2020-03-26, 00:10
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
2000 är jämförbart med en kraftig influensasäsong men då vaccinerar man ju ned dödstalet väsentligt.

Du kan säkert öka på den siffran ett par gånger om inte vaccinet kommer redan till vintern.

Jag hoppas du inser själv att vi kommer få fler än endast 2000 döda p.g.a coronaviruset??? Eller ens det dubbla?

Vi pratar om det tiofaldiga! Kanske hundrafaldiga!

Lär man sig fan inte räkna i skolan längre???
Citera
2020-03-26, 00:11
Medlem
godhetsapostelns avatar
Det sämsta som kan hända nu är att autisten Tegnell låser sig av prestigeskäl och fortsätter hävda sina lögner omedveten om att vi ser rakt igenom dessa.
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Läkare kan också vara gamla människor med underliggande sjukdomar.

De sa dock att de flesta var yngre personer.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Nu måste man komma ihåg att Corona inte är dödligare än vanlig influensa. Hälsosamma människor med bra immunförsvar blir inte sjuka av covid-19, oavsett ålder.
Citera
2020-03-26, 00:12
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Jag säger inte emot men 20+are utan underliggande sjukdom kan också bli svårt sjuka.

https://www.budstikka.no/helse/unge-personer-utenfor-risikogruppe-lagt-i-respirator-pa-baerum-sykehus/575450!/
Säger inte det är fel men den där Budstikka verkar som så där seriös.. Flere kilder kan också vara helt vanlig ryktesspridning, annars är de ovanligt känsliga där.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Tänkte nästan köpa plocksallad på city- gross i dag. Prissänkt 50kr till, tror det var 79.90kr/kg. Det var först när jag stod vid salladen som jag tänkte nåt var fel. Det var helt överfullt i de olika skålarna och då menar jag ÖVERFULLT. Först då slog det mig att plocksalladen var kryddad med coronarädsla. Men sänker de till 49.90kr/kg blir det kö till salladen..det är ett som är säkert Även undertecknad. Samma fenomen var i England under galna kosjukan på 90talet. När de sänkt priset på kött tillräckligt mycket handlade folk. Det som är en sjukdomsriskfråga kan fort bli en prisfråga.
Vidrigt att folk äter ur salladsbar these days. Tro mig, har jobbat i extra i butik när jag studerade och sett många kunder hosta i salladsbaren. Vad tror du dom anställda gör? Inte fan slänger butiken mat för tusentals kronor för att någon hostat lite över den. Det sker dagligen...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Två frågor:

1: hur kan så många, unga läkare (33st) avlidit efter att ha vårdat Covid19-patienter i Italien? Är det den enorma virusmängden som de tagit emot som är anledningen?

2: kan någon pigg tjackis ta natten på sig och sammanfatta tråden?
De är väl nära pensionsåldern, och har ingen hundraprocentig överlevnadschans för lunginflammation? Vårdpersonal lär ju också vara kraftigt överrepresenterad bland de som smittas.

Bara för att sätta det i relation. En normal dag dör det 6.3 läkare i Italien.

(1500 döda per dag i Italien, 4.2 läkare per 1000 invånare)
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
I ett absolut skräckscenario kanske vi kan tala om hundra per dag. 200 kommer ALDRIG ske. Jag påminner dig om en vecka.

Jag är forskare, jag har följt detta sen starten i Wuhan och rappoerat här och på andra forum sen dess dag och natt. Jag vet vad jag säger.
Jag har bevisat haft rätt i flera händelser jag skrivit i denna trås innan det hänt, till förnekarnas missnöje.
Men det nämner ni inte. Jag garanterat att om en vecka har sverige mellan 200-150 döda på 24h. Glöm inte detta inlägget och citera hur utgången än blir.
Jag förväntar mig det värsta men hoppas på det bästa.

Godnatt!

Dr. Jeff
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Nu måste man komma ihåg att Corona inte är dödligare än vanlig influensa. Hälsosamma människor med bra immunförsvar blir inte sjuka av covid-19, oavsett ålder.
Zlatan har skänkt pengar till kampen mot coronan.
Byt avatar och användarnamn.
Citera
2020-03-26, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
I ett absolut skräckscenario kanske vi kan tala om hundra per dag. 200 kommer ALDRIG ske. Jag påminner dig om en vecka.

Vi ses om några veckor.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Frågor och svar på Aftonbladet:

Hej vilken månad är slut för coronavirus maj eller juni?
Hej, Robin. Enligt statsepidemiolog Anders Tegnell på FHM borde Sverige i slutet av maj befinna sig på en starkt nedåtgående kurva.

Det borde bli förbjudet att skriva "Enligt statsepidemiolog Anders Tegnell" när man ska hänvisa till nåt som kan innehålla sanning.

Många frågor om dödssiffror idag.
Igår var folk mest oroliga över sin påsksemester och skidåkning.
Börjar folk förstå allvaret lite bättre med stigande dödssiffror kanske?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vadå ”klarar” sig? Vad tror du händer om en månad? Självantänder alla människor på jorden? Det kommer bli en rejäl jävla lågkonjuktur men de allra flesta kommer komma ur det här precis som vid alla andra kriser i världshistorien. Vi kan höras om ett halvår och stämma av.

Det sitter 2.5 miljarder människor i husarrest just nu, och det kommer bara bli värre för varje dag. Världsekonomin kommer krascha som aldrig förr och som vanligt resulterar sådant i storkrig. Världen var redan instabil innan det här. Du tror att allt kommer bli som vanligt när alla utvecklade länder helt plötsligt har 20-30% arbetslöshet och 100.000 tals kokade företag, 100 tals miljoner människor i personlig konkurs. Många läder som Spanien och Italien Grekland hade ju redan genomruttna ekonomier. Bara Sverige har ju lanserat krispaket för långt över 1000 miljarder kronor, och vi är 3 veckor in i krisen, som lär hålla på i flera månader till och bli än värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in