut. Lycka till.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
De sa dock att de flesta var yngre personer.

Då sa de fel, är rätt säker på att när det var 24 döda läkare så var den YNGSTE 56 år.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Då sa de fel, är rätt säker på att när det var 24 döda läkare så var den YNGSTE 56 år.

Nej den Yngste var 29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in